• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

تخریب ال جی و سامسونگ بوسیله رقبای خارجی این دو شرکت در ایران

  • کد خبر : 31393
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
تخریب ال جی و سامسونگ بوسیله رقبای خارجی این دو شرکت در ایران

به گزارش تجارت آوا به نقل از شمانیوز: طی روزهای اخیر و با شروع تغییرات در مدیریت اجرایی کشور با روی کار آمدن  دولت سیزدهم، دولت درتلاش  است  تا به هر شکل ممکن  مشکلات مردم درحوزه اقتصادی را برطرف سازد اما دراین  بین گویا برخی از بازگشتن ریل اقتصاد کشور به مسیر اصلی نگران هستند.  […]

به گزارش تجارت آوا به نقل از شمانیوز: طی روزهای اخیر و با شروع تغییرات در مدیریت اجرایی کشور با روی کار آمدن  دولت سیزدهم، دولت درتلاش  است  تا به هر شکل ممکن  مشکلات مردم درحوزه اقتصادی را برطرف سازد اما دراین  بین گویا برخی از بازگشتن ریل اقتصاد کشور به مسیر اصلی نگران هستند.  این گروه از هر گشایش و خبری به شکل منفی استفاده می کنند تا دولت  نتواند تعادل از دست رفته در بازار را بازگرداند.

از جمله  این نوع فعالیت های مخرب می توان به  خبر گشایش در تسویه منابع مالی مسدود شده ایران در دو کشور ژاپن و کره اشاره  کرد.

اصل خبر به این شکل است  که وزارت امور خارجۀ آمریکا، موافقت خود را با لغو بخشی از تحریم های نفتی ایران به منظور دسترسی این کشور به دارایی های بلوکه شدۀ خود در ژاپن و کره جنوبی، اعلام کرده است و بر اساس این معافیت، پول های بلوکه شدۀ ایران در ژاپن و کره جنوبی، جهت بازپرداخت به شرکت های  ژاپنی و کره ای که کالاها و اقلام غیر تحریمی و بشردوستانه به ایران صادر کرده بودند، استفاده می شود.

اما  این خبر توسط برخی منتفعین و رقبای خارجی  سامسونگ و ال جی در ایران به گونه ای نشرداده شده که سعی می کند القاء کند شخص بایدن رئیس جمهور  امریکا رفته با  دو شرکت  سامسونگ و ال جی کره جنوبی بسته و قرار است فقط این دو شرکت بتوانند از آزادسازی منابع  مسدود ایران بهره مند شوند!

این در حالی است که بازخوانی خبر آزادسازی منابع مسدود شده ایران در کره جنوبی  و ژاپن دقیقا  نشان می دهد که هدف  از آزادسازی منابع مسدود شده ایران به طورخاص دو شرکت کره ای ال  جی و سامسونگ  نیستند بلکه  تمام شرکت های کره  ای و ژاپنی که تا پیش از این کالابه ایران صادر می کرده اند  میتوانند از محل منابع  مسدود شده ایران مطالبات  خود را برداشت و یا کالا  به ایران صادرنمایند. 

برای اینکه بهتر  با  واقعیتی که در حال تحریف است آشنا شوید اصل اخبار آزادسازی منابع مسدود ایران برای شرکتهای  کره ای و ژاپنی را در ادامه و  از منابع معتبر منتشر می کنیم:

به گزارش پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن»، وزارت امور خارجه آمریکا، شامگاه سه شنبه ۱۳ ژوئیه/ ۲۲ تیر، طی اطلاعیه ای به کنگرۀ این کشور اعلام کرد که از بخشی از تحریم های نفتی علیه ایران صرف نظر می کند تا این کشور به منابع مالی و پول های بلوکه شدۀ خود در کره جنوبی و ژاپن، دسترسی یابد.

بر اساس اطلاعیه ای که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره ارسال شده است، معافیت تازه ای که برای بخشی از تحریم های نفتی اعمال شده علیه ایران در نظر گرفته شده است، توسط آنتونی بلینکن وزیر امور خارجۀ آمریکا امضا شده است.

«این معافیت، انتقال منابع مالی ایران از حساب های مسدود شدۀ خود به صادر کنندگان در ژاپن و کره جنوبی را مجاز اعلام کرده است».

همچنین این معافیت اجازه می دهد که منابع مالی ایران که در نتیجۀ تحریم های آمریکا علیه این کشور مسدود شده بود، بدون نقض قانون آزاد شود.

بر اساس این معافیت تازه، آزادسازی دارایی های مسدود شدۀ ایران به هدف پرداخت به صادرکنندگان ژاپنی و کره ای، باعث می شود که ذخایر ارزی خارجی ایران کاهش یابد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، تأکید کرد که «آنتونی بلینکن این معافیت تازه را به این دلیل امضا کرده است که به ژاپن و کرۀ جنوبی ۹۰ روز دیگر مهلت دهد تا معاملات و مبادلات تجاری خود را با ایران انجام دهند».

وی در ادامه تصریح کرد: «وزیر امور خارجه پیش از این معافیتی را امضا کرده بود که بر اساس آن، پول های بلوکه شدۀ ایران در ژاپن و کره جنوبی، جهت بازپرداخت به شرکت های  ژاپنی و کره ای که کالاها و اقلام غیر تحریمی و بشردوستانه به ایران صادر کرده بودند، استفاده شود». وی افزود: «از آنجا که نقل و انتقال مالی برای پرداخت و مبادلات تجاری، گاهی زمان بر است، آنتونی بلینکن این معافیت را به مدت ۹۰ روز دیگر تمدید کرده است».

وزارت امور خارجۀ آمریکا همچنین تأکید کرده است که  «اعمال این معافیت تازه،  امکان انتقال هیچگونه پول نقدی را به ایران مجاز نمی سازد و فقط برای پرداخت به شرکت‌های کره‌ای  و ژاپنی که پیش از تشدید تحریم‌ها در دولت قبلی آمریکا، کالاها و اقلام غیر تحریمی به ایران صادر کرده بودند، قابل استفاده است».

دارایی های مسدود شدۀ ایران در بانک‌های کره‌جنوبی، ۷ میلیارد دلار و در ژاپن ۳ میلیارد دلار اعلام شده است که به درآمدهای نفتی ایران پیش از اعمال تحریم های آمریکا مربوط می شود.

پیش از این، با موافقت آمریکا بخشی از دارایی های مالی ایران در کرۀ جنوبی برای واردات واکسن کرونا، پرداخت بدهی معوقۀ ایران به سازمان ملل و موارد دیگر آزاد شده بود.

طبق تحریم های آمریکا، ایران از محل پول های بلوکه شدۀ خود در ژاپن و کره جنوبی، تنها مجاز به استفاده برای واردات اقلام بشر‌دوستانه مانند دارو و مواد خوراکی است.

https://tejaratava.ir/?p=31393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.