• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

بیمه تکمیلی ناباروری و نازایی

  • کد خبر : 23435
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
بیمه تکمیلی ناباروری و نازایی

سالانه بیش از ۵۰ هزار زوج با مشکل ناباروری رو به رو می‌شوند. زوج‌هایی که با این مشکل رو به رو می‌شوند برای درمان نازایی و ناباروری نیاز به حمایت‌های ویژه‌ای دارند. با این که هزینه درمان ناباروری در ایران عموماً ارزان‌تر از بسیاری از کشورهای دیگر است، اما همچنان بسیاری از افراد به دلیل مشکلات مالی از پیگیری و درمان مشکل خود سر باز می‌زنند. به همین دلیل است که وجود پوشش بیمه‌ای که بتواند هزینه‌های درمانی این زوج‌ها را تحت پوشش قرار دهد اهمیت بسیار زیادی دارد. این پوشش تحت عنوان بیمه تکمیلی نازای توسط شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود. با آسماری در ادامه این مطلب همراه باشید تا بررسی کنیم بیمه تکمیلی ناباروری و نازایی چیست و چگونه می‌توان از خدمات آن استفاده کرد.

بیمه تکمیلی ناباروری چیست؟

با توجه به اهمیت مشکلات مربوط به ناباروری و نازایی در زوج‌های جوان و تعداد بالای زوج‌هایی که با این مشکل رو به رو می‌شوند، بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای، تصمیم به پوشش هزینه‌های درمان ناباروری گرفته‌اند. در اکثر موارد بیمه تکمیلی ناباروری یکی از پوشش‌های اصلی بیمه درمان تکمیلی است. شرکت بیمه آسماری به عنوان بهترین ارائه دهنده بیمه درمان تکمیلی در ایران، پوشش بیمه نازایی را به عنوان یکی از پوشش‌های اصلی بیمه درمان تکمیلی خانواده در نظر گرفته است. در ادامه بیشتر با این پوشش آشنا می‌شویم.

چگونه بیمه نازایی و ناباروری را تهیه کنیم؟

برای استفاده از خدمات بیمه نازایی ابتدا باید بیمه درمان تکمیلی داشته باشید. زیرا بیمه نازایی عموماً به صورت بیمه نامه مستقل ارائه نمی‌شود. از طرفی بیمه پایه (تأمین اجتماعی، سلامت و …) نیز سقف پوشش مناسبی برای خدمات مرتبط با درمان نازایی همچون لقاح آزمایشگاهی (IVF) را ندارند. شما می‌توانید با تهیه بیمه درمان تکمیلی آسماری، به عنوان یکی از پوشش‌های اصلی از خدمات بیمه نازایی و ناباروری نیز بهره مند شوید. البته این پوشش تنها در بیمه درمان تکمیلی خانواده آسماری ارائه شده و جزو خدمات بیمه درمان تکمیلی شرکتی آسماری نیست.

چه مواردی تحت پوشش بیمه تکمیلی نازایی قرار دارد؟

همانطور که اشاره کردیم بیمه نازایی یکی از پوشش‌های اصلی بیمه درمان تکمیلی خانواده آسماری است. شرکت بیمه آسماری با توجه به نیازهای بیمه گذاران محترم و ایجاد تنوع در خدمات ارائه شده، دو طرح یکتا و برنا را برای بیمه درمان تکمیلی خانواده در نظر گرفته است. بیمه نازایی آسماری به طور کلی شامل پوشش هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری به همراه اعمال جراحی مرتبط مانند GIFT، ZIFT، IUI میکرواینجکشن و IVF می‌شود. سقف تعهدات در طرح برنا و یکتا نیز تفاوتی با هم ندارد و ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه بیمه تکمیلی خانواده اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید.

آشنایی با اعمال جراحی و روش های درمانی تحت پوشش بیمه ناباروری

مهم‌ترین روش‌های درمان ناباروری شامل اعمال جراحی GIFT، ZIFT و IUI هستند. در همه این روش‌ها سعی می‌شود تا با انتقال مستقیم اسپرم و تخمک، امکان لقاح به شکل طبیعی در داخل رحم مادر فراهم شود. اما در روش انجام آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. خوشبختانه هزینه این اعمال جراحی تا سقف تعهد شده تحت پوشش بیمه آسماری قرار می‌گیرند.

درمان ناباروری با روش GIFT

درمان نازایی توسط روش GIFT با انتقال سلول‌های جنسی به درون لوله‌های رحم انجام می‌گیرد. در این روش تلاش می‌شود تا با انتقال مستقیم تخمک‌ها و اسپرم به درون یکی از لوله‌های رحم، لقاح به شکل طبیعی رخ دهد. این روش درمانی درصد کمی از درمان‌های ناباروری را تشکیل می‌دهد.

درمان مشکلات بارداری با عمل ZIFT

در روش ZIFT، از انتقال رویان به درون لوله رحم برای حل مشکل نازایی استفاده می‌شود. این روش مشابه روش GIFT است، با این تفاوت که در روش ZIFT ابتدا تخمک‌ها توسط اسپرم در محیط آزمایشگاهی بارور می‌شوند و سپس زیگوت یا سلول تخم را به لوله رحم منتقل می‌کنند. استفاده از این روش تنها در موارد نادر کاربرد دارد.

درمان نازایی با روش IUI

IUI یا تلقیح داخلی رحمی اسپرم یکی از پر استفاده ترین روش‌های درمان ناباروری است که تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان خانواده آسماری قرار دارد. در این روش اسپرم مرد با ابزارهای خاصی درون رحم زن قرار داده می‌شود. روش IUI به دلیل تهاجم کمتر نسبت به روش‌های دیگر و البته هزینه‌های پایین‌تر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

پوشش بیمه IVF، پوشش هزینه آی وی اف در بیمه تکمیلی

لقاح خارج از رحم یا لقاح آزمایشگاهی یکی از مهم‌ترین روش‌های درمان کمک باروری است. در این روش اسپرم و تخمک در آزمایشگاه ترکیب شده و سپس رویان حاصل شده را به درون رحم منتقل می‌کنند. معمولاً از روش آی وی اف به عنوان اصلی‌ترین روش درمان ناباروری نام می‌برند که بیشترین کاربرد را نیز در درمان نازایی دارد. با استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی آسماری می‌توانید هزینه‌های درمانی IVF را تا سقف تعهدات تعیین شده در بیمه نامه تحت پوشش بیمه قرار دهید.

شرایط و مزایای استفاده از بیمه نازایی آسماری

اگر به دنبال بهترین بیمه تکمیلی نازایی هستید، بیمه درمان تکمیلی خانواده آسماری می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. بیمه آسماری بالاترین سقف تعهدات بیمارستانی و پاراکلینیکی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی بیمه آسماری تنها شرکتی است که امکان استفاده از خدمات شرکت کمک رسان ایران SOS را در بیمه نامه طرح خانواده فراهم کرده است. بهره مندی از خدمات ۳۰۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد، عدم نیاز به بیمه گر پایه، حق بیمه مناب و امکان پرداخت اقساطی و صدور بیمه نامه به صورت آنلاین و بدون نیاز به چکاپ و آزمایش اولیه جزو مهم‌ترین مزایای بیمه آسماری هستند.

علاوه بر این شما با استفاده از طرح بیمه تکمیلی خانواده آسماری می‌توانید در کنار خدمات مربوط به درمان نازایی از پوشش بیمه زایمان بهره مند شوید و در صورت تمایل از پوشش بیمه کرونا نیز استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید درخواست مشاوره خود را ثبت کنید یا با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس بگیرید. کارشناسان حرفه‌ای ما مشتاق شنیدن صدای گرم شما و پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

https://tejaratava.ir/?p=23435

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.