• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

بهره‌برداری از یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال پروژه صنعت آب در ۵ استان

  • کد خبر : 20969
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
بهره‌برداری از یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال پروژه صنعت آب در ۵ استان

تهران – تجارت آوا – هفت پروژه بزرگ صنعت آب با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در استان‌های زنجان، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی فردا با حضور وزیر نیرو در قالب هفته پنجم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، سومین مرحله از پویش #هر هفته الف_ب_ایران از ابتدای امسال کلیدخورد و هفته به هفته طرح های مختلفی برای نقاط مختلف کشورمان به همراه آورد.

پویش #هرهفته الف_ب_ایران از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ شروع شد تا در قالب آن طرح های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور به بهره برداری برسد.

این پویش که مرحله نخست آن سال ۹۸ شروع شده بود در سال گذشته نیز تداوم یافت و امسال و در آخرین سال فعالیت تدبیر و امید با به بهره برداری رساندن طرح های در نظر گرفته شده به کار خود پایان خواهد داد.

پنجمین هفته از مرحله سوم پویش فردا برگزار خواهد شد و با افتتاح هفت پروژه که در قالب شش طرح و با سرمایه‌گذاری ۱۵۷ میلیارد تومان آماده شده، پویش #هرهفته_الف_ب_ایران وارد پنجمین هفته خود از ابتدای سال‌جاری می‌شود.

 از ۶ طرح آماده افتتاح، دو طرح در زنجان، دو طرح در اصفهان و در استان‌های بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی نیز هر کدام یک طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.
در استان زنجان دو طرح “ایجاد تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زرین آباد در شهرستان ایجرود با ظرفیت یک هزار متر مکعب در شبانه‌روز” و “آبرسانی به ۳۱ روستا با جمعیت تحت پوشش ۲۲ هزار و ۸۵۴ نفر” با اعتبار ۵۰.۶ میلیارد تومان با هدف جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی و افزایش سطح بهداشت جامعه افتتاح می‌شود.
همچنین دو طرح “پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب قمصر و خط انتقال فاضلاب” و “مخزن ذخیره بتنی جوشقان قالی به ظرفیت یک هزار متر مکعب به همراه تاسیسات وابسته” با سرمایه‌گذاری ۱۲.۴ میلیارد تومان در شهرستان کاشان استان اصفهان با هدف جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی و پایداری شبکه و تامین آب پایدار آماده بهره‌برداری است.
این گزارش می‌افزاید، طرح‌های آبرسانی روستایی در سه استان کشور شامل “آبرسانی به ۲۴ روستا با جمعیت زیرپوشش ۱۸ هزار و ۳۴۶ نفر” در استان بوشهر، “آبرسانی به ۲۴ روستا با جمعیت ۴ هزار ۹۴۶ نفر” در استان کرمان، “آبرسانی به ۱۲ روستا در خراسان جنوبی با جمعیت زیرپوشش ۹ هزار و ۶۳۲ نفر” نیز فردا به بهره‌برداری می‌رسد.

https://tejaratava.ir/?p=20969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.