• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب خبر داد:

برگزاری نمایشگاه صنعت پوشاک ۲۰ تا ۲۳ مهرماه در نمایشگاه شهرآفتاب

  • کد خبر : 34574
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
برگزاری نمایشگاه صنعت پوشاک ۲۰ تا ۲۳ مهرماه در نمایشگاه شهرآفتاب
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: نخستین نمایشگاه صنعت پوشاک کشور توسط اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در محل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار خواهد شد، نمایشگاهی که می تواند به معرفی تولیدکنندگان در این صنعت کمک بسزایی داشته باشد. ما توانسته ایم زمینه برگزاری این نمایشگاه در شهرآفتاب را برای کسانی که دغدغه تولید کشور را دارند فراهم کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب گفت: نخستین نمایشگاه صنعت پوشاک کشور توسط اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در محل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار خواهد شد، نمایشگاهی که می تواند به معرفی تولیدکنندگان در این صنعت کمک بسزایی داشته باشد. ما توانسته ایم زمینه برگزاری این نمایشگاه در شهرآفتاب را برای کسانی که دغدغه تولید کشور را دارند فراهم کنیم.

محمدرئوف قادری در نشست خبری به مناسبت برگزاری نمایشگاه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک که مقرر است از ۲۰ تا ۲۳ مهرماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب برگزار شود، گفت: نخستین نمایشگاه صنعت پوشاک کشور توسط اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در محل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار خواهد شد، نمایشگاهی که می تواند به معرفی تولیدکنندگان در این صنعت کمک بسزایی داشته باشد. ما توانسته ایم زمینه برگزاری این نمایشگاه در شهرآفتاب را برای کسانی که دغدغه تولید کشور را دارند فراهم کنیم.

وی افزود: به این ترتیب از روز سه شنبه ۲۰ مهرماه سال جاری این نمایشگاه افتتاح خواهد شد و از همه تولیدکنندگان صنعت نمایشگاهی نیز دعوت می کنیم از این نمایشگاه بازدید کنند. قطعا با تبادل اطلاعات و تکنولوژی این صنعت می توانیم به حوزه تولید در کشور خدمت مناسبی را ارائه کنیم. صنعت پوشاک کشور یکی از بازارهای بزرگ است که در جهان نیز از این صنعت به عنوان بازاری بزرگ یاد می کنند. در کشور ما سالی دو میلیارد دلار واردات پوشاک داریم در حالی که با توانایی تولیدکنندگان ما نیازی به محصولات خارجی وجود ندارد. امروز کیفیت تولیدات داخلی اگر بهتر از مشابه خارجی نباشد حتما به لحاظ کیفیت با تولیدات خارجی برابری می کند.

قادری ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات صنعت پوشاک ما و بنگاه های اقتصادی کشور موضوع برندینگ است. متأسفانه در این حوزه کار نکرده ایم، در حالی که کشورهای همسایه ما این کار را به خوبی انجام داده اند. دلیل این عقب افتادگی نیز رقابت بخش دولتی و خصوصی است. بی تردید تا زمانی که فعالیت اقتصادی در انحصار بخش دولتی باشد بخش خصوصی نمی تواند آن طور که باید خود را نشان دهد و ما هر روز از سایر نقاط جهان بیشتر عقب خواهیم افتاد.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب تأکید کرد: بزرگترین بیماری اقتصاد کشور ما دولتی بودن آن است و در حوزه صنعت نمایشگاهی، انحصار دولتی حوصله رقابت از بخش خصوصی را گرفته است. قطعا در این مسیر رسانه ها می توانند نقش پررنگی را ایفا کنند تا اقتصاد کشور به جایگاه واقعی خود بازگردد. در تمام بخش های اقتصاد کشور جای پای دولت ها دیده می شود که به جای سیاست گذاری تصدی گری می کنند. از سال ۱۲۸۵ اولین کشور خاورمیانه بودیم که در نمایشگاه بین المللی بریتانیا حضور پیدا کردیم؛ اما امروز در شرایطی که همسایگان ما نمایشگاه های بین المللی برگزار می کنند ما حتی نمی توانیم نامزد برگزاری آن شویم. ظرفیت بزرگی در کشور وجود دارد که می توانیم از آن در سطح خاورمیانه بهره بگیریم.

وی تأکید کرد: نمایشگاه پوشاک که از ۲۰ تا ۲۳ مهرماه برگزار خواهد شد با توجه به شرایط شیوع کروناویروس برای حضور شهروندان تدارک دیده نشده است. در این نمایشگاه فروش محصول وجود ندارد و تنها برای واحدهای صنفی است که بتوانند در قالب برگزاری این نمایشگاه با تولیدکنندگان آشنا شوند و سفارشات خود را به تولیدکنندگان بدهند.

قادری درباره واگذاری شهرآفتاب و ورود آن به بازار سرمایه گفت: شهرداری تهران حدود یک سال است که برنامه هایی برای ورود بخشی از سازمان ها و شرکت هایش به بازار سرمایه را پیگیری کرده است. در این راستا شرکت شهروند در اولویت اول قرار دارد و شرکت های و سازمان های دیگر همچون شهرآفتاب در اولویت بعدی قرار گرفته اند.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب ادامه داد: حدود دو سال است که صنعت نمایشگاهی جهان و به تبع آن صنعت نمایشگاهی کشور تعطیل بوده است. با فروکش کردن پیک کرونا زمینه برگزاری نمایشگاه ها فراهم شده که نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب این کار را با برگزاری نمایشگاه پوشاک آغاز کرده است.

وی درباره برگزاری نمایشگاه های پرمخاطب در محل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب نیز گفت: براساس قانون و مصوبات کمیسیون زیربنایی هیئت دولت، مصوبه شورا و اراده شهرداری تهران برای نجات شهروندان از آلودگی هوا و ترافیک قطعا راهی جز نمایشگاه های پرمخاطب به خارج از شهر تهران نداریم و در خارج از تهران نیز جایی به جز شهرآفتاب که محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه هاست وجود ندارد. اراده دولت و شهرداری بر این است که نمایشگاه های پرمخاطب به شهرآفتاب منتقل شود تا از این مسیر شاهد کاهش آلودگی هوا و ترافیک که در کلان شهر تهران به فاجعه ای ملی تبدیل شده محقق شود. قطعا انتقال این نمایشگاه ها به شهرآفتاب سه دستاورد مهم یعنی کاهش آلودگی، ایجاد درآمد پایدار شهری و زمینه برگزاری نمایشگاه های بزرگ در کشور را به همراه دارد.

قادری تأکید کرد: شهر آفتاب متعلق به شهرداری تهران است و هر درآمدی از این محل از جمله برگزاری نمایشگاه پوشاک به شهرداری تهران خواهد رسید اما شهرداری تهران برای نمایشگاه های داخلی سوبسید پرداخت می کند. در حقیقت شهرداری با هدف حمایت از صنعت و تولید داخلی کشور برگزاری این نمایشگاه ها در شهرآفتاب را محقق می کند چرا که خود را متعهد به کمک به بخش تولید می داند، اما هزینه برگزاری این نمایشگاه ها چندین برابر درآمد آن ها است.

در این نشست خبری رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک نیز گفت: ۱۰۰ واحد تولیدی برای معرفی و عرضه محصولات خود در نمایشگاه تخصصی این صنف که در شهر آفتاب برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

ابوالقاسم شیرازی با بیان اینکه در سال های اخیر با ممنوعیت واردات پوشاک و مبارزه قاطع با قاچاق این محصول، تولیدکنندگان این صنعت حضور مناسبی در بازار داشتند، اظهار داشت: تولید پوشاک در مرحله ای قرار گرفته که نیاز به معرفی محصولات و حمایت مسئولان برای رسیدن به مرحله صادرات دارد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه بین المللی پوشاک ۱۰۰ واحد تولیدی شرکت کرده اند، خاطرنشان کرد: با برگزاری این نمایشگاه ظرفیت ها و توان صادراتی واحدهای متوسط در حمایت از تولیدات ایرانی معرفی می شود. که البته: ۹۰ تولیدکننده در این نمایشگاه از بنگاه های متوسط هستند که کالای ایرانی با استاندارد و کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می کنند. امیدواریم در این نمایشگاه زمینه آشنایی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان پوشاک فراهم شود.

شیرازی با بیان اینکه برخلاف تمام محدودیت ها و مشکلات مالی، پوشاک ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: تولیدات این صنعت با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد، به همین دلیل برای معرفی کالاها نیاز حمایت دولت وجود دارد.

وی با بیان اینکه زنجیره کاملی از ارزش پوشاک شامل طراحی، تولید، مواد اولیه انواع محصولات در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: این نمایشگاه می تواند فضایی برای معرفی طراحان و تولیدکنندگان به یکدیگر باشد تا پوشاک دارای هویت ایرانی همراه با حفظ جنبه های صیانت از عفاف و حجاب به مرحله تولید برسد.

شیرازی با تاکید بر اینکه می توانیم در آینده نزدیک صادرات پوشاک را ساماندهی کنیم، تصریح کرد: عرضه این محصولات ایرانی به بازار جهانی به صورت پراکنده انجام می شود که می توانیم به سرعت آن را افزایش دهیم.

وی با اشاره به صادرات برخی تولیدات پوشاک به کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اظهار داشت: عراق، ترکیه، افغانستان و ارمنستان به عنوان کشورهای همسایه از دیگر خریداران پوشاک ایرانی هستند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه همراه با صادرات این محصولات، فرهنگی ایرانی نیز به جهان معرفی می شود، خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی برای تامین بازار داخل در کنار صادرات نداریم و واحدهای تولیدی با ظرفیت نهایی به کار خود ادامه خواهند داد.

نمایشگاه بین المللی پوشاک از ۲۰ تا ۲۳ مهر در شهر آفتاب برگزار می شود.

https://tejaratava.ir/?p=34574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.