• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

برگزاری نخستین همایش مسئولان واحدهای بازرسی بانک صادرات ایران در مشهد مقدس

  • کد خبر : 54134
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
برگزاری نخستین همایش مسئولان واحدهای بازرسی بانک صادرات ایران در مشهد مقدس

​مدیرعامل بانک صادرات ایران در نخستین همایش مسئولان واحدهای بازرسی این بانک گفت: بازرسی و حراست دو چراغ روشن مسیر پر پیچ و خم بانک است. نقش بازرسی و نظارت در اجرای برنامه‌ها و راهبردهای بانک اهمیت زیادی دارد. افراد متخلف در حوزه پولی و بانکی نباید احساس آرامش کنند و رعایت چارچوب‌های قانونی خط قرمز ماست.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سیدضیاء ایمانی همزمان با سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در نخستین همایش مسئولان بازرسی این بانک در مشهد مقدس که با حضور حجت‌الاسلام موسی فتوحی، رئیس منطقه دو سازمان بازرسی کل کشور و مدیر کل بازرسی استان خراسان رضوی، علی نظامی، رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی، دهقان منشادی، مدیر مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بانک مرکزی، مدیران ارشد حوزه بازرسی بانک صادرات ایران برگزار شد، با تاکید بر این مطلب و ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، سربازان ولایت و فتح‌الفتوح عملیات بیت‌المقدس آزادسازی خرمشهر، افزود: برگزاری نخستین همایش مدیریت جدید بانک با موضوع بازرسی، نشان از اهمیت این حوزه دارد.

مساله بازرسی و نظارت، مساله بسیار مهمی است و رعایت چارچوب‌های قانونی خط قرمز ماست. بازرسی و حراست از این جهت مهم است که در شبکه بانکی کشور امانت‌دار سپرده‌های مردم هستیم امانتی در اختیار ما است که باید این امانت‌ را در چارچوب ضوابط و مقررات و اسناد بالادستی، به دستی مصرف کنیم. باید منابع را جذب کنیم و درست مصرف کنیم.ایمانی در توضیح اهمیت بازرسی و حراست، افزود: اعتقاد دارم بازرسی و حراست دو چراغ روشن مسیر پر پیچ و خم ماست و در مسیر مدیریت به مدیران کمک ویژه‌ای می‌کنند. لذا مدیران به این چراغ‌ها و هشدارهای آنها توجه کافی می‌کنند.

از این رو بحث بازرسی و نظارت بسیار اهمیت دارد.وی از تدوین پنج استراتژی و راهبرد بانک در عملیاتی کردن برنامه‌های بانک در سال جاری خبر داد و افزود: نقش بازرسی و نظارت در اجرای این برنامه‌ها و راهبردها اهمیت زیادی دارد. به عنوان یک بانک اصلی‌ترین ماموریت ما این است که فعالیت بانکی انجام دهیم. وجوه سرگردان، سپرده‌های مردمی را جذب کنیم و به بخش‌های مختلف اقتصادی تسهیلات پرداخت کنیم و سودی کسب کنیم که همه ذی‌نفعان بانک از آن بهره‌مند شوند.ایمانی با بیان اینکه بروز تخلفات و سوء استفاده در شبکه بانکی کشور دو علت اصلی دارد، افزود: یکی از این دلایل، بی‌توجهی برخی از مدیران به بحث نظارت و بازرسی است. دلیل دیگر بروز این تخلفات نیز بی‌دقتی برخی از مسئولان حوزه‌های بازرسی و حراست است.مدیرعامل بانک صادرات ایران در تبیین مدل‌های جدید رسیدگی به تخلفات و اشکالات موجود در نظام بانکی، گفت: نقش واحدهای نظارتی به عنوان مسئول و متولی بیشتر است. در مدل جدید علاوه بر مدیران و اعضای هیئت‌مدیره و مدیران استان، مسئولان بازرسی و حراست نیز باید در مراجع قضایی پاسخگو باشند و در صورت گزارش دیرهنگام و غفلت، باید پاسخگو باشند.

وی افزود: واحدهای نظارتی و حراستی باید در تمامی کمیته‌ها و کمیسیون‌ها حضور و نقش ویژه داشته باشند. حضور این واحدها به جلوگیری از بروز اتفاقات کمک شایانی می‌کند. باید تلاش شود تا واحدهای نظارتی استان‌ها با دستگاه‌های نظارتی بیرون از سازمان ارتباط مستمری داشته باشند. انتظار این است که همه همکاران و مدیران در حوزه‌های عملیات بانکی استان‌ها و مناطق رضایت مناسبی از احساس همکاری با واحدهای نظارتی داشته باشند. همکار باید به دیده یک معلم به بازرس نگاه کند و اما قاطعانه باید جلو تخلف گرفته شود. افراد متخلف در حوزه پولی و بانکی نباید احساس آرامش کنند. ایمانی از واحدهای بازرسی خواست تا علاوه بر انجام کنترل‌های داخلی، مشکلات و چالش‌های موجود را نیز بررسی و گزارش کنند.

وی افزود: واحدهای نظارتی باید با مدیران استانی و مسئولان ستادی هماهنگی و همفکری داشته باشند تا بانک با کمترین چالش مواجه شود. نگاه مدیریت به مسائل بازرسی و حراست و در کل موضوع نظارت، بسیار نگاه مثبت و مهمی است و به طور کامل از نظر ساختاری و تشکیلاتی و مادی مورد حمایت قرار خواهند گرفت و بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ و مؤثر کشور، در کنار دولت جدید و برنامه‌های آن ایستاده است و در این راستا از واحدهای نظارتی انتظار داریم کمک کنند تا پرچم نظارت و سلامت بانک صادرات ایران در شبکه بانکی زبانزد باشد.

https://tejaratava.ir/?p=54134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.