• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

برگزاری مجمع عمومی سالیانه سرمایه گذاری غدیر

  • کد خبر : 17372
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
برگزاری مجمع عمومی سالیانه سرمایه گذاری غدیر
مجمع عمومی سالیانه سرمایه گذاری غدیر منتهی به سال مالی آذر 1399 با حضور 80درصد سهامداران این هلدینگ برگزار شد.

دستور کار این مجمع عبارت بود از:

۱-استماع گزارش هیات مدیره برای عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۳۹۹

۲-استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت برای عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۳۹۹

۳-بررسی و تصمیم درباره ترازنامه و حساب سود و زیان  سال مالی منتهی به ۳۰آذر ۱۳۹۹

۴-اتخاذ تصمیم درباره تقسیم سود

۵-انتخاب بازرس و حسابرس

۶-تعیین حق الزحمه حسابرس و بازرس قانونی شرکت

۷-تعیین پاداش و حق حضور اعضای هیات مدیره شرکت

۸-بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به معاملات مشمول ماده ۱۲۹اصلاحیه قانون تجارت

۹-انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت

۱۰-انتخاب اعضای هیات مدیره

شرکت سرمایه گذاری غدیر در سال ۱۳۷۰ با نام اولیه شرکت سرمایه گذاری بانک صادرات(سهامی خاص) و با مالکیت بانک صادرات ایران با سرمایه اولیه ۱۰ میلیارد ریال تاسیس گردید. این شرکت در سال ۱۳۷۴ به سهامی عام تبدیل شده و در همان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد. پس از انتقال سهام ۱۲۴ شرکت ازبانک صادرات ایران به این شرکت در سال ۱۳۷۵ به منظور اصلاح ساختار مالی، نام شرکت به سرمایه گذاری غدیر تغییر یافت . با انتقال مالکیت شرکت سرمایه گذاری غدیر از بانک صادرات ایران به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در سال ۱۳۸۷، رشد سودآوری و ارزش داراییهای شرکت شتاب گرفت بطوریکه در حال حاضر این شرکت با سرمایه ای معادل ۷۲،۰۰۰ میلیارد ریال به بزرگترین شرکت سرمایه گذاری چند رشته ای بورس تبدیل شده است. زمینه های سرمایه گذاری شرکت هم اکنون صنعت های نفت، گاز و پتروشیمی، برق و انرژی، صنایع معدنی، حمل و نقل ، سیمان، ساختمان، تجاری و مالی و همچنین فناوری اطلاعات و ارتباطات در قالب ۸ هلدینگ می باشد. این شرکت هم اکنون ۱۷هزار نفر پرسنل دارد.

ترکیب سهامداران شرکت به ترتیب صندوق بازنشستگان نیروهای مسلح با ۵۳درصد سهام؛صندوق بازنشستگان بانک‌ها۲۳درصد؛شخصیت های حقوقی ۱۹ درصد و افراد حقیقی ۵ درصد،می‌باشد.

در ابتدای مجمع  مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه کرد.

گفتنی است که در انتهای مجمع  مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر پیشنهاد سود هر سهم  70تومان را برای سال۱۴۰۰ارائه داد و گفت:سود این سهم در سال ۹۹، ۴۹ تومان بود که بارشد ۴۰درصدی به ۷۰ تومان رسید اما مجمع این مبلغ را نپذیرفت و مجمع قیمت هرسهم را برای سال ۱۴۰۰،به ازای هر سهم ۸۰تومان تصویب کرد.

در بخشی از این مجمع موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ارقام نگر آریا به عنوان حسابرس شرکت غدیر گزارش حسابرسی این شرکت را اعلام کرد.به نظر این موسسه،وضعیت مالی گروه و شرکت سرمایه گذاری غدیر و عملکرد مالی و جریان های نقدی گروه و شرکت  برای سال منتهی به تاریخ ۳۰آذر ۱۳۹۹ از تمام جنبه‌های با اهمیت،طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان داده شده است.

https://tejaratava.ir/?p=17372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.