• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

برخی کشتی‌ها تا ۲ ماه در آب می‌مانند / ماندگاری کالا در بندرامام

  • کد خبر : 35116
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
برخی کشتی‌ها تا ۲ ماه در آب می‌مانند / ماندگاری کالا در بندرامام

اهواز – معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: برخی کشتی‌های حمل کننده کالای وارداتی تا دو ماه در آب می‌مانند و کالاهای آنها در بندرامام تخلیه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی پیش از ظهر امروز در حاشیه حضور در مجتمع بندری امام خمینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این بندر یکی از مهم‌ترین بنادر کشور است که بخش عمده‌ای از کالاهای اساسی کشور از طریق آن وارد کشور می‌شود، بیان کرد: بیشترین حجم صادرات محصولات پتروشیمی که بخش قابل توجهی از درآمدهای ارزی کشور را شامل می‌شود نیز از طریق بندرامام خمینی صادر می‌شود به همین دلیل این بندر برای ما بسیار مهم است.
وی ادامه داد: البته مشکلاتی ما در بندرامام خمینی داریم که این امر نشان می‌دهد ما علاوه بر درگیری با تحریم‌های کشورهای خارجی با تحریم‌های داخلی نیز درگیر هستیم. قطعاً تا زمانی که تحریم‌های داخلی را برطرف نکنیم برداشتن تحریم‌های خارجی نیز تأثیر چندانی بر حل مشکلات کشور نخواهد داشت حتی اگر همین امروز این تحریم‌های برداشته شود.
معاون اقتصادی رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در بندرامام خمینی مشاهده می‌شود این است که برخی کالاهایی که وارد این بندر می‌شود میزان ماندگاری آنها در بندر بسیار طولانی مدت است و حتی برخی کشتی‌ها تا دو ماه روی آب می‌مانند و کالاهای آنها تخلیه نمی‌شود به دلیل مجوزهایی که باید برای ترخیص کالا دریافت شود و عدم هماهنگی که در این زمینه وجود دارد، زمان زیادی کالا در انبارها باقی می‌ماند. نتیجه این تاخیرها در ترخیص کالا از بنادر این است که کالا دیر به مردم برسد یا کالاهای صادراتی دیر به خارج از کشور برود.
رضایی وجود چنین تاخیرهایی را باعث زیان‌های بی شمار برای مردم و کشور دانست و گفت: تأخیر در تخلیه کالاها باعث افزایش قیمت و تورم کالاها در داخل کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه هزینه‌های مدیریتی کشور نباید بر مردم تحمیل شود، اظهار کرد: همچنین این تأخیر در صادرات کالاهای تولیدی کشور نیز باعث تحمیل هزینه‌های تجاری برای بازرگانان می‌شود و این موضوع امکان رقابت آنها نسبت به رقبای خارجی خود کاهش می‌دهد.

https://tejaratava.ir/?p=35116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.