• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4
مديرعامل بانک صنعت و معدن:

این بانک ۱۶۰ هزار میلیارد ریال به طرحهای استان خراسان رضوی اختصاص داده است

  • کد خبر : 23357
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
این بانک ۱۶۰ هزار میلیارد ریال به طرحهای استان خراسان رضوی اختصاص داده است
مدیرعامل بانک صنعت و معدن: این بانک طی هفت سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد ریال به تکمیل و رفع موانع تولید طرحهای تولیدی استان خراسان رضوی اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، دکتر حسین مهری که به استان خراسان رضوی سفر کرده بود، روز شنبه هشتم خردادماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی گناباد و بجستان که با حضور تنی چند از اعضای هیأت مدیره و مدیر استانی این بانک و فرماندار و مسؤلان استانی و صنعتگران و معدنکاران این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: از طرح هایی که با تسهیلات این بانک در دست احداث است، ۱۴ طرح به بهره برداری رسیده و ۸ طرح با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۹۵ درصدی در حال اجراست.

وی افزود: مهمترین اولویت این بانک توزیع متوازن تسهیلات، متناسب با ظرفیتهای منطقه ای در کشور است.

دکتر مهری خطاب به صنعتگران و کارآفرینان این استان گفت: بدون شک در جبهه جنگ اقتصادی نابرابر که به دلیل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان است، شما صنعتگران و معدن کاران نقش بسیار مهمی داشته و دارید و از یکایک شما عزیزان قدردانی می کنیم.

وی حضور پررنگ در انتخابات پیش رو را موجب نمایش اقتدار بیشتر ملت ایران دانست و یادآور شد: شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ بار دیگر نشان می دهد ملت و دولت ایران هرگز از هم جدا نبوده و نیستند و حمایت مردم همیشه در صحنه از دولت خدمتگزار زمینه را برای آبادانی و توسعه اقتصادی و صنعتی کشور عزیزمان فراهم خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات امروز با نمایندگان و مسؤلان شهرستان گناباد، ۳۱ طرح که دارای مشکل و نیازمند حمایت مالی هستند، مطرح شدند؛ همچنین تقاضاهای تسهیلاتی مشتریان در شهرستان بجستان نیز در ۳۰ مورد مطرح و مقرر گردید این طرح ها در جلسه با نمایندگان و صنعتگران و معدن کاران توسط کارگروهی که به ریاست فرماندار این شهرستان ها تشکیل شده و نمایندگانی از بانک در آن حضور خواهند یافت بررسی شده و طرح هایی که متقاضی آنها دارای اهلیت و صلاحیت بوده و از توجیه فنی، اقتصادی و مالی لازم برخوردار باشند، تحت حمایت همه جانبه بانک قرار گیرند.

در ادامه دکتر مهری ظرفیتهای شرکتهای دانش بنیان در مسیر توسعه و رونق اشتغال و کارآفرینی را یادآور شد و از همراهی و حمایت این بانک از طرحهای فناورانه خبر داد.

دکتر علی خورسندیان عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن که در جلسه حضور داشت، مطالبی را در رابطه با بانکداری دیجیتال بیان نموده و خدمات و محصولات جدید این بانک را معرفی کرد و اعلام داشت: از صنعتگران و معدن کاران این شهرستان ها می خواهیم تا از این خدمات نوین برای سهولت در انجام تراکنش ها و فعالیت های مالی و بانکی خود استفاده کنند.

وی اظهار داشت: امروزه اجرای بانکداری دیجیتال یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که خوشبختانه بانک صنعت و معدن در این زمینه اقدامات خوبی را به انجام رسانده که می تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

بیژن اسدی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات این بانک نیز که در جلسه فوق حضور داشت، درخصوص تقاضاهای مطرح شده عنوان داشت: درخصوص صنایع تبدیلی کشاورزی و درخواستهای واحدهای صنعتی امکان بررسی در بانک میسر می باشد تا با حضور متقاضیان و تشکیل جلسه های کارشناسی، ضوابط کلی بانک تشریح و پس از بازدید از محل طرح ها، پرونده های مشتریان مورد پذیرش قرار گیرد.

وی افزود: تسهیلات حوزه معدن به جهت تأمین تجهیزاتی مانند خرید بیل مکانیکی و بولدوزر و کامیون و … نیز از دو طریق لیزینگ صنعت و معدن و توافق نامه ۳ جانبه قابل بررسی می باشد.

فرماندار گناباد هم با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این شهرستان گفت: از مجموع ۱۶ طرح گناباد که در قالب مثلث توسعه اقتصادی طی سه سال گذشته مورد توجه قرار گرفته به جز یک مورد بقیه با پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۱۰۰ درصدی در حال اجرا هستند و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسند.

حامد قربانی افزود: پنج واحد تولیدی تعطیل شده در گناباد با حمایتهای دولت طی یک سال گذشته دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت و با توجه به ظرفیتهای اقتصادی موجود، اکتشاف پهنه فولادی این شهرستانها توسط شرکت فولاد چادرملو در آینده نزدیک آغاز می شود.

محمد صفایی افزود: همچنین طرح فروسیلیس به عنوان یک مگاپروژه با اعتبار ۵ هزار میلیارد ریال در گناباد در حال اجراست و برای تکمیل طرح نیمه تمام سیمان این شهرستان هم طی هفته آینده سرمایه گذار جذب می شود.

در ادامه این سفر مدیرعامل و هیأت همراه وی از شرکت فرآورده های دیرگداز ایران و همچنین طرح توسعه این شرکت که در بانک صنعت و معدن برای تسهیلاتی به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال مورد پذیرش قرار گرفته و در مرحله تصویب می باشد، بازدید کردند.

دکتر مهری همچنین ضمن مراجعه به شهرستان تربت حیدریه از طرح نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد تربت حیدریه بازدید به عمل آورد.

نیروگاه سیکل ترکیبی برق راشد تربت حیدریه با ظرفیت تولید ۵۴۶ مگاوات برق با تسهیلات ۲۰۱ میلیون یورویی بانک صنعت و معدن از طریق شرکت مپنا (پیمانکار پروژه) در دست اجرا می باشد که دارای پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصد می باشد و پیش بینی می شود در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ فاز اول شرکت به بهره برداری رسیده و وارد مدار تولید شود.

مدیرعامل این بانک و هیأت همراه در مسیر برگشت از تربت حیدریه به مشهد نیز از طرح مجتمع فولاد تربت حیدریه که با تسهیلات ارزی به مبلغ ۵۵ میلیون یورو و تسهیلات ریالی به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک صنعت و معدن و با ظرفیت تولید ۱٫۴۵ میلیون تن ذوب (فولاد سازی) و ۱٫۸ میلیون تن آهن اسفنجی در دست اجرا می باشد. بازدید نمودند.

گفتنی است، شهرستان گناباد با جمعیت بالغ بر ۹۳ هزار نفر دارای یک شهرک صنعتی و دو ناحیه صنعتی می باشد. بزرگترین واحد فعال در شهرک صنعتی شهرستان گناباد شرکت چینی تقدیس و پس از آن شرکت فرآورده های دیرگداز ایران می باشد. به لحاظ صنعتی شهرستان دارای ۱۷۵ واحد صنعتی می باشد. به لحاظ معدن ۲۰ درصد معادن استان در شهرستان گناباد واقع گردیده و عمده معادن شهرستان کانه های غیرفلزی نظیر سیلیس و کائولن و … می باشد و در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز شهرستان گناباد رتبه دوم استان را دارا می باشد.

شهرستان بجستان نیز با جمعیت بالغ بر ۳۲ هزار نفر دارای یک شهرک صنعتی می باشد. از مجموع ۳۳ پروانه معدن صادره ۴۲ درصد (۱۶ معدن) فعال و ۵۸ درصد (۱۷ معدن) غیرفعال می باشد. تعداد ۳۰ پروانه بهره برداری صنعتی نیز در این شهرستان صادر گردیده که ۲۵ واحد صنعتی فعال و ۵ واحد صنعتی غیرفعال می باشد. در حال حاضر اشتغال واحدهای صنعتی این شهرستان بالغ بر ۳۲۴ نفر می باشد.

https://tejaratava.ir/?p=23357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.