• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

ایرانسل با ۵G به اینوتکس ۲۰۲۱ می‌رود

  • کد خبر : 22419
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
ایرانسل با ۵G به اینوتکس ۲۰۲۱ می‌رود
ایرانسل با حضور در نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس (INOTEX 2021)، آخرین دستاوردهای خود در راه‌اندازی شبکۀ نسل پنج تلفن‌همراه (5G) و نقش فناوری‌های نوین ارتباطی در تحول دیجیتال را با حاضران به اشتراک می‌گذارد.

ایرانسل با حضور در نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس (INOTEX 2021)، آخرین دستاوردهای خود در راه‌اندازی شبکۀ نسل پنج تلفن‌همراه (۵G) و نقش فناوری‌های نوین ارتباطی در تحول دیجیتال را با حاضران به اشتراک می‌گذارد.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این نمایشگاه، از سال ۱۳۹۰، با حضور شرکت‌های بین‌المللی و با هدف ارتباط سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی با شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، مشارکت و همکاری بین شرکت‌های فناور و استارتاپ‌های داخلی و بین‌المللی و نیز گفت‌وگو و شبکه‌سازی بین فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری برگزار شده است.
نمایشگاه INOTEX که توسط پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، تلاش می‌کند علاوه بر معرفی فناوری‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آنها متصل کند و نیز سرمایه‌گذاران را با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های فناورانه یا استارتاپ‌ها آشنا کند.
روز جمعه، ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، مهندس محسن یوسف‌پور مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل، با حضور در این نمایشگاه، در زمینۀ نسل پنجم تلفن همراه و تحول دیجیتال، با حاضران گفت‌وگو می‌کند.
نسل پنجم شبکۀ تلفن‌همراه (۵G)، نسل جدیدی از فناوری ارتباطات همراه است و نقش مهمی در توسعه و تحول دیجیتال ایفا می‌کند. شبکه‌ نسل پنج تلفن همراه، سرعت بیشتر و تأخیر کمتری دارد و در نتیجه دارای شبکۀ پایدارتری است که می‌تواند با پهنای باند بسیار بیشتر در مقایسه با نسل‌های پیشین، داده و اطلاعات را منتقل کند.
ایرانسل از سال ۱۳۹۵، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرد و توانست در سال ۱۳۹۶، نخستین بار در ایران، نمونه‌ای از شبکۀ کامل ۵G را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، آزمایش کند.
نخستین سایت تجاری نسل پنجم تلفن‌همراه، اول مرداد ماه ۱۳۹۹، برای نخستین بار در ایران، توسط ایرانسل در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات راه‌اندازی شد. این سایت توسط رئیس‌جمهوری و در حاشیه جلسه هیأت دولت، به صورت آنلاین افتتاح شد.
هفتم مرداد ۱۳۹۹، دومین سایت تجاری ۵G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل و در حضور خبرنگاران، توسط دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل رونمایی شد و ۲۱ آبان ماه نیز، سومین سایت تجاری نسل پنج ایران که نخستین سایت outdoor نسل پنج بود، در دانشگاه تربیت‌مدرس به بهره‌برداری رسید.
چهارمین سایت تجاری نسل پنج ایران در بوستان آب و آتش تهران (پل طبیعت)، ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹، با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در غرفه ایرانسل در نمایشگاه اینترنت اشیا، به صورت آنلاین افتتاح شد و خدمات آن در اختیار عموم مردم قرار گرفت‌.
پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل نیز، سوم اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، در محوطه باز شهرداری شیراز افتتاح شده و در اختیار مردم این شهر قرار گرفت.
ششمین سایت نسل پنج ایرانسل هم، سه‌شنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، در این جزیره افتتاح شد.
هفتمین سایت ۵G ایرانسل هم، چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، در محوطۀ باز دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور معاون استاندار خراسان رضوی، رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی، مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منطقه شمال شرق، جانشین معاون دادستان مشهد مقدس، مدیرعامل سازمان فناوری‌اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد، مدیر سیستم‌های فناوری دانشگاه فردوسی مشهد، مدیرعامل ایرانسل و نیز جمعی از مقامات و مدیران استانی و محلی و اصحاب رسانه، راه‌اندازی شده و خدمات آن در اختیار زائران و مجاوران آستان قدس رضوی و پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفت.

https://tejaratava.ir/?p=22419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.