• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

اهالی ۲ روستای گیلان در نامه ای خطاب به وزیر نیرو: پروژه آبرسانی روستاهای ما را تکمیل کنید

  • کد خبر : 64317
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
اهالی ۲ روستای گیلان در نامه ای خطاب به وزیر نیرو: پروژه آبرسانی روستاهای ما را تکمیل کنید
جمعی از اهالی ۲ روستای حسنبکنده و امیرآباد از توابع شهرستان لاهیجان استان گیلان به نمایندگی از همه اهالی روستا به دلیل تاخیر چندین ساله سازمان آب و فاضلاب استان گیلان در تکمیل پروژه آبرسانی به این دو روستا با امضای طوماری از محرابیان وزیر نیرو خواستند پروژه آبرسانی این دو روستا سریعاً تکمیل شود.


به گزارش تجارت آوا به نقل از فراسو، متن این طومار که تصویری از آن در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته، بدین شرح است:
بسمه تعالی
جناب آقای مهندس محرابیان
وزیر محترم نیرو
با سلام و احترام
ما امضا کنندگان این نامه جمعی از روستاییان ساکن ۲ روستای حسن بکنده و امیرآباد از توابع شهرستان لاهیجان استان گیلان که از آب شرب سالم محروم بوده و اجبارا” از آب چاه و بسیار غیر بهداشتی استفاده می کنیم و علیرغم اینکه مسئولین آب و فاضلاب استان گیلان شهرستان لاهیجان در دولت به ظاهر تدبیر و امید اما در عمل بسیار نالایق، علیرغم چندین سال وعده آبرسانی به روستاهای ما، اجرای تعهد و وظیفه خود را هر سال به سال بعد موکول کردند و به دلیل سوء مدیریت و بی مسئولیتی آنان اهالی روستا به ویژه کودکان و افراد سالخورده بخاطر استفاده از آب شرب ناسالم به انواع و اقسام بیماری مبتلا شده اند و البته امیدواری ما از مدیران دولت مردمی سیزدهم هم مانند گذشته تاکنون بی نتیجه مانده است زیرا ایشان نیز همانند مدیران دولت یازدهم و دوازدهم در اتمام پروژه جز وقت کشی اقدامی انجام نمی دهند، لذا از جنابعالی به عنوان مقام عالی وزارت نیرو تقاضا داریم ضمن توبیخ مدیران بی مسئولیت و بدقول، دستور فرمایید در آبرسانی به روستاهای ما که بخش عمده ای از عملیات لوله گذاری مدت بسیار زیادی است به اتمام رسیده است و طبق آخرین وعده مسئولین حال حاضر اداره کل آب و فاضلاب استان گیلان مقرر شده بود قبل از پایان سال ۱۴۰۰ روستاییان از آب شرب سالم برخوردار شوند اما پروژه آبرسانی مورد اشاره همچنان نیمه تمام رها شده است اقدام عاجل بعمل آید.
بدیهی است در صورت ادامه تعلل در اجرای کامل این پروژه، ما اهالی روستاهای فوق الذکر که از قشر زحمتکش و شالیکار هستیم با تجمع در مقابل ادارات ذیربط، مراتب اعتراض خود را به سمع و نظر مسئولین عالی کشور خواهیم رساند.
والسلام
بر پایه این گزارش ابتدای سال ۱۴۰۰ پایگاه خبری فراسونیوز که بر اساس درخواست اهالی دو روستای مورد اشاره با اعزام خبرنگار به منطقه، از وضعیت بسیار نامناسب آب آشامیدنی روستاییان گزارش تهیه کرده بود در تماس تلفنی با روابط عمومی سازمان آب و فاضلاب استان گیلان، دلایل تاخیر در اتمام پروژه آبرسانی این دو روستا را جویا شد که پاسخ روابط عمومی این سازمان در تشریح فرایند آبرسانی روستاهای فوق الذکر بدین قرار است:
روستاهای جیرباغ، امیرآباد، حسن بکنده و حسین آباد از روستاهای شهرستان لاهیجان بوده که شبکه توزیع آن در قالب طرح نواحی پنجگانه میانی و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شده است. بر اساس طرح برای رسیدن آب با فشار و دبی مناسب لازم است خطوط انتقال اصلی آب از سمت مخزن S4 به سمت روستاهای مذکور اجرا گردد که در برنامه آتی شرکت قرار دارد. جهت آبرسانی به صورت کوتاه مدت و میان مدت به روستاهای مذکور چند پروژه در حال حاضر توسط شرکت آب و فاضلاب گیلان در حال اجرا می باشد.
۱. اجرای ایستگاه پمپاژ جهت تزریق آب تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به خطوط انتقال مجتمع خوش سیرت در محدوده نخجیرکلایه که منجر به افزایش ظرفیت ابرسانی به روستاهای لاهیجان خواهد شد. امید است این پروژه طی یکماه آینده وارد مدار بهره برداری گردد
۲. تکمیل خط انتقال چاف به سحرخیز محله با سایز ۲۵۰ میلیمتر و طول ۱۹۰۰ متر که پیمانکار آن انتخاب شده و در مرحله آغاز عملیات اجرایی قرار دارد.
۳. تکمیل فاز ۳ رینگ شهر لنگرود، و خط انتقال پلط کله (که در حال اجرا می باشند) جهت افزایش ظرفیت آبرسانی به چاف و چمخاله و روستاهای فوق تاثیر به سزایی خواهد داشت.
با اجرای این پروژه ها، روستاهای مذکور به صورت کامل آبدار شده و تکمیل خطوط انتقال اصلی نواحی پنجگانه میانی نیز تضمینی برای کمیت مناسب آب منطقه در درازمدت خواهد بود.
همچنین روابط عمومی سازمان آب و فاضلاب استان گیلان ، زمان تکمیل پروژه آبرسانی و برخورداری روستاییان این دو روستا از آب شرب سالم را قبل از پایان سال ۱۴۰۰ اعلام کرده بود که البته تا به امروز با تاخیری حدود ۷ ماهه مواجه هستیم.  این در حالی است که ساکنان این دو روستا به ویژه کودکان و افراد سالخورده به دلیل استفاده از آب کاملا غیر بهداشتی( آب چاه) به انواع و اقسام بیماری مبتلا شده اند.
لازم به یادآوری است که روستاییان در نامه خود خطاب به محرابیان وزیر نیرو تاکید کردند در صورت عدم اقدام عاجل از سوی مجریان پروژه آبرسانی مراتب اعتراض خود را با تجمع در مقابل ادارات مسئول به سمع و نظر مقامات عالی کشور خواهند رساند

https://tejaratava.ir/?p=64317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.