• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
2
تغییر اقلیم و صنعت بیمه:

انجام اقداماتی به عنوان مدیران ریسک و سرمایه‌گذاران از دیدگاه مدیران سطح c در صنعت بیمه

  • کد خبر : 29928
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
انجام اقداماتی به عنوان مدیران ریسک و سرمایه‌گذاران از دیدگاه مدیران سطح c در صنعت بیمه
صنعت بیمه نقش حیاتی در ایجاد انعطاف‌پذیری اقتصادی-اجتماعی ایفا می‌کند و توسعه اقتصادی و مسیرهای کارآفرینی را برای رسیدن به اهداف و مقاصد تغییر اقلیم ممکن می‌سازد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، پدیده تغییر اقلیم از یک مقوله اصلی علمی، زیست‌محیطی و مسئولیت اجتماعی به یکی از محرک‌های اصلی توسعه اقتصادی-اجتماعی و مدیریت ریسک تبدیل شده است. عدم توجه به تغییر اقلیم به عنوان یکی از بزرگترین ریسک‌های بالقوه اقتصای-اجتماعی جامعه ما شناخته می‌شود. صنعت بیمه نقش حیاتی در ایجاد انعطاف‌پذیری اقتصادی-اجتماعی بازی می‌کند و توسعه اقتصادی و مسیرهای کارآفرینی را برای رسیدن به اهداف و مقاصد تغییر اقلیم ممکن می‌سازد.

با توجه به اهمیت این موضوع شست‌و‌چهارمین شماره دوماهنامه گزارش موردی به بررسی تغییر اقلیم و صنعت بیمه اختصاص یافته است. گزارش حاضر، بر اساس مصاحبه با ۲۶ مدیر اجرایی سطح c  شرکت‌های فعال بیمه و بیمه اتکایی دنیا صورت گرفته و مجموعه فعالیت‌های انجام شده توسط صنعت بیمه برای مقابله و سازگاری با تغییر اقلیم و کاهش آن را به تفصیل بیان می‌کند. در این گزارش ابتدا آخرین تحولات مربوط به چالش تغییر اقلیم مطرح می‌شود، سپس نگاهی اجمالی به مبانی مدل کسب‌و‌کار بیمه دارد. در بخش دیگر، یافته‌های مطالعه مانند اقداماتی که توسط صنعت بیمه به عنوان مدیران ریسک و سرمایه‌گذاران در جهت تغییر اقلیم و سازگاری با آن انجام شده ارائه می‌شود. همچنین ضمن پرداختن به چالش‌های حیاتی که صنعت با آن مواجه است، نتایج و پیشنهاداتی برای مسیر پیش‌رو ارائه شده است.

علاقه‌مندان جهت دسترسی به متن کامل این گزارش می‌توانند به نشانی  https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5369/Articles/view/17477/1490/ مراجعه نمایند.

https://tejaratava.ir/?p=29928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.