• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

افزایش ۹۰ درصدی فروش شرکت مس در سال ۹۹/ افزایش یک میلیارد تن ذخیره مس در سال گذشته

  • کد خبر : 18394
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
افزایش ۹۰ درصدی فروش شرکت مس در سال ۹۹/ افزایش یک میلیارد تن ذخیره مس در سال گذشته

مدیرعامل شرکت ملی مس عملکرد این شرکت را در سال ۹۹ مثبت ارزیابی کرد و گفت: این شرکت توانست در سال گذشته عملکرد مثبتی در بخش‌های مختلف به ثبت برساند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایلنا، سعدمحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص عملکرد شرکت ملی مس در بخش حفاری اظهار داشت: این شرکت در سال ۹۹ برای شناخت پتانسیل جدید ۱۰۱ هزار متر مربع حفاری عمیق انجام داده است که حاصل آن یک میلیارد تن ذخایر جدید با عیار نیم درصد بود. با این اکتشاف، ذخایر شرکت ملی مس در سال ۹۹ از ۸ میلیارد تن عبور کرد.

وی با اشاره به ارزش برجای ذخیره اکتشاف شده عنوان کرد: با این اکتشاف، ۳۵ هزار میلیارد تومان به دارایی شرکت مس اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مس ادامه داد: ذخایر مس خالص ما در دنیا ۳۶٫۵ میلیون تن بود و که ۷٫۵ میلیون تن به ذخایر اضافه شد و امروز ذخایر ما به ۴۰ میلیون تن مس خالص رسیده است که امیدوارم در سال ۱۴۰۰ رتبه ایران در دنیا از جایگاه هفتم به ششم ارتقاء پیدا کند.

سعدمحمدی با اشاره به رکوردهای ثبت شده در سال ۹۹ گفت: تولید کاتد در سال ۹۹ با رشد ۱۲ درصدی از ۲۰۸ هزار و ۳۰۰ تن عبور کرد. آند نیز با تولید ۳۵۵ هزار و ۶۱۱ تن، ۱۶٫۸ درصد رشد را به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کنسانتره تولید شد. این در حالی است که در سال ۹۸ این میزان یک میلیون و ۱۸۰ هزار تن بود. همچنین میزان تولید لجن آندی با ۵ درصد رشد به ۷۹۷ تن رسید.

مدیرعامل شرکت ملی مس همچنین از ۱۸۴ میلیون تن عملیات معدنی در شرکت ملی مس خبر داد.

سعدمحمدی از فروش ۹۴۰ میلیارد تومان محصول شرکت مس در سال ۹۹ خبر داد و گفت: شرکت ملی مس موفق شد یک رشد ۹۰ درصدی در فروش را به ثبت برساند.

وی افزود: در سال ۹۹ شرکت ملی مس موفق شد ۲۷۲ هزار و ۴۰۰ تن کاتد به فروش برساند این در صورتی است که در سال ۹۸ این میزان ۲۴۸ هزار تن بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی مس اظهار کرد: این شرکت در سال ۹۹، ۲۰۲ هزار تن مس در بورس عرضه کرد که از این میزان ۱۵۰ هزار تن به فروش رسید. شرکت ملی مس با این میزان عرضه باعث شد تا فضای بازار کنترل شده و قیمت‌ها افزایش پیدا نکند.

سعدمحمدی محور کار شرکت ملی مس در سال ۱۴۰۰ را توسعه عنوان کرد و افزود: در سال جاری سه طرح بسیار مهم شامل معدن و کارخانه کنسانتره دره آلو، معدن و کارخانه کنسانتره دره زار، کارخانه فلوتاسیون سرچشمه افتتاح خواهد شد که با این امر بیش از ۴۰۰ هزار تن به تولید کنسانتره و ۸۰۰ میلیون دلار به درآمد شرکت ملی مس اضافه خواهد شد.

وی افزود: در قالب ۲۹ پروژه، ۲٫۴ میلیارد یورو طرح تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مس با بیان اینکه ظرفیت فعلی کارخانه کنسانتره این شرکت یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن است، عنوان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در چهار سال آینده تولید کنسانتره به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.

سعدمحمدی از جمله طرح‌های موجود برای افزایش کنسانتره را شامل طرح فاز ۳ سنگون، فاز ۳ سرچشمه، کارخانه خاتون آباد و غیره عنوان کرد و گفت: امیدوارم با افتتاح این طرح‌ها در چهار سال آینده ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا در تولید مس باشد.

وی با بیان اینکه شرکت مس یک شرکت موفق بورسی است، بیان داشت: شرکت ملی مس در سال ۹۸ سومین شرکت بورسی بوده است این در حالی است که در سال ۹۹ به دومین شرکت بورسی ارتقاء پیدا کرد. امیدوارم در سال ۱۴۰۰ با راه‌اندازی سه کارخانه به رتبه اول دست پیدا کند. همچنین میزان بازدهی این شرکت در سال ۹۹، ۲۸۲ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی مس ابراز امیدواری کرد که سرمایه‌گذاری در بخش معدن، خرید تجهیزات جدید، دستگاه حفاری، استفاده از نرم‌افزار بروز اکتشاف معدنی در استان‌های جدید مانند آذربایجان غربی، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و اردبیل شرایط گستره مس افزایش پیدا کند.

سعدمحمدی از افزایش میزان مصرف مس در دنیا خبر داد و گفت: در حال حاضر در دنیا حدود ۳۹ درصد از نفت و ۱۹ درصد از الکتریسیته برای انرژی استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود در ۲۰ سال آینده میزان مصرف انرژی از نفت ۱۳ درصد و الکتریسیته ۴۹ درصد تغییر کند بنابراین مهمترین عنصر به خاطر هدایت الکتریکی و قیمت، عنصر مس خواهد بود.

وی افزود: در ۱۰ سال آینده ۳۵ درصد خودروها برقی خواهد شد و هر خودرو به ۸۹ کیلوگرم مس احتیاج خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی مس با بیان اینکه مس به عنوان عنصر استراتژیک در دنیا مطرح خواهد شد، گفت: میزان سرانه مس ۳٫۲ کیلوگرم است. با توجه به افزایش جمعیت در ۲۰ سال آینده ما به ۵ میلیارد تن مس احتیاج خواهیم داشت بنابراین تصمیم داریم شرکت مس به یک شرکت بزرگ تبدیل شود.

سعدمحمدی از موفقیت شرکت ملی مس در بحث ورزشی خبر داد و بیان داشت: این شرکت در رشته‌های فوتبال، والیبال، کاراته، تیراندازی و تکواندو جایگاه بالایی کسب کرده است.

وی همچنین موفقیت این شرکت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی خبر داد و گفت: از جمله فعالیت‌های این شرکت در بخش مسئولیت‌های اجتماعی می‌توان به کمک ۷۰ میلیارد تومانی در بحث کرونا، ساخت بیمارستان ۵۰ تختخوابی در رفسنجان، ساخت بیمارستان ۴۰ تختخوابی در شهر بابک، ارسال اردوهای جهادی با ۱۲ هزار نفر به نقاط محروم، ارسال بسته‌های معیشتی به نقاط محروم در ایام عید، بهره‌برداری از ۶۶ چمن مصنوعی در روستاها، ایجاد جاده‌های روستایی و امکانات ورزشی و غیره اشاره کرد. همچنین در بحث اقتصاد مقاومتی فعالیت‌هایی در بخش دامداری، کارآفرینی، پرورش ماهی، احداث مزرعه گل، کمک آموزشی و تاسیس مرکز نوآوری اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مس همچنین از برگزاری آزمون استخدامی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: طبق سنوات گذشته امسال نیز برای جذب نیروی جدید آزمون استخدامی برگزار خواهد شد.

https://tejaratava.ir/?p=18394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.