• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
7
معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو

  • کد خبر : 9898
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
افزایش ۱۰ درصدی تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو
معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو با بیان اینکه شرکت آب و نیرو سهم 28 درصدی از مجموع ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را دارد، از افزایش 10 درصدی تولید برق نیروگاه‌های برق‌آبی این شرکت خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مهندس جلال الدین حجتی معاون بهره‌برداری این شرکت با اعلام این خبر افزود: حجم آورد سه ماهه اول سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به مخزن سدهای بزرگ این شرکت ۲٫۷ میلیارد مترمکعب بوده است. در این میان در دو ماهه اول مهر و آبان بخش عمده‌ای از این آورد در مخازن سدها ذخیره شده و سیلاب‌های آذرماه در مخازن سدها مهار گردید.

وی همچنین اشاره کرد: در آذرماه با توجه به سرمای زودرس و اعلام نیاز شبکه سراسری به تولید نیروگاههای برق‌آبی، تولید نیروگاههای شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و در فصل پاییز کل تولید نیروگاههای شرکت نزدیک به ۱۱۰۰ گیگاوات ساعت بوده که نقش بسزایی در پایداری شبکه برق کشور ایفا نموده‌اند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و نیرو عنوان کرد: از ابتدای مهرماه تعمیرات دوره‌ای واحدهای نیروگاه مطابق با دستورالعمل‌های موجود آغاز شده و از ابتدای دیماه با توجه به شروع فصل سرما و اعمال محدودیت سوخت در نیروگاههای حرارتی بخشی عمده‌ای از واحدهای نیروگاه آمادگی تولید داشته و در صورت نیاز شبکه سراسری در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

بنا بر اعلام مهندس حجتی از ابتدای سال آبی جاری مدیریت مخازن سدها به گونه‌ای انجام شد تا ضمن کنترل سیلاب‌های فصلی حجم مناسبی برای مهار سیلاب‌های آتی نیز ایجاد گردد به نحوی که حجم خالی مخازن سدهای شرکت به ۲٫۶ میلیارد مترمکعب رسیده و حجم قابل بهره‌برداری سدها جهت تولید برق بالغ بر ۱٫۶ میلیارد می‌باشد که در فصل زمستان آمادگی کامل برای تولید انرژی را خواهند داشت.

وی در پایان یادآور شد: شرکت آب و نیرو سهم ۲۸ درصدی از ظرفیت کل نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را در اختیار داشته و نقش مهمی در پایداری شبکه برق و تأمین انرژی مطمئن به ویژه در مواقع پیک مصرف تابستان و زمستان دارد.

https://tejaratava.ir/?p=9898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.