• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
6
با حضور مدیرعامل بنیاد ۱۵خرداد، معاون وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان استانی انجام شد؛

افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه ۲۸۸ نفری در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور توسط ستاد اجرایی فرمان امام

  • کد خبر : 20594
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
افتتاح خوابگاه دانشجویی دخترانه ۲۸۸ نفری در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور توسط ستاد اجرایی فرمان امام
به همت بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام و سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی، ساختمان خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ظرفیت ۲۸۸ نفر احداث و به دانشگاه اهدا شد.

آیین افتتاح دومین خوابگاه دخترانه دانشجویی احداثی توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام صبح امروز با حضور معاون وزیر بهداشت، مدیرعامل بنیاد پانزده خرداد، امام جمعه و نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در محل پردیس این دانشگاه برگزار شد.

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی در این مراسم گفت: برای من مایه افتخار است که این خوابگاه مجهز و مدرن که توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده را افتتاح کنم، بنیاد ۱۵ خرداد ساخت ۵ خوابگاه برای دانشگاه های پزشکی را در دستور کار خود دارد که این نخستین خوابگاهی است که در مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی تحویل وزارت بهداشت میشود.

وی افزود: با بازدیدی که از این مجموعه جدید داشتم، به جرأت میگویم این منحصر به فردترین خوابگاه دانشجویی وزارت بهداشت در کل کشور است که امروز در نیشابور افتتاح شد، مکانی استاندارد و دارای معماری جذاب و محیطی که برای مطالعه، درس خواندن، استراحت و تفریح دانشجویان کاملا مناسب و راحت است.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: خدا را شاکریم که به برکت اندیشه امام و خدمات گسترده ستاد اجرایی فرمان امام، شاهد افتتاح این مجموعه و مرتفع شدن بخش زیادی از مشکلات دانشجویان این دانشگاه در بخش اسکان و آسیب‌های اجتماعی هستیم و از این پس دیگر کسی بخاطر اینگونه مشکلات از تحصیل در این حوزه باز نخواهد ماند.

معاون فرهنگی وزیر بهداشت اظهار داشت: امیدواریم با به ثمر رسیدن واکسن‌های موفق ایرانی، در تابستان موج گسترده‌ای از واکسیناسیون را آغاز کنیم و به زودی دانشجویان را در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها ببینیم، افتتاح این مراکز امید برگشت به حالت قبل را در دل تمام دانشجویان و دانشگاهیان زنده نگه میدارد.

سیدعبداله ارجایی مدیرعامل بنیاد ۱۵خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام چه در جهاد مدرسه‌سازی و ساخت بیمارستان و کارهای زیربنایی، چه در مواسات و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و حمایتی و چه در بحث مقابله با کرونا و تولید واکسن و دارو و تجهیزات پزشکی در این خصوص پیشتاز بوده و هست.

وی افزود: بنیاد ۱۵ خرداد نیز به عنوان زیر مجموعه ستاد اجرایی، رسالت خود را رفع چالش‌های‌ پیش رو می‌داند و هر کجا که فکر کنیم می‌توانیم چالش‌ و گرفتاری را از سر راه مردم برداریم، ورود خواهیم کرد.

ارجایی در خصوص احداث خوابگاه دانشجویی گفت: این خوابگاه دخترانه با مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر و با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان طی ۳سال و با الهام از معماری‌اسلامی و معماری و فرهنگ نیشابور ساخته شده و دارای آشپزخانه، نمازخانه، اتاق کامپیوتر و سایر فضاها، بر اساس استانداردهای خوابگاهی ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال ۸ خوابگاه دیگر را احداث و تحویل وزارت بهداشت و وزارت علوم بدهیم.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تصریح کرد: با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، رویکرد جدید ما احداث خوابگاه‌های متاهلی است چون یکی از موانع تحصیل در حال حاضر، ازدواج و یکی از موانع ازدواج، خوابگاه و اسکان است که با حل این مشکل می توانیم در امر گسترش ازدواج دانشجویی و افزایش فرزندآوری هم موثر باشیم.

حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی، امام‌جمعه نیشابور هم در این مراسم گفت: این امکانات به همت مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شده و خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی، توجه به مسئله علم و دانش بسیار مورد توجه است.

امام جمعه نیشابور با تقدیر از خدمات گسترده ستاد اجرایی فرمان امام در کشور گفت: این روزها در هر حادثه و اتفاقی که برای مردم رخ میدهد، نام این ستاد پربرکت را میشنویم، از امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل و زلزله گرفته تا محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار و ایجاد اشتغال برای بیکاران و تولید داروهای تحریمی و ساخت اولین واکسن ایرانی کرونا در این شرایط تحریم ظالمانه دشمن.

وی افزود: ساخت این مجموعه خوابگاهی زیبا و مهندسی شده برای دختران توسط ستاد اجرایی و بنیاد ۱۵ خرداد آن هم در اوج تحریمها و مشکلات، این پیام بزرگ را در دل خود برای غرب دارد که با وجود تحریمها و خباثتهای شما، علم و پیشرفت در ایران متوقف نشده و نخواهد شد و این نمونه و مصداقی از اندیشه ناب امام و ولایت فقیه است چراکه رهبرمعظم‌انقلاب به صراحت و مکرر اعلام کرده‌اند که تا زمانی که زنده‌ام از کارهای علمی، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها حمایت خواهم کرد.

احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: با دستور دکتر مخبر، بنیاد ۱۵ خرداد امسال در حمایت از سلامت، بهداشت و جمعیت فعالیت خواهد کرد که حقیقتا یکی از نیازهای ضروری کشور است.

وی افزود:امیدواریم خوابگاه متاهلین دانشگاه نیشابور و دانشکده علوم پزشکی نیشابور هم با کمک بنیاد ۱۵ خرداد ساخته شود.

گفتنی است نخستین خوابگاه دانشجویی احداثی بنیاد ۱۵ خرداد، سال گذشته در دانشگاه شهرکرد به بهره‌برداری رسید.

https://tejaratava.ir/?p=20594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.