• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
5

ارائه چند پیشنهاد از سوی مدیرعامل بانک ملت برای تامین مالی حوزه پتروشیمی

  • کد خبر : 15045
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
ارائه چند پیشنهاد از سوی مدیرعامل بانک ملت برای تامین مالی حوزه پتروشیمی

مدیرعامل بانک ملت اظهار داشت: هیج پروژه بزرگ و فعال پتروشیمی در کشور وجود ندارد که این بانک در آن حضور نداشته باشد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملت ، دکتر محمد بیگدلی در همایش تامین مالی از طریق بخش خصوصی و نقش بانک ها در توسعه صنعت پتروشیمی که با حضور مدیران عامل تعدادی از بانک های خصوصی در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد، افزود: بانک ملت از دیرباز در حوزه انرژی و نفت و گاز و پتروشیمی حضور فعال و پررنگی داشته و از حدود ۱۵ سال قبل با تشکیل صندوق انرژی با منابع ارزی قابل توجه، تامین مالی این حوزه را شروع کرده است.
وی با اشاره به حضور بانک ملت در فازهای  مختلف پارس جنوبی، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها افزود:  این بانک تجربه بسیار گرانبهایی  را در این زمینه دارد و ابزارهای متعددی را برای تامین مالی در این حوزه ها تعریف و ارائه کرده که مهم ترین آنها صندوق انرژی بود که کارهای بزرگی را از طریق آن به انجام رساند.
مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: این بانک آمادگی دارد تا  با توجه به تجربه و تخصص و  داشتن کارشناسان خبره و زبده در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی، برای تامین نیازهای مشتریان این بخش ها ابزارهای مناسب را تعریف کند.
دکتر بیگدلی با بیان این نکته که هم اکنون نیز بانک ملت آماده تامین مالی کوتاه مدت برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی موجود، تامین مالی  برای توسعه پتروشیمی ها و همچنین تامین مالی برای ایجاد پتروشیمی های جدید در کشور است، گفت: یکی از این ابزارها که هزینه پایینی هم دارد گشایش اعتبار اسنادی داخلی است که می توان به نفع سازندگان و  با تقاضای هلدینگ خلیج فارس یا شرکت های زیرمجموعه نسبت به صدور آن اقدام کرد که این ابزار هم قبل از سررسید و هم در سررسید قابل نقد شدن خواهد بود.
وی با تاکید بر این نکته که پیمانکاران بخش پتروشیمی می توانند در هر زمانی، این اعتبارات اسنادی را نزد بانک ملت در کمتر از ۲۴ ساعت به پول یا تسهیلات تبدیل کنند و بانک بدون نیاز به نقدینگی از سوی دارنده ال سی، بدون توجه به معدل حساب یا مسدودشدن سپرده نقدی، وجه آن را در اختیار دارنده اسناد قرار می دهد و در سررسید با کارفرما تسویه حساب می کند.
مدیرعامل بانک ملت با اشاره به این نکته که تامین مالی بلندمدت و با رقم های بالا هم از طریق بانک و هم بازار سرمایه قابل انجام است، گفت: شرکت تامین سرمایه بانک ملت یکی از بزرگ ترین تامین سرمایه های موجود کشور است که تجربه و تخصص خوبی در زمینه های مختلف تامین مالی دارد و می توان از طریق آن برای تامین منابع مورد نیاز از محل بازار سرمایه اقدام کرد که در این زمینه هم بانک و هم هلدینگ خلیج فارس می توانند رکن و ضامن این تسهیلات باشند.
وی این اوراق را بهترین ابزار برای تامین مالی در پروژه های بلندمدت خواند و ادامه داد: پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران از سوی بانک نیز پیشنهاد دیگری است که این موضوع در بانک ملت و در تعامل با حوزه نفت انجام شده و می توان در یک توافق با هلدینگ خلیج فارس آن را عملیاتی کرد که در این حالت، هلدینگ پس از تایید صورت وضعیت پیمانکاران، آن را به بانک ارائه و بانک نیز مبلغ را به حساب پیمانکاران واریز می کند و با هلدینگ در زمان مقرر تسویه حساب می کند.
دکتر بیگدلی با اشاره به این نکته که همه بانک ها به جایی رسیده اند که ابزارهای نوین تامین مالی را در اختیار دارند یا می توانند تعریف کنند، اظهار داشت: بانک ملت  هم می تواند نیازها را دریافت و برای آن ابزار مناسب را تعریف کند.
وی پیشنهاد دیگر را انعقاد تفاهمنامه سه جانبه بین سازندگان، بانک و هلدینگ  خواند که دراین تفاهمنامه،  رقمی تعریف و با معرفی هلدینگ،  سازنده  و پیمانکار می تواند از تسهیلات بانکی برای انجام امور پیمانکاری استفاده کند.
مدیرعامل بانک ملت به رونمایی از سامانه سامیاردراین بانک هم اشاره کردو گفت: این سامانه،زنجیره تامین مالی اززمان تهیه مواد اولیه، ساخت وتولید محصولات یا خدمات و ارائه و فروش  به خریداران است.
به گفته دکتر بیگدلی، سامیار سامانه خوبی برای تامین مالی است که کل یک زنجیره را تامین مالی می کند و می تواند برای پتروشیمی ها هم کاربرد داشته باشد
وی با اشاره به افزایش دوبرابری رقم تفاهمنامه بانک ملت با هلدینگ خلیج فارس، از انعقاد تفاهمنامه جدیدی در این زمینه در آینده نزدیک خبر داد و آمادگی کامل این بانک را  برای دریافت خواسته ها و پیشنهادات و اقدام برای پاسخگویی به آنها اعلام کرد.

https://tejaratava.ir/?p=15045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.