• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1
مدیریت امور مالی برگزار کرد؛

آشنایی نمایندگان حقوقی بیمه دانا با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان امور مالیاتی

  • کد خبر : 81395
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
آشنایی نمایندگان حقوقی بیمه دانا با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان امور مالیاتی
دوره اجرایی آشنایی با قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان امور مالیاتی برای نمایندگان حقوقی شرکت بیمه دانا برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، در این دوره اجرایی که روز نهم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ در محل ساختمان سعدی توسط محمود بهرامی مدیر امور مالی بیمه دانا برگزار شد، نحوه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و ضرورت حرکت به سمت هوشمندسازی نظام مالیاتی برای نمایندگان حقوقی این شرکت تشریح شد.

مدیر امور مالی بیمه دانا در این دوره با اشاره به اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی از سال ۱۳۹۸ توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، اظهار داشت: طبق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۲ شرکت‌های حقوقی باید به این سامانه متصل شده و قانون جدید را رعایت و دستورالعمل‌ها و چارچوب‌های لازم تبیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی را رعایت کنند.

طبق قانون جدید، تمام شرکت‌های حقوقی موظف هستند از ابتدای امسال وارد سامانه شده و صورت‌حساب‌های خود را طبق استانداردهای اعمال‌شده از سوی سازمان امور مالیاتی، تهیه و ارسال کنند تا دچار چالش‌ها و مشکلات احتمالی ناشی از عدم اجرای آن نشوند.

در پایان این دوره، نشست پرسش و پاسخ برگزار شد و به سوالات و مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان حقوقی شرکت پاسخ و توضیح لازم ارائه شد.

گفتنی است: سامانه مودیان سامانه‌ای است تحت مدیریت سازمان امور مالیاتی که در آن به هر مودی کارپوشه ویژه‌ای اختصاص یافته و تبادل اطلاعات میان مودیان و سازمان منحصرا از طریق آن کار پوشه انجام می‌شود.

پایانه فروشگاهی نیز رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی، درگاه پرداخت الکترونیکی و یا هر وسیله دیگری است که امکان اتصال به شبکه‌های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مودیان را داشته و از قابلیت صدور صورت‌حساب الکترونیکی برخوردار باشد.

https://tejaratava.ir/?p=81395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.