• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

ساعت کاری سامانه های ساتنا و پایا تا پایان مردادماه

  • کد خبر : 27232
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
ساعت کاری سامانه های ساتنا و پایا تا پایان مردادماه

بانک مسکن بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ساعت کاری سامانه های ساتنا و پایا را تا پایان مرداد ماه سال جاری ابلاغ کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن در یک اطلاعیه، ساعت کاری سامانه های ساتنا و پایا را تا پایان مرداد ماه به روز کرد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تغییرات جدید در ساعت کاری سامانه‌های نظام پرداخت ساتنا و پایا را که تا اطلاع ثانوی معتبر و مبنای عمل خواهد بود، به شبکه بانکی ابلاغ کرده که در شعب بانک مسکن اعمال شده و بر اساس آن مشتریان می‌توانند در روزهای پیش رو از سامانه‌های ساتنا و پایا استفاده کنند.

بر اساس اطلاعیه جدید بانک مسکن ساعت کاری سامانه ساتنا (سامانه تسویه ناخالص آتی) از روز شنبه تا چهارشنبه در دستور پرداخت بین مشتری در ساعت های ۷ الی ۱۳ و در دستور پرداخت بین بانکی در ساعت های ۷ الی ۱۳:۳۰ اعلام شده و روزهای پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیل غیر از پنج شنبه نیز تعطیل است.

علاوه بر این، ساعت کاری سامانه پایا (سامانه پایاپای الکترونیکی) تا پایان مرداد ماه در چرخه اول همانند روزهای عادی ساعت ۰۳:۴۵ انجام خواهد شد؛ زمان آغاز پردازش چرخه دوم پایا ساعت ۴۵ : ٩و چرخه سوم نیز ۱۲:۴۵ دقیقه تعیین شده و تسویه بین بانکی چرخه‌های مزبور نیز در همان روز از طریق ساتنا انجام خواهد شد.

در روز پنج شنبه، چرخه‌های پایا، همانند روزهای عادی غیرتعطیل، شامل سه چرخه مطابق زمان‌بندی ردیف بالا انجام می‌شود. همچنین تسویه بین بانکی چرخه‌های مزبور در نخستین روز کاری آتی در ساتنا انجام می‌شود. در روز جمعه و سایر روزهای تعطیل رسمی (غیر پنج‌شنبه) ساعت شروع پردازش چرخه پایا (شاپرکی) ساعت ۴۵: ١٣ است.

ساتنا و پایا محصولاتی از بانکداری الکترونیک هستند که امکان واریز و انتقال وجه بین بانکی با مبالغ بیشتر از سقف کارت به کارت را از طریق درگاه هایی همچون اینترنت بانک و همراه بانک و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک برای مشتریان فراهم می‌کنند؛ هرچند در صورت مراجعه حضوری به شعب نیز امکان استفاده از این خدمات وجود دارد.

https://tejaratava.ir/?p=27232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.