• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

روادید عراق پس از اتمام سفرهای اربعین لغو می‌شود/ توضیح ۳ شرط فروش بلیت اربعین به زائران

  • کد خبر : 32226
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
روادید عراق پس از اتمام سفرهای اربعین لغو می‌شود/ توضیح ۳ شرط فروش بلیت اربعین به زائران

تجارت گردان – سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: دو شرط مهم دیگر برای اینکه افراد بتوانند در ایام اربعین به عتبات عالیات مشرف شوند این است که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند همچنین تست PCR منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز را داشته باشند.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ایلنا، محمد ذیبخش در نشست آنلاین با خبرنگاران با اشاره به جزئیات برگزاری سفرهای عتبات عالیات در ایام اربعین برای ۶۰ هزار زائر اظهار داشت: برای انسجام و هماهنگی بیشتر بین ارگان‌های برگزارکننده این حمایش بزرگ حسینی مقرر شد که همه زائران که قصد مشرف شدن به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و به شرکت‌های هواپیمایی داخلی و عراقی اعلام کرده‌ایم که به هیچ مسافری خارج از لیست سماح در بازه ۲۸ شهریور تا ۱۰ مرداد بلیت نفروشند و شرط فروش بلیت در این ایام ثبت‌نام در سامانه مذکور است.

وی ادامه داد: دو شرط مهم دیگر برای اینکه افراد بتوانند در ایام اربعین به عتبات عالیات مشرف شوند این است که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند همچنین تست PCR منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز را داشته باشند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: تنها افرادی که کمتر از ۷۲ ساعت در کشور عراق سکونت دارند نیازی نیست تست مجدد PCR در کشور عراق داشته باشند همچنین افرادی هم که در ایران کمتر از ۷۲ ساعت اقامت دارند نیازی نیست که در ایران تست PCR بگیرند.

ذیبخش با اشاره به لغو روادید بین ایران و عراق گفت: بر اساس آخرین گزارش‌هایی که از وزارت امور خارجه داریم پس از مذاکرات روز گذشته درباره لغو روادید، قرار بر این است که لغو روادید برای بعد از سفرهای اربعین بین دو کشور برقرار شود و زائرینی که در ایام اربعین قصد سفر به عراق را دارند باید حتما روادید تهیه کنند.

وی همچنین درباره تامین ناوگان هوایی برای جابه‌جایی ۶۰ هزار زائر یادآور شد: تمام هماهنگی‌ها با شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی انجام شده است. پیش از این مبنا برای جابه‌جایی ۳۰ هزار نفر بود اما در حال حاضر هماهنگی‌ها برای جابه‌جایی ۶۰ هزار زائر است و مشکلی در زمینه تامین ناوگان هوایی نداریم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به نرخ بلیت هواپیما به مقاصد عراق در ایام اربعین خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان این است که بلیت با قیمت مناسب عرضه شود تا زائران عتبات عالیات برای این سفر معنوی با هزینه مناسب به عتبات عالیات مشرف شوند.

https://tejaratava.ir/?p=32226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.