• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4

تصویب افزایش تولید اوپک پلاس از ماه آینده

  • کد خبر : 27514
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
تصویب افزایش تولید اوپک پلاس از ماه آینده

وزیران نفت گروه اوپک پلاس در نشست فوق العاده روز یکشنبه افزایش تولید نفت از آگوست به منظور کنترل رشد قیمت‌ها را تصویب کردند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، این گروه که شامل کشورهای عضو اوپک، روسیه و تولیدکنندگان دیگر است با سهمیه تولید جدید از ماه مه سال ۲۰۲۲ موافقت کرد تا اختلافات میان عربستان سعودی و امارات متحده عربی را برطرف کند.

اوپک پلاس سال گذشته در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوایل شیوع همه گیری کووید ۱۹، محدودیت عرضه به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز را تصویب و از ماه مه به اجرا گذاشت و از آن زمان با بهبود تقاضا، این محدودیت عرضه به حدود ۵.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

اوپک در بیانیه‌ای اعلام کرد از آگوست تا دسامبر سال ۲۰۲۱ این گروه تولیدش را دو میلیون بشکه در روز یا ماهانه حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد.

این گروه موافقت کرد مدت اجرای پیمان محدودیت عرضه را که ابتدا قرار بود آوریل سال ۲۰۲۲ خاتمه پیدا کند، تا پایان سال ۲۰۲۲ تمدید کند تا فضا برای مانور بیشتر در صورت توقف روند احیای اقتصاد جهانی به دلیل شیوع انواع جدید ویروس کرونا داشته باشد.

اگرچه ریاض و ابوظبی از افزایش تولید حمایت کرده بودند اما امارات متحده عربی به پیشنهاد عربستان سعودی برای تمدید مدت توافق بدون دریافت سهمیه تولید بالاتر اعتراض کرده بود. برای رفع این اختلاف، اوپک پلاس موافقت کرد سهمیه تولید جدیدی برای چندین عضو این گروه شامل امارات متحده عربی، عربستان سعودی، روسیه، کویت و عراق از ماه مه سال ۲۰۲۲ تعیین کند.

طبق محاسبات رویترز، با تغییرات جدید در سهمیه تولید، ۱.۶۳ میلیون بشکه در روز  به تولید از ماه مه سال آینده افزوده می شود.

سطح مبنای تولید امارات متحده عربی از ماه مه سال ۲۰۲۲ به ۳.۵ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۳.۱۶۸ میلیون بشکه در روز فعلی افزایش پیدا می‌کند. سطح مبنای تولید عربستان سعودی و روسیه به ۱۱.۵ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۱۱ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی اظهار کرد: این کشور از توافق حاصل شده در گروه اوپک پلاس حمایت می کند. شبکه تلویزیونی الشرق به نقل از وی گزارش داد: ما قویا از توافقی که حاصل شده است، حمایت می کنیم.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز یکشنبه اعلام کرد روسیه به لطف توافق جدید اوپک پلاس، تولید نفت خود را در نیمه دوم سال میلادی جاری افزایش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، نواک گفت: تولید ماهانه نفت روسیه ۱۰۰ هزار بشکه در روز از آگوست افزایش خواهد یافت و در ماه مه سال ۲۰۲۲ به سطح تولید پیش از شیوع کووید ۱۹ می رسد. روسیه امسال و سال آینده حدود ۲۱ میلیون تن نفت بیشتری تولید خواهد کرد.

https://tejaratava.ir/?p=27514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.