• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

تامین مالی حوزه پتروشیمی با پشتوانه گواهی سپرده کالایی

  • کد خبر : 52795
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
تامین مالی حوزه پتروشیمی با پشتوانه گواهی سپرده کالایی
در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران که با حضور وزیر نفت، رییس مجلس شورای اسلامی، معاون رییس جمهور، جمعی از سفرای کشورهای خارجی و صنعتگران مطرح حوزه انرژی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، سرمایه‌گذاران بزرگ صنعت نفت، مدیران این حوزه، فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش حضور فعال داشتند.



تجارت آوا – مرتضی شاه‌میرازیی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جریان بازدید از غرفه گروه مالی کاریزما و آشنایی با خدمات مالی قابل ارائه این گروه در بازار سرمایه بر لزوم استفاده از فرصت‌های تامین مالی شرکت‌های پتروشیمی از طریق بازار سرمایه تاکید کرد.
در ادامه بازدید معاون وزیر نفت از غرفه گروه مالی کاریزما، علی تیموری مدیرعامل این شرکت با اشاره به روش‌های نوین تامین مالی که در عرصه پتروشیمی در بازار سرمایه وجود دارد اعلام کرد: معافیت مالیاتی ارزش افزوده اوراق گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران که سال گذشته در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصویب شده است گامی مهم در تامین مالی حوزه انرژی محسوب می‌شود.
مدیرعامل گروه مالی کاریزما ادامه داد: با فراهم شدن شرایط تبدیل محصولات پتروشیمی به گواهی‌های سپرده کالایی با راه‌اندازی انبارهای مورد تایید در بورس کالا، انقلابی در حوزه تامین مالی در صنعت پتروشیمی اتفاق خواهد افتاد. زیرا که بدین ترتیب، امکان معاملات محصولات ارزشمند این صنعت که در شرایط معمول به صورت محدود و سنتی توسط معامله¬گران خاص صنعت انجام می شود، برای عموم معامله‌گران و از طریق بورس‌های کالایی قابلیت انجام خواهد داشت. همچنین، برخلاف محصولات فیزیکی، گواهی‌های سپرده کالایی علاوه بر امکان نقدینه کردن کالاهای راکد، با توجه به قابلیت توثیق شدن جهت اخذ وام یا انتشار اوراق، امکان استفاده از سایر شیوه¬های تأمین مالی را نیز برای دارنده اوراق مهیا می¬کند.
تیموری خاطرنشان کرد: گروه مالی کاریزما با در اختیار داشتن زنجیره کاملی از انواع روش¬های ارائه خدمات مالی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اعم از کارگزاری، ارائه مشاوره سرمایه‌گذاری، خدمات مدیریت دارایی شامل سبدگردانی اختصاصی و مدیریت انواع صندوق¬ های سرمایه گذاری، صرافی و بازرگانی، از آمادگی لازم برخوردار است تا برای عموم شرکت‌های فعال در این حوزه ضمن ارائه توضیحات مفصل‌تر درخصوص مزایای ابزارهای یاد شده و انجام مذاکرات لازم، با تخصیص تیم‌های تخصصی نسبت به ارائه خدمات و درصورت نیاز طراحی مدل های جدید جهت عملیاتی ساختن و پاسخ به نیازهای متقاضیان اقدام کند.

https://tejaratava.ir/?p=52795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.