• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

بررسی عملکرد” وملل ” در سال ۹۹

  • کد خبر : 18272
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
بررسی عملکرد” وملل ” در سال ۹۹

بررسی عملکرددر سال ۹۹ و در مجموع عملکرد ۱۱ ماهه ، موسسه ملل توانسته ۳۴۹۰ میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کند و در مقابل ۲۲۷۱ میلیارد تومان سود به سپرده ها اختصاص دهد و در مجموع تراز مثبت ۱۲۱۹ میلیارد تومان را ثبت کند. این در حالی است که درآمد تسهیلاتی نزدیک به ۸۵ درصد ، سود اختصاص داده شده به سپرده ها ۹۱ درصد و تراز عملیاتی بیش از ۸۶ درصد رشد داشته است .

به گزارش تجارت آوا به نقل از بانکداری ایرانی،  تراز عملیاتی موسسه اعتباری ملل در تمامی ماه های سال ۹۹ مثبت بوده و در بهمن عملکرد عالی داشته است . این شرکت بورسی در فصل اول به سود ۶۴ ریالی ، در فصل دوم به سود ۱۳۰ و اما در فصل سوم به سود ۴۰ ریالی رسیده است .

سهم “وملل” از درآمد مشاع  و جمع درآمد غیر مشاع در هر سه فصل سال مثبت بوده  است .همچنین مجموع درآمد های بانک ( مشاع و غیر مشاع ) در هر سه فصل مثبت بوده است . درآمدهای مشاع در آخرین گزارش از صورت های مالی میان دوره ای با رشد ۲۲۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به رقم ۱۳۹ میلیارد تومان رسید و بخش در آمدهای غیر مشاع در مجموع بار رشد ۲۰ درصدی به رقم سه هزار ۳۴۵ میلیارد تومان رسید که روند رو به رشد در فصل چهارم ادامه خواهد داشت و در صورت های مالی نهایی سال ۹۹ مشهود خواهد بود.

 گروه توسعه اقتصاد ملل از زیر مجموعه های وملل در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۳۱۱۰ میلیارد ریال سود خالص داشته است . در مدت مشابه سال قبل این عدد ۲۷۷۳ میلیارد ریال بوده است به نظر این موضوع می تواند در قیمت سهام موثر باشد، این موضوع در سایر زیر مجموعه های این شرکت بورسی به همین صورت است و در مسیر سود آوری قرار دارند که در قیمت سهام و ارزندگی آن تاثیر گذار است .

به نظر می رسد عملکرد شرکت در فصل چهارم سال از فصل سوم و حتی دوم در بخش عملیاتی بهتر بوده و احتمال می رود در این فصل شرکت بتواند ۵۸ ریال سود خالص به ازای هر سهم کسب کند و سود نهایی سال ۱۳۹۹ حدود ۲۹۲ ریال برآورد می گردد ، مگر اینکه اتفاق غیر منتظره ای در بخش هزینه ها و یا شناسایی درآمد غیر عملیاتی شرکت رخ دهد

ثبت افزایش سرمایه ، گزارش مجمع در خصوص EPS و DPS، روند تکنیکالی سهم و مشاهده پایین ترین قیمت ممکن در تراز RSI و MCD ، حجم معامالت روزانه (قابل توجه بخش حقوقی و حقیقی) ، تابلو معامالتی سهام نشان از فاصله زیاد تابلو و NAV سهام ، شرایط گروه بانکی ها و سرمایه گذاری ها و نرخ تسعیر ارز همگی حاکی از شرایط خاص سهام “وملل” در بازار سرمایه است .

بنابراین می توان نتیجه گرفت با وجود اخبار مثبت پیرامون سهام و گزارش های مطبوع و روند رو به رشد زیر مجموعه های در حال توسعه به ویژه در بخش های معدن و کامودتی ها ( بخش صنعتی) و نرخ دلار و تورم موجود و نگاه سنتی سرمایه گذاران اقتصاد ایران به نرخ بهره بانکی ، تناسب متوازنی بین قیمت امروز سهم با میزان ارزندگی آن وجود ندارد.

https://tejaratava.ir/?p=18272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.