• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
5
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

باز شدن فضای رقابت سالم در تولید و بازار با عرضه سنگ آهن در بورس کالا

  • کد خبر : 27225
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۰۱
باز شدن فضای رقابت سالم در تولید و بازار با عرضه سنگ آهن در بورس کالا
عبدالناصر درخشان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید که بورس کالا، فضای رقابت در میان تولید و فروش محصولات از جمله مواد معدنی و سنگ آهن را فراهم می آورد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به «کالاخبر» گفت: نظارت دقیق بر فعالیت های اقتصادی و تولیدی به منظور حمایت هدفمند از صنایع از ملزومات توسعه و رشد تولید است؛ در این میان نظارت بدون شفافیت محقق نمی شود که تمرکز مبادلات کالاها در بورس کالا در این مسیر راهگشاست.
درخشان افزود: بورس کالا، فضای رقابت در میان تولید و فروش محصولات را فراهم می‌ کند و انتظار ما در مجلس، تقویت هرچه بیشتر زیرساخت های بازار سرمایه و بورس کالا برای پذیرایی از عرضه های بیشتر محصولات از جمله مواد معدنی و سنگ آهن است.
وی ادامه داد: بورس کالا محل تلاقی عرضه و تقاضا است و اگر  می‌خواهیم قیمت‌ها به تعادل مناسبی برسد، بهتر است با تمرکز عرضه ها در بورس کالا از آمارهای معاملاتی در جهت تنظیم بهینه میزان عرضه و تقاضا استفاده شود.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سازوکار بورس کالا نقش واسطه ها در مبادلات کالایی را کم رنگ می کند، اظهار داشت: واسطه ها در فضای رقابتی امکان رشد ندارند از این رو با عرضه محصولات در بورس کالا می توانیم کالاهای تولید را در فضایی سالم و شفاف به دست مصرف کننده برسانیم.
درخشان در پایان گفت: باید نظارت‌ها بر روند عرضه محصولات در بورس کالا تقویت شود تا کالاها براساس تولید و مستمر عرضه شود که این رویداد، قیمت محصولات را نیز در محدوده تعادل و نرخ های واقعی قرار می دهد.

https://tejaratava.ir/?p=27225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.