• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

افت ملایم طلا در بازار جهانی

  • کد خبر : 30056
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
افت ملایم طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه با کاهش نگرانی ها نسبت به احتمال افزایش زودتر از موعد نرخ های بهره آمریکا، تغییر چندانی نداشت و نزدیک به بالاترین حد یک هفته اخیر ثابت ماند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۷۶ دلار و ۷۸ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۷۷۸ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس گفت: آمار اعتماد مصرفی مایوس کنده آمریکا نشان می دهد که بانک مرکزی آمریکا ممکن است دلایل بیشتری برای توقف تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه داشته باشد و این موضوع برای طلا قطعا مثبت خواهد بود. با این حال نزدیک به پایان سال ممکن است قیمت  طلا پایینتر برود. در مجموع، فضای پولی به سمت انقباض پیش می رود.

همزمان با افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا که روند احیای اقتصادی را تهدید می کند، شاخص اعتماد مصرفی آمریکا در اوایل اوت به پایین ترین سطح در یک دهه گذشته نزول کرد.

در حالی که بازارها با مجموعه ای از آمارهای گوناگون روبرو هستند، شمار فزاینده ای از سیاستگذاران درباره زمان بندی سریعتر برای تعدیل برنامه های محرک مالی و افزایش نرخ های بهره صحبت می کنند.

طلا پناه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی دیده می شود و افزایش نرخهای بهره ممکن است به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند ضربه بزند.

آمار نامطلوبی که روز جمعه منتشر شد باعث شد شاخص دلار در معاملات روز جاری به پایین ترین حد یک هفته اخیر نزول کند و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران بانک OCBC در یادداشتی اعلام کردند انتظار دارند طلا با مقاومت شدیدی در سطح ۱۸۰۰ دلار روبرو شود. گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا احتمالا مسیر بعدی قیمت طلا را مشخص خواهد کرد و اگر این گزارش نشان دهد مقامات بانکی موافق افزایش نرخهای بهره هستند، طلا بار دیگر سقوط خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و هفت سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۰۱۶ دلار و یک سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۶۳۴ دلار و ۷۱ سنت رسید.

https://tejaratava.ir/?p=30056

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.