• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6
به همراه رونمایی از ۵ محصول بیسکویت جدید اعلام شد:

۳۵ کشور مقصد صادراتی ۴۰ درصد محصولات بیسکویت فرخنده

  • کد خبر : 33235
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
۳۵ کشور مقصد صادراتی ۴۰ درصد محصولات بیسکویت فرخنده
در آستانه‌ی ۶۰ سالگی برند بیسکویت فرخنده و در حاشیه‌ی بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات، از ۵ محصول جدید این شرکت و از جمله اولین بیسکویت بدون قند ایران رونمایی شد.

به گزارش تجارت آوا، در نشست خبری ۶۰ سالگی بیسکویت فرخنده که در روز دوم مهرماه ۱۴۰۰، در سالن اصفهان نمایشگاه بین‌المللی تهران و در طی روز سوم نمایشگاه شیرینی و شکلات تهران، با حضور فعالان رسانه برگزار شد، یوسف قاضی عسگر، مدیرعامل گروه صنایع غذایی فرخنده با اشاره به تاریخچه‌ی این برند از روزهای پرفراز و نشیب آن در حیات ۶۰ ساله‌ی خود گفت و ادامه داد: «کسی تصور نمی‌کرد در سال ۱۳۴۰ یعنی ۶۰ سال قبل، با استقرار یک دستگاه تولید بیسکویت در خیابان مسجد سید اصفهان توسط عبدالله واعظ شوشتری، برندی بنیانگذاری شود که سال‌ها بعد به یک بازیگر بزرگ در صنعت بیسکویت کشور تبدیل شود و امروز به سراسر دنیا صادرات داشته باشد. در سال ۱۳۷۳ با صادر کردن اولین کانتینر بیسکویت‌ فرخنده به کشورهای آسیای میانه، روند جهانی شدن فرخنده آغاز شد. دستاورد این عرصه، اینک، صادرات محصولات به ۳۵ کشور در ۵ قاره و کسب عناوین «برترین صادر کننده» و «صادر کننده‌ی نمونه استانی» برای ۱۳ سال متوالی است.»

وی در زمینه‌ی توسعه‌ی این برند در سال‌های اخیر افزود: «در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ تکمیل زنجیره‌های ارزش و رسیدن به اوج بلوغ و تکامل در همه فرایند‌های برند فرخنده (از جمله توسعه بازار) تحقق یافت و پس از استقرار تیم جدید مدیریت و نسل جدید مدیران و سهام‌داران و از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۰، روند تغییرات مدرن‌سازی این برند شدت گرفت تا اینکه در سال ۱۴۰۰ ریبرندینگ فرخنده، و باز بهینه سازی هویت بصری برند در گستره وسیعی آغاز شد و شهروندان در مکان‌های عمومی شهرها، چهره تازه‌ای از فرخنده را ملاحظه کردند. عرضه‌ی محصولات جدید، بازطراحی سایت اینترنتی، دسترسی ساده به اطلاعات محصولات و شبکه‌ی فروش، بازطراحی بسته‌های محصول و ایجاد تنوع در ابعاد بسته‌ها و سهولت استفاده و قابلیت بیشتر نگهدارندگی محصول در بسته، برخی از این دگرگونی‌ها بود که این تحولات امروز و در طی نمایشگاه شیرینی و شکلات امسال، با رونمایی از ۵ محصول جدید از جمله اولین بیسکویت بدون قند ایران با استاندارد جهانی، ادامه یافته است.»

در ادامه‌ی این نشست خبری، محمد علوی، مدیر بازاریابی بیسکویت فرخنده در مورد پروژه‌ی ریبرندینگ و تغییرات نوین این برند برای آینده گفت: «در مجموعه صنایع غذایی فرخنده خوشبختانه پتانسیل‌های تغییر، دگردیسی، همسویی و همجوشی با الزامات ادوار مختلف، همیشه وجود داشته و بصیرت سازمانی مدیران مجموعه نیز بر این ایده استوار بوده است. این تغییرات پی در پی را می‌توان در این زمینه‌هایی چون پذیرش تغییر در مناسبات و ارتباطات با مشتری و مخاطب و جامعه و در نهایت پذیرش نیاز به تغییر در ظاهر، المان‌ها، نشانه‌ها، لوگو، هویت بصری، فاکتورهای زیبایی شناسانه، به تبع تحولات بین نسلی و مولفه‌های موثر در سبک زندگی و تفکر عمومی جامعه دید.»

علوی درباره‌ی چالش‌های ریبرندینگ فرخنده در دو سال گذشته افزود:‌ «برند فرخنده در این چالش باید بین ارثیه سنتی خود که باقی مانده از شش دهه گذشته بوده و به آن وجهه‌ی یک برند اصیل و دارای ریشه را می‌داد و هویت مدرن و جدیدی که قرار است خلق کند، تعاملی برقرار می‌کرد. به این معنی که باید در یک دگردیسی کاملا آگاهانه در قالب ریبرندینگ عمیق و ماهوی، برخی از نشانگان سنتی را نگه می‌داشت و در عین حال نمادها و عناصر بصری تازه و متفاوتی به مجموعه نشانگان بصری، سمبلیک و زیبایی شناسانه‌ی خود اضافه می‌کرد. این پوست اندازی کار ساده‌ای نبود. به این خاطر باید اذعان کنم که برای ایجاد آشتی بین یک فرد مسن ۶۰ ساله و جوان پویا و ماجراجوی امروزی، تقریبا یک کار مطالعاتی دو ساله انجام شد. نتیجه این فعالیت گسترده، یک دگرسانی ظریف و آگاهانه بود که نتیجه آن را در بیلبوردهایی که به صورت گسترده در خیابان‌های شهرها و معابر عمومی نصب شدند، مشاهده کردید که مصادف با سال جدید و نو شدن طبیعت هم بود.»

قبل از سوال و پاسخ‌های خبرنگاران حاضر در نشست، دکتر مسیح قاضی عسگر، مدیر واحد تحقیق و توسعه‌ی بیسکویت فرخنده، آخرین سخنران این نشست خبری بود که در آن به نقش واحد تحقیق و توسعه در فرخنده اشاره کرد و گفت: «در صنایع غذایی فرخنده وقتی صحبت از تحقیق و توسعه می‌گردد تفاوت‌هایی با سایر شرکتهای ایرانی وجود دارد و علت این تمایز این است که در حالی که این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بیسکویت در کشور است ۴۰ درصد محصولات آن به ۳۵ کشور جهان صادرات می‌گردد. پس رویکرد تحقیق و توسعه همواره بایستی به گونه‌ای باشد که ادعاهای مطرح شده در سطح بین‌المللی قابل دفاع و عرضه باشند. در واقع کیفیت، استاندارد و تحقیق و توسعه در فرخنده، با نگاه بازارهای بین‌المللی و نه بازارهای داخلی آغاز می‌شود.»

وی در مورد تفکر سلامت‌محوری در بیسکویت فرخنده گفت: «صنایع غذایی فرخنده همواره در انتخاب مواد اولیه حساسیت ویژه ای داشته است از جمله می توان به استفاده از روغن بدون ترانس، استفاده از آرد و روغن با فرمول اختصاصی، استفاده از مواد اولیه غیر تراریخته (Non-GMO) اشاره کرد.»

وی در زمینه‌ی محصولات تازه‌رونمایی‌شده‌ی این برند افزود:‌ «بیسکویت بدون قند فرخنده، نه تنها در تاریخ فرخنده، بلکه در تاریخ صنایع غذایی ایران، نقطه عطف مهمی است. چرا که این محصول به معنای واقعی اولین بیسکویت بدون قند تولید شده در ایران است. این محصول یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مشتریان در سال‌های گذشته بود که پس از مطالعات طولانی و کارشناسی دقیق، توسط یک تیم خبره همزمان با ۶۰ سالگی فرخنده تولید شد. براساس تعاریف بین‌المللی، محصول بدون قند به محصولی اطلاق می‌شود که قند کل کمتر از نیم درصد داشته باشد. با عرضه‌ی بیسکویتی با ۴ دهم درصد میزان قند توسط فرخنده، این نخستین بار است که یک بیسکویت بدون قند با استاندارد جهانی (کمتر از نیم درصد) در کشور تولید و عرضه می‌شود.»

مدیر واحد تحقیق و توسعه‌ی فرخنده، درباره‌ی بیسکویت بدون قند فرخنده افزود:‌ «در این محصول ترکیبی از شیرین‌کننده های مصنوعی مورد تایید اداره کل استاندارد ایران و سازمان غذا و دارو و همچنین استانداردهای بین‌المللی در کشورهای آمریکا و کانادا و اتحادیه اروپا استفاده شده که این شیرین‌کننده‌ها بدون ضرر هستند و جذب بدن نمی‌شوند و حتی شیرین‌کننده‌ی مناسبی برای دیابتی‌هاست. این دستاورد، نتیجه ترکیب ویژه این شیرین کننده‌ها و فرآیند خاص تولید این محصول است که با تلاش‌های ویژه واحد تحقیق و توسعه صنایع غذایی فرخنده به دست آمده و امیدواریم بتوانیم با این تفکر مدیریتی در آینده نیز مرتباً محصولات با ارزش ویژه را برای مصرف‌کنندگان عرضه کنیم.»

در کنار رونمایی از بیسکویت بدون قند فرخنده، از بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله ساده و کاکائویی، بیسکویت با طعم میوه‌های جنگلی فرخنده (بیکا) و بیسکویت سیب و دارچین فرخنده نیز رونمایی شد.

در بخش پایانی این نشست خبری، مدیران بیسکویت فرخنده پاسخگوی سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه در زمینه‌ی این برند و به طور کل صنعت بیسکویت ایران بودند و در طی پاسخ‌ها به چالش‌های تامین گندم و غله‌ی واحدهای صنایع غذایی، واردات، صادرات و وارد کردن ارز ناشی از صادرات به کشور نیز پرداخته شد.

مهمترین تحولات ۶۰ ساله برند فرخنده در یک نگاه 

در سال ۱۳۴۰ برند فرخنده (آستارا) در یک کارگاه کوچک واقع در خیابان مسجد سید اصفهان توسط حاج عبدالله واعظ شوشتری (پدر فرخنده) آغاز به کار کرد.

در سال ۱۳۴۳ با افزایش محبوبیت و ازدیاد تقاضا برای بیسکویت‌های فرخنده، فر تونلی ۲۰ متری، جایگزین فر دیواری شد و همزمان دومین دستگاه قالب‌زن یا دستگاه چاپ بیسکویت هم خریداری و اضافه شد.

در سال ۱۳۵۷ شعاع نفوذ بیسکویت‌های فرخنده از مرز اصفهان فراتر رفت و استان‌های همجوار و جنوبی کشور به خیل مشتریان بیسکویت‌های این برند که هنوز با نام «آستارا» شناخته می‌شد، پیوستند.

در سال ۱۳۵۸ حاج عبدالله شوشتری در یک سانحه هوایی، دار فانی را وداع گفت و روزهای تلخی را برای فرزندانش رقم زد اما تفکر رویش و بالندگی که در فرزندانش به‌ یادگار گذاشته بود، باعث شد تولید بیسکویت‌ و توسعه بازار توسط آنها و با همدلی خانواده کارکنان فرخنده با قدرت ادامه پیدا کند.

در سال ۱۳۶۶ با تغییر نام برند، محصولات این شرکت که قبلا با نام «آستارا» تولید می‌شد، با نام «فرخنده» روانه بازار شد.

در سال ۱۳۶۹ و با پایان جنگ تحمیلی با انتقال کارخانه این شرکت به شهرک صنعتی جی، پروسه صنعتی شدن خطوط تولید فرخنده تکمیل و در سال‌های بعد چندین خط تولید به مجموعه اضافه شد.

در سال ۱۳۷۵ با صادر کردن اولین کانتینر بیسکویت‌ فرخنده به کشورهای آسیای میانه، روند جهانی شدن فرخنده آغاز شد. دستاورد این عرصه، صادرات محصولات به ۳۵ کشور در ۵ قاره و کسب عناوین «برترین صادر کننده» و «صادر کننده نمونه استانی» برای ۱۲ سال متوالی در سال های بعد (۱۳۸۶ تاکنون) است.

در سال ۱۳۷۸ گام‌های فرخنده استوارتر و مصمم‌تر از همیشه برداشته می‌شد و فرخنده در این سال تولید بیسکویت با قالبی جدید با فناوری آلمان را آغاز کرد که به «قالب پذیرایی» شهرت یافت. حضور فرخنده در بازار داخل نیز چشم‌گیر و پرشتاب بود. سال بعد نیز تولید بیسکویت با «قالب زبان» در فرخنده آغاز شد؛ قالبی که بعدها بسیاری از رقبا در تولیدات خود از آن الگوبرداری کردند.

در سال ۱۳۸۱ فرخنده با ابتکار عمل خود و در راستای تنوع و توسعه محصولاتش، پس از ماهها تلاش متخصصان و خلیفه های پخت خود، «نخستین بیسکویت کنجدی» در ایران را تولید و روانه بازار کرد که غوغایی در بازار داخلی و منطقه‌ای به وجود آورد؛ این محصول متفاوت و دوست داشتنی باعث شد تولیدِ نسل جدیدی از بیسکویت‌ها در کشور آغاز شود.

در سال ۱۳۸۵ آغاز صادرات به استرالیا به عنوان ششمین کشور پهناور جهان و چندین کشور دیگر، افتخاری بود که با تلاش خانواده بزرگ فرخنده در این سال رقم خورد و مقدمه‌ای شد برای توسعه بازار خارجی به ویژه صادرات به اروپا در سال‌های بعد.

در سال ۱۳۸۷ پس از ۱۵ سال لوگوی فرخنده تغییر کرد و هویت بصری جدید خیلی زود در ذهن مردم نقش بست. از آنجا که حفظ سلامتی روحی و جسمی خانواده کارکنان در فرهنگ فرخنده، اولویت بالایی دارد، گواهینامه OHSAS 18001 در راستای ایمنی شغلی خانواده همه کارکنان کسب شد.

از سال ۱۳۹۰ به این سو فرخنده در انتخاب مواد اولیه حساسیت ویژه را در دستور کار قرار داد و در پخت محصولات خود از روغن بدون ترانس استفاده کرد، همچنین استفاده از مواد اولیه غیر تراریخته در تولید بیسکویت در دستور کار فرخنده قرار گرفت.

از این سال به بعد، روند اعطای گواهی نامه‌های مختلف بین‌المللی مدیریت کیفیت، مدیریت ساختار و سازمان و حوزه‌های حساس به برند «جهانی شده» فرخنده آغاز ‌شد.

در دهه ۹۰ با تکمیل زنجیره محصول، حوزه نفوذ بازار داخل تکمیل شد و افزایش کیفیت و شاخص‌های بهداشتی و سلامتی مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

در دهه ۹۰ طیفی از کشورهای حوزه عربی و آفریقایی به مصرف کنندگان محصولات فرخنده پیوستند

در فاصله سالهای ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ تکمیل زنجیره‌های ارزش و رسیدن به اوج بلوغ و تکامل در همه فرایند‌های برند فرخنده (از جمله توسعه بازار) تحقق یافت.

در سال ۱۴۰۰ ریبرندینگ فرخنده، و باز بهینه سازی هویت بصری برند در گستره وسیعی آغاز شد و شهروندان در مکان‌های عمومی شهرها، چهره تازه ای از فرخنده را ملاحظه کردند. بازطراحی سایت اینترنتی، دسترسی ساده به اطلاعات محصولات و شبکه فروش، باز طراحی بسته‌های محصول و ایجاد تنوع در ابعاد بسته‌ها و سهولت استفاده و قابلیت بیشتر نگهدارندگی محصول در بسته، برخی از این دگرگونی‌ها بود.

در سال ۱۴۰۰ طیف تازه ای محصولات کاملا متفاوت از جمله گروه «۴ شهد و ۳ غله» به بازار معرفی شدند.

مشتری مداری، تحکیم روابط با نسل جدید و توجه به الزامات عصر مدرن و دیجیتال از دیگر عملکردهای فرخنده در آستانه قرن جدید بود.

در آستانه قرن جدید عطف توجه به دانش رو به رشد تغذیه، تکنولوژی‌های نوین، علم ترکیب مواد و روش‌های پخت و فرآوری و یافته‌های علمی‌دانشمندان تغذیه، در پروسه تولید بسیار جدی گرفته شد.

در دوم مهرماه ۱۴۰۰ در مراسم ۶۰ سالگی برند فرخنده و همزمان با نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات از ۵ محصول جدید و کاملا متفاوت فرخنده رونمایی شد که با تمرکز عمیق بر فاکتورهای سلامت، حذف شیرین کننده‌ها، و توجه به بهبود سلامت غذایی جامعه تولید شده اند.

در دوم مهرماه ۱۴۰۰ در مراسم ۶۰ سالگی برند فرخنده همزمان با برگزاری نشست خبری، نخستین بیسکویت بدون قند واقعی (کمتر از نیم درصد) برای اولین بار در تاریخ صنایع غذایی کشور معرفی شد.

نگاهی به محصولات گروه فرخنده

تعداد محصولات بیسکویت فرخنده در ۶۰ سالگی فعالیتش به بیش از ۶۰ محصول در ۱۸ گروه رسید.

گروه محصولات ۳۲۰ گرمی ← این گروه با بسته بندی خاص سلفونی خود با طعم‌های دلنشینی مانند نارگیلی، کاپوچینو، پرتقالی و زعفرانی هم از لحاظ بسته بندی و هم از لحاظ تنوع و طعم، یکی از مناسب ترین نیم چاشت‌ها و میان وعده‌ها برای نوجوانان و دانش آموزان و همچنین فضای کاری است.

گروه محصولات ۱۲۰ گرمی ← این گروه با طعم‌های مختلف و به خاطر بسته بندی شکیل، بلند و باریک خود، یکی از گزینه‌های اصلی برای پیک نیک، سفر، کوهنوردی و مسافرت‌های کوتاه گروهی است که مغذی بودن آن می‌تواند به کمک هر فردی بیاید.

گروه محصولات ۷۵۰ گرمی ← این گروه محصول در میان محصولات معرفی شده از سوی برند فرخنده، جایگاه بسیار خاصی دارد.تنوع بیشمار طعم که علاوه بر طعم‌های پیشین، طعم آرد جو، فندق و به ویژه کنجد نیز به مجموعه اضافه شده نقطه عطفی در تولیدات فرخنده به شمار می‌رود.بدون شک بسته بندی مربعی و بزرگ این محصول آن را گزینه بسیار مناسبی برای پذیرایی‌های منزل و دور همی‌های عصرانه بانوان و خانواده‌ها کرده است.

گروه محصولات ۲۴۰ گرمی ← یکی از حجیم ترین و سنگین ترین گروه محصولات فرخنده است که برای خانواده‌ها و جمع‌های بزرگ و مهمانی‌ها بسیار مناسب است.بسته بندی بسیار زیبا در طرح‌های قشنگ و رنگ‌هایی دلفریب، این محصول را به یکی از خاص ترین محصولات خواص فرخنده تبدیل کرده است.

بیسکویت پرنسس← این بیسکویت با طعم کاپوچینو یک بیسکویت خاص و جوان پسند است. این محصول دارای بسته بندی بزرگ و خانوادگی (۱۲۴۰ گرمی) است و برای پذیرایی بسیار مناسب است و سرو کردن آن در کنار یک چای عصرانه لحظات دلنشینی را ایجاد خواهد کرد.

گروه محصولات ۱۷۳۰ گرمی ← این گروه نیز با بسته بندی بسیار زیبا و در بسته‌های بزرگتر، یکی از مناسب ترین گزینه‌های برای حضور همیشگی بر روی میز پذیرایی خانواده‌های ایرانی است.در میان این گروه که با هفت طعم مختلف تنوع بسیاری دارد، طعم کنجدی آن شاهکاری در نوع خود است.این طعم تقریبا از ابداعات فرخنده است و این برند در تولید آن تخصص و مهارت بالایی کسب کرده است.

گروه محصولات ۹۰۰ گرمی ← بسته بندی این دسته از محصولات از مشهورترین بسته بندی ها در بین مصرف کنندگان بیسکویت فرخنده است و در عین حال تنوع بسیار خوبی هم از نظر طعم دارد، این گروه هم برای پذیرایی در منزل مناسب است و هم می‌توان در مسافرت‌های طولانی تر آن را به عنوان ذخیره غذایی و مصرف به عنوان میان وعده با خود برد.

گروه محصولات ۱۱۴۰ گرمی← این طیف محصولات فرخنده با طعمها‌ی پرتقال، نارگیل، زعفران و موز با قالب مادر از جمله محصولات متعارف و پرمصرف فرخنده برای کودکان دلبندشان به شمار می‌رود که خصوصیات‌های پایدار آن باعث می‌شود همیشه طرفداران خود را در بین خانواده هایی که کودک دارند، داشته باشد.

گروه محصولات ۸۵۰ گرمی ← در این گروه بار دیگر شاهد حضور طعم‌های کنجد، آرد جو و زعفران هستیم. یک گروه متعارف با سایز بزرگ که همیشه طرفداران خاص خود را داشته و دارد.

گروه محصولات سبوس دار فرخنده ← محصولات سبوس دار فرخنده در چهار بسته بندی پذیرایی (۷۵۰ گرمی) سلفونی یا مدرسه ای (۴۲۰ گرمی) سه تایی (۳۵ گرمی) و لیوانی (۱۸۰ گرمی) یکی از متنوع ترین محصولات از نظر بسته بندی است که در ترکیب آن از سبوس استفاده شده است. بسته بندی لیوانی این محصول برای سال‌های متمادی یکی از پرطرفدارترین بیسکویت‌ها در میان دانش آموزان و کارمندان بوده است.

گروه پتی بور← این محصول (۵۷۰ گرمی) با شکل و شمایل خاص و بسته بندی مقوایی و تردی ویژه خود، برای مدتی طولانی یکه تاز بازار مصرف و ذائقه ایرانی بوده است.

گروه پتی مانژ ← این گروه که در بسته بندی مسافرتی و بلند و باریک عرضه شده، (۹۵ گرمی) با طعم کاکائویی و ساده یکی از محصولات مورد علاقه بازار مصرف بوده است.

گروه ۴۵*۶ ← این محصول در چند طعم و با بسته بندی کوچک (۲۷۰ گرمی) و سلفونی با قالب زبان، در زمره محصولات مدرسه ای به شمار می‌رود و برای تغذیه روتین و بین وعدهای فرزندان بسیار مناسب است.

گروه محصولات ۴۸۰ گرمی ← این محصول با قالب پذیرایی از بیسکویت‌های کم‌حجم و خوش‌خوراک این شرکت است که به عنوان یک میان وعده سبک در یک جمع دوستانه بسیار مناسب خواهد بود.

گروه بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله، صف مقدم بیسکویت‌های نسل جدید ← اولین محصولی که در سال ۱۴۰۰ پس از گذراندن فازهای مطالعاتی و تحقیقاتی گسترده و بنا به درخواست عده زیادی از مصرف‌کنندگان در گروه چند غله‌ها تولید و روانه بازار شد، بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله بود.

این محصول از هر نظر سرآغازی برای تولید یک نسل جدید و متفاوت از بیسکویت‌ها در فرخنده است؛ چه از نوع بسته‌بندی و چه از نوع سلامت‌محوری در تولید بیسکویت.

قند و شیرینی این بیسکویت کاملا طبیعی است، چرا که در تولید آن از ۴ شهد شیرینِ خرما، انگور، توت و انجیر استفاده شده است.

در این بیسکویت از ۳ غله مغذی جو پرک، آرد گندم و آرد برنج و همچنین ادویه‌جاتی مانند دارچین، دانه گشنیز، زیره سبز و رازیانه استفاده شده است.

غلات و شهدهایی که در پخت این بیسکویت سلامت‌محور استفاده شده، آن را از بکار بردن هرگونه اسانسی بی‌نیاز کرده است. در واقع برای عطر و طعم این محصول تنها از غلات و ادویه جات طبیعی استفاده شده و هیچگونه اسانسی در آن به کار نرفته است.

این محصول مزیت‌های زیادی نسبت به سایر محصولات همچون استفاده از روغن بدون ترانس، ۵۰ درصد شکر کمتر، ۲۰ درصد چربی کمتر، ۲ برابر فیبر گیاهی و ۹ برابر آهن بیشتر دارد که آن را تبدیل به یک میان وعده مناسب برای مصرف تمام گروه‌ها به ویژه در بانوان و کودکان کرده است.

غلات استفاده شده در این بیسکویت به راحتی بر روی آن قابل مشاهده است و پس از مصرف به زیر دندان می‌رود و حس مصرف یک محصول کاملا طبیعی را به مصرف کننده منتقل می‌کند.

تفاوت و نکته مهم در سلامت‌محور بودن بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله این است که در بیسکویت‌های دیگر، بلافاصله پس از مصرف، انرژی و قند زیادی در بدن مصرف‌کننده آزاد می‌شود و پس از زمان کوتاهی از این انرژی کاسته می‌شود اما ترکیب مواد طبیعی در ۴ شهد و ۳ غله، باعث می‌شود انرژی به صورت تدریجی و طی چند ساعت در بدن آزاد ‌شود و احساس بهتر و انرژی پایدارتری به مصرف‌کننده منتقل کند.

بسته‌بندی بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله، یک نسل نو از بسته‌بندی‌های بیسکویت در فرخنده است که نسبت به سایر بسته‌بندی‌های محصولات فرخنده به‌روزتر و در اندازه‌ای متفاوت و جمع‌ و جورتر عرضه شده است.

در هر جعبه، ۹ بسته ۳ تایی بیسکویت (۲۷ عدد با وزن تقریبی ۳۳۰ گرم) قرار دارد. هر سه عدد بیسکویت داخل یک بسته سلفون شفاف قرار گرفته تا مصرف‌کننده به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی به راحتی از آن استفاده کند.

این بیسکویت سالم و مقوی مورد تایید انجمن غذا، صنعت، سلامت به عنوان یک محصول «سلامتی‌ بخش» قرار گرفته است.

۴ شهد و ۳ غله کاکائویی ← منبع فیبر

بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله در دو طعم ساده و کاکائویی ارائه شده و تفاوت مدل کاکائویی آن علاوه بر طعم، در این است که موفق شده تا به عنوان «منبع فیبر»، شناخته شود، فیبر یک ماده بسیار مهم و ضروری برای بدن انسان است و مصرف آن مرتبا از سوی پزشکان و متخصصان تغذیه تاکید می‌شود.

ادعای اینکه بیسکویت ۴ شهد و ۳ غله کاکائویی یک منبع فیبر است، از سوی مراجع ذی‌صلاح و آزمایشگاه‌های معتبر اعتبارسنجی و مورد تایید قرار گرفته است.

بیسکویت با طعم میوه‌های جنگلی فرخنده ← طعم خاص‌ و ماندگار میوه‌های جنگلی، نسل نو و متفاوت بیسکویت. ایجاد کننده احساس بسیار خوشایند. دارای مزه ناب و منحصربه‌فرد که ذهن شخص را به جنگل‌ها معطوف می‌کند. دارای طعمی نوآورانه و مطابق با سلیقه نسل جوان و نوجوان.

بیسکویت سیب و دارچین فرخنده ← جدیدترین طعم و مدل بیسکویت فرخنده. تلفیق طعم‌های سیب و دارچین در کنار هم . تولید شده در بسته‌های ۳۳۰ گرمی و در ۹ بسته ۳ عددی که هر ۳ عدد در یک سلفون شفاف قرار دارد.

تولید اولین بیسکویت بدون قند واقعی در ایران

بیسکویت بدون قند فرخنده ← تولید شده برای اولین بار در کشور (قند کمتر از نیم درصد و مطابق استانداردهای جهانی) و با شرایط زیر:

•براساس معتبرترین استانداردهای بین المللی در کشورهای آمریکا و کانادا و اتحادیه اروپا و تعریف صحیح از محصول بدون قند.

•محصولات ایرانی دیگری که تا حالا به عنوان بدون قند معرفی شده اند، واقعا عاری از قند نیستند.

•بیسکویت بدون قند فرخنده، اولین محصول بدون قند واقعی در ایران است.فرخنده برای اولین بار یک بیسکویت بدون قند به معنای واقعی و حرفه‌ای تولید کرده که توسط آزمایشگاه‌های معیار که همکار اداره استاندارد و سازمان غذا و دارو هستند، تایید شده است.

•در این محصول ترکیبی از شیرین‌کننده های مورد تایید اداره کل استاندارد ایران و سازمان غذا و دارو و همچنین استانداردهای بین المللی در کشورهای آمریکا و کانادا و اتحادیه اروپا استفاده شده است که این شیرین‌کننده ها بدون ضرر هستند و جذب بدن نمی‌شوند و حتی شیرین‌کننده مناسبی برای دیابتی‌هاست.

•این دستاورد، نتیجه ترکیب ویژه این شیرین کننده ها و فرآیند خاص تولید این محصول است که با تلاشهای ویژه واحد تحقیق و توسعه صنایع غذایی فرخنده به دست آمده

گواهی نامه های کیفی دریافت شده از سوی فرخنده

فهرست گواهینامه‌های بین‌المللی و داخلی که توسط «فرخنده» دریافت شده و همه ساله تمدید و به روز رسانی می‌شوند که عبارتند از:

گواهینامه‌ استاندارد ملی ایران /  از ۱۳۷۶ تاکنون

گواهینامه‌ استاندارد بین المللی سیستم مدیریت کیفیت ۹۰۰۱ ISO  /  از ۱۳۸۶ تاکنون

گواهینامه استاندارد بین‌المللی سیستم مدیریت ایمنی غذا ۲۲۰۰۰ ISO / از ۱۳۸۷ تاکنون

گواهینامه استاندارد بین‌المللی بهداشت و ایمنی غذا HACCP / از ۱۳۸۷ تاکنون

گواهینامه استاندارد بین‌المللی مدیریت ایمنی OHSAS 18001 / از ۱۳۸۷ تاکنون

گواهینامه استاندارد بین‌المللی سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001 / از ۱۳۸۹ تاکنون

گواهینامه استاندارد بین‌المللی رسیدگی به شکایات مشتریان ۱۰۰۰۲ ISO / از ۱۳۹۲ تاکنون

گواهی بین‌المللی محصول (انواع بیسکویت) Codex از شرکت SGS سوئیس / از ۱۳۸۹ تاکنون

گواهی محصول سلامتی بخش از انجمن غذا صنعت سلامت برای محصول ۴ شهد و سه غله و چهار شهد و سه غله کاکائویی

ریبرندینگ فرخنده در آغاز دهه هفتم فعالیت

ریبرندینگ فرخنده در آستانه هفتمین دهه فعالیت و به مناسبت سال ۱۴۰۰ و شروع قرن تازه در جبهه‌های مختلفی شروع شد که کلیات آن به این شرح است:

در آستانه بهار ۱۴۰۰ حضور بهارانه فرخنده با تصاویر جدید در بیلبوردهای شهری، همزمان با بهبود هویت بصری و پوست اندازی زیبای آن ناشی از دگرگونی در هویت بصری، عناصر و المان‌های ظاهری صورت گرفت.

وفادارسازی و ایجاد ارتباط عمیق تر با طرفداران پروپا‌قرص در میان گروه‌های سنی گوناگون و تلاش برای ایجاد ارتباط بیشتر با نسل جدید جوان و نوجوان کشور هدف این تحول ظاهری بود.

این تحولات مطابق با سیاست به کاربستن رویکردی انعطاف‌پذیر نسبت به تحولات بازار داخلی، مناسبات بازار بین‌الملل، ذائقه مخاطب و مشتری‌مداری؛ یعنی ارتباط پویا با مشتریان، بوده است.

کمپین اطلاع‌رسانی و ریبرندینگ بیسکویت فرخنده با هدف نمایشی نوگرایانه، روزآمد و زیبا از هویت بصری این برند در محیط‌های شهری، فضای دیجیتال و سایر مجاری اطلاع‌رسانی اجرا شد تا ذهنیت تنوع‌طلب جامعه و حس نوجویی و نو‌طلبی مخاطبان (به ویژه نسل جدید) را با نمایشی پویا و انعطاف‌پذیر معطوف به مقوله کیفیت، تنوع تولیدات و گستردگی بازار، اقناع کند.

بهینه سازی ظاهر بسته بندی‌ها، کاربردی تر کردن بسته‌ها، افزایش ظرفیت‌های نگهدارندگی بسته‌ها و ایجاد تنوع، همچنین بهبود کیفی و زیباشناختی در شکل ظاهری و بسته‌بندی محصولات، همزمان با ورود محصولات جدید به بازار

ایجاد حداکثر زیبایی بصری، انتخاب بهترین رنگ‌ها، ایجاد مسیرهای آسان دسترسی به محصولات و کاربر پسند تر کردن از اهداف این کمپین در بخش سایت بود.

ایجاد تجربه جدید برای مصرف کننده و حضور قدرتمند در بازارهای سنتی و دیجیتال به طور همزمان از اهداف این کمپین در عرصه‌های عمومی بود.

ریبرندینگ بیسکویت فرخنده شامل بخش‌های مختلفی بود که علاوه بر موارد فوق، کمپین ردپای دیجیتال و مسابقه «شعر بازی» را هم شامل می‌شد. هدف مسابقه مزبور، ایجاد نوعی ارتباطی صمیمانه با مشتریان کم سن و سال‌تر در راستای اهداف مشتری‌مداری بود که منجر به حضور قریب به ۵۰ هزار نفر در این مسابقه و اعطای جوایز بسیار نفیس شد.

تاریخچه سلامت محور فرخنده

به طور خلاصه و بدون ترتیب تاریخی، نقاط عطف مربوط به گرایش‌های «سلامت محور» برند فرخنده به این شرح است:

از سال ۱۳۹۰ به این سو در انتخاب مواد اولیه حساسیت ویژه ای در دستور کار قرار گرفت.

از همین سال استفاده از روغن بدون ترانس در دستور کار قرار گرفت و چند سال بعد مواد اولیه تولید بیسکویت به ویژه آرد برای سلامت مصرف کننده غیرتراریخته شدند

با تغییر و اصلاح تکنولوژی فرآوری محصولات، خصوصیات مطلوب مواد با قوت قبلی باقی ماند و حتی بهتر هم شد.

وقتی بحث‌های علمی در زمینه روغن‌های تراریخته فراگیر شد، فرخنده بلافاصله، حذف کلی این روغن‌ها را در دستور کار خود قرار داد و محصولاتش را با تازه ترین یافته‌های علمی و بهداشتی به روز رسانی کرد.

کاهش مصرف روغن به طور کلی، کاهش میزان کالری، حذف رنگ‌های مصنوعی و حذف هرگونه شیرین کننده مصنوعی از فرایند تولید، از دیگر مواردی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

خلاقیت مداوم، جست و جوی علمی کارشناسان برای دستیابی به طعم‌ها و رسپی‌های جدید و ایجاد تعادل در نوع و میزان ادویه‌ها و معرفی طعم‌ها و محصولات تازه و خلاقانه، فعالیتی خستگی ناپذیر در فرخنده است که هیچگاه متوقف نشده است.

مجموعه فرخنده آزمایشگاه و دانشگاه بزرگی است که دانشنامه ای از طعم‌ها، چاشنی‌ها، ادویه‌ها، فیبرها و مواد مغذی و عالی با مجموعه ای از اثرات تسکینی و درمانی را گردآوری کرده و در فرایند تولید به کار می‌برد.

تحقیق و توسعه مستمر فرخنده با هدف مسئولیت مدنی و توجه به نگرانی‌های جدید جامعه که از سکون و بی تحرکی رنج می‌برد و نگرانی‌ از نظر تعداد کالری دریافتی و توجه به فاکتور‌های سلامت مانند قند خون، چربی خون، فشار خون و امثال آن ناشی می‌شود.

مشتری مداری و جلب مخاطب و ایجاد تنوع در محصولات از نظر طعم‌های کمتر تجربه شده و لزوم ترکیب مواد اولیه و گرایش به سمت مواد و محصولات گیاهی و ارگانیک از دیگر انگیزه‌های جدی است.

http://tejaratava.ir/?p=33235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.