مهدی رضایی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، با اشاره به توسعه سرویسها و سامانه های خدمات غیر حضوری شهروندی درسازمان بیمه سلامت گفت: قابلیت های بسیاری برای بیمه شدگان و شهروندان کشور دراین راستا مهیا شده است که میتوان به ورود و اصلاح شماره همراه بیمه شدگان، ثبت نام افراد فاقد بیمه (فاقد اطلاعات در دیتابیس سازمان بیمه سلامت ایران)، مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه ای، دریافت خدمات بیمه ای، مشاهده سوابق نسخه و جستجوی مراکز درمانی اشاره کرد.
وی افزود: با توجه به آنکه عمده قابلیتهای ایجاد شده در سرویسهای شهروندی به فرآیندهای بیمهگری و درآمد مرتبط بوده، در حال حاضراین آمادگی وجود دارد، ضمن بررسی فرآیندهای پیاده سازی شده و دریافت نظرات سازنده جهت بهبود احتمالی این فرآیندها، نیازمندی های مورد نظر سایر حوزهها مانند نظارت، نظرسنجی و پزشک خانواده نیز با نظر کارشناسان پیادهسازی شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: در این بین مهم ترین چالش های شناسایی شده جهت ارائه خدمات شهروندی عبارت است از عدم اطلاع بیمهشدگان سازمان از خدمات شهروندی، تسهیل و گسترش دسترسی شهروندان به این خدمات، دادههای نادرست بیمهشدگان در بیمه، عدم ارایه برگ دفترچه وعدم پیاده سازی فرایندهای صدور و تمدید پوشش بیمه ای درصندوق هایی چون ایرانیان، روستاییان بیمه پرداز و کارکنان دولت اشاره کرد.
رضایی تاکید کرد: لذا به جهت تسهیل در اجرای اهداف سازمان در خصوص الکترونیکی سازی فرایندهای ارائه خدمت به بیمه شدگان، پیشنهاد می شود فرآیندهایی چون تمدید و صدور پوشش بیمه ای ، ویرایش مشخصات فردی در قالب استفاده از سرویس ثبت احوال، درخواست پرداخت هزینه های مربوط به بیمه تکمیلی، نمایش پاسخ آزمایشات هر فرد، اطلاع رسانی نظارتی و بیمه گری در قالب سرویس های خدمات غیر حضوری از طریق اپلیکیشن های مختلف در اختیار آحاد مردم قرار گیرد؛ تا بتوان در آینده ای نه چندان دور به اهداف دیرینه سازمان در ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان کشور دست پیدا کرد.