• امروز : شنبه - ۳ آذر - ۱۴۰۳
9
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تاکید کرد:

توسعه سرویس ها و سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی درسازمان بیمه سلامت

  • کد خبر : 26222
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
توسعه سرویس ها و سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی درسازمان بیمه سلامت
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، نسبت به توسعه سرویس‏ها و سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی در سازمان بیمه سلامت تاکید کرد.

مهدی رضایی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، با اشاره به توسعه سرویس‏ها و سامانه ‏های خدمات غیر حضوری شهروندی درسازمان بیمه سلامت گفت: قابلیت ‏های بسیاری برای بیمه ‏شدگان و شهروندان کشور دراین راستا مهیا شده است که می‏توان به ورود و اصلاح شماره همراه بیمه ‏شدگان، ثبت نام افراد فاقد بیمه (فاقد اطلاعات در دیتابیس سازمان بیمه سلامت ایران)، مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه ‏ای، دریافت خدمات بیمه ای، مشاهده سوابق نسخه و جستجوی مراکز درمانی اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به آنکه عمده قابلیت‏های ایجاد شده در سرویس‏های شهروندی به فرآیندهای بیمه‏گری و درآمد مرتبط بوده، در حال حاضراین آمادگی وجود دارد، ضمن بررسی فرآیندهای پیاده سازی شده و دریافت نظرات سازنده جهت بهبود احتمالی این فرآیندها، نیازمندی های مورد نظر سایر حوزه‏ها مانند نظارت، نظرسنجی و پزشک خانواده نیز با نظر کارشناسان پیاده‏سازی شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: در این بین مهم ترین چالش های شناسایی شده جهت ارائه خدمات شهروندی عبارت است از عدم اطلاع بیمه‏شدگان سازمان از خدمات شهروندی، تسهیل و گسترش دسترسی شهروندان به این خدمات، داده‏های نادرست بیمه‏شدگان در بیمه، عدم ارایه برگ دفترچه وعدم پیاده سازی فرایندهای صدور و تمدید پوشش بیمه ای درصندوق هایی چون ایرانیان، روستاییان بیمه پرداز و کارکنان دولت اشاره کرد.

رضایی تاکید کرد: لذا به جهت تسهیل در اجرای اهداف سازمان در خصوص الکترونیکی سازی فرایندهای ارائه خدمت به بیمه شدگان، پیشنهاد می شود فرآیندهایی چون تمدید و صدور پوشش بیمه ای ، ویرایش مشخصات فردی در قالب استفاده از سرویس ثبت احوال، درخواست پرداخت هزینه های مربوط به بیمه تکمیلی، نمایش پاسخ آزمایشات هر فرد، اطلاع رسانی نظارتی و بیمه گری در قالب سرویس های خدمات غیر حضوری از طریق اپلیکیشن های مختلف در اختیار آحاد مردم قرار گیرد؛ تا بتوان در آینده ای نه چندان دور به اهداف دیرینه سازمان در ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان کشور دست پیدا کرد.

http://tejaratava.ir/?p=26222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.