• امروز : سه شنبه - ۲۶ تیر - ۱۴۰۳
1

ثبت رکورد جهانی جدید گروه مپنا در نیروگاه بادی میل نادر

  • کد خبر : 137031
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
ثبت رکورد جهانی جدید گروه مپنا در نیروگاه بادی میل نادر
نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر گروه مپنا طی خردادماه ۱۴۰۳ بیش از ۳۱ میلیون کیلووات-ساعت، تولید انرژی الکتریکی را به ثبت رساند.

این میزان، معادل ضریب ظرفیت ماهانه ۸۵٫۴۹ درصد است که براساس آمارهای ارائه شده در سایت‌های بین‌المللی، رکورد جدیدی در بین نیروگاه‌های بادی در خشکی (Onshore) در سطح جهان محسوب می‌شود. میزان تولید خردادماه مزرعه بادی میل نادر در واقع از سوزاندن حدود ۷٫۶ میلیون متر مکعب گاز طبیعی و یا ۸٫۷ میلیون لیتر گازوئیل جلوگیری کرده است. همچنین این میزان تولید انرژی الکتریکی پاک، موجب اجتناب از انتشار حدود ۲۰هزار تن دی‌اکسید کربن معادل شده است.
این رکورد به دلیل اصلاح فنی و مهندسی در توربین‌های نیروگاه بادی میل نادر توسط گروه مپنا در راستای تولید توان در دماهای بالای محیطی، شرایط نگهداری مناسب، بهره‌برداری با کیفیت و برنامه‌ریزی در تامین لوازم مصرفی و قطعات یدکی پیش از آغاز فصل پربادی منطقه در کنار سرعت باد مناسب در منطقه میل نادر رخ داده است.
نیروگاه بادی میل نادر به ظرفیت ۵۰ مگاوات، شامل ۲۰ توربین بادی ۲.۵ مگاواتی است که در ۹۰ کیلومتری شمال غرب شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است و فروش برق این نیروگاه از طریق قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با ساتبا است که در حال حاضر، بخشی از برق تولیدی این نیروگاه در تابلو سبز بورس انرژی نیز به فروش می‌رسد.
گفتنی است پیش از این بیشترین ضریب ظرفیت در بین مزارع بادی متعلق به نیروگاه بادی Lake Turkana در کشور کنیا به ضریب ظرفیت ۷۵٫۸ درصد بوده بود که نیروگاه بادی میل نادر در خرداد ماه امسال این رکورد را جابجا کرد.

http://tejaratava.ir/?p=137031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.