• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
جلسه کمیته عالی فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور همه اعضای هیأت مدیره برگزار شد

گام برداشتن بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور در مسیر توسعه فناوری‌ اطلاعات

  • کد خبر : 121251
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
گام برداشتن بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور در مسیر توسعه فناوری‌ اطلاعات

جلسه کمیته عالی فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور همه اعضای هیأت مدیره بانک برگزار و درباره اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات و چشم‌انداز پیش روی بانک در این بخش گفت‌وگو شد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، دکتر سید سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این جلسه اظهار داشت: اگر در سال‌های گذشته روی مواردی همچون سقف وام، مزیت قرض‌الحسنه، کارمزد، مجوزها و… تأکید می‌کردیم، اکنون بحث فناوری اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیروی انسانی متخصص، جوان و دغدغه‌مندی دارد و با موفقیت کیوبانک و کیولند را ارائه کرده است.

کارایی سایر حوزه‌ها در گرو عملکرد صحیح فناوری اطلاعات است

شمسی‌نژاد گفت: بخش زیادی از دغدغه هیأت مدیره و سیاست‌گذاران اصلی بانک مربوط به حوزه فناوری اطلاعات است. اگر این حوزه به‌خوبی کار کند، قطعاً همه حوزه‌ها کارایی مطلوبی خواهند داشت.

وی تأکید کرد: حجم کار و تعداد مشتریان بانک زیاد است و حتماً باید زیرساخت‌های لازم تدارک دیده شود تا پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد. از این رو ضروری است پروژه‌های متعددی که معاونت فناوری اطلاعات پیش می‌برد، اولویت‌بندی شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: هدف ما علاوه بر گستردگی حوزه فناوری، عمیق شدن در این بخش و به‌خوبی انجام دادن کار است.

شکل‌گیری کسب‌وکار بانک بر بستر فناوری اطلاعات

عیسی امامی، رئیس هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این جلسه اظهار داشت: ضرورت دارد ضمن توسعه فناوری اطلاعات، به امنیت آن نیز توجه ویژه شود و در این زمینه نباید هیچ دغدغه‌ای وجود داشته باشد.

وی افزود: اکنون حوزه کسب‌وکار مبتنی بر فناوری شکل می‌گیرد و این بخش باید بیش از پیش به سودآوری بانک منجر شود.

امامی اظهار داشت: روزانه تعداد قابل توجهی به مشتریان بانک افزوده می‌شود. بر همین اساس لازم است در این زمینه پیش‌بینی و تدارک لازم صورت گیرد و بانک آمادگی دارد سرمایه‌گذاری‌های بلندمدتی در حوزه فناوری انجام دهد، زیرا این حوزه بستر ارائه خدمت به مشتریان است.

گذر آرام فناوری اطلاعات به سوی چشم‌اندازی روشن‌تر

دکتر محمدرضا محمودپناه، عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این جلسه اظهار داشت: حوزه فناوری اطلاعات برای هیأت مدیره بانک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این زمینه همه اعضا دغدغه دارند.

وی افزود: خوشبختانه همه کارکنان معاونت فناوری اطلاعات، مصمم و قوی پای کار ایستاده‌اند و با یک گذر آرام به چشم‌اندازی روشن‌تر شاهد ثمرات بیشتری از تلاش‌های کارکنان این بخش خواهیم بود.

ارتقا و بهبود سیستم جامع بانکداری متمرکز

مصطفی ازگلی عضو هیأت مدیره بانک ضمن تشکر از تلاش کارکنان معاونت فناوری اطلاعات بانک، مواردی را درباره ارتقا و بهبود سیستم جامع بانکداری متمرکز مطرح کرد.

وی همچنین به بحث افزایش چشمگیر تراکنش‌های بانک پرداخت و تأکید کرد که نیاز است برنامه‌های لازم برای بهبود وضعیت بانک در تراکنش‌های موفق در دستور کار قرار گیرد.

توسعه فناوری منجر به افزایش بهره‌وری کارکنان می‌شود

در این جلسه همچنین مهندس حمیدرضا توسلی، عضو ناظر هیأت مدیره بانک بر معاونت فناوری اطلاعات، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این بخش ارائه کرد.

توسلی گفت: آنچه همیشه در کمیته عالی فناوری اطلاعات بانک مطرح می‌شود بر اساس نگرش و نظر اعضای هیأت مدیره و سیاست‌های کلان بانک بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فناوری اطلاعات دو رویکرد کلیدی در سطح کلان بانک مطرح است، افزود: نخست اینکه فناوری به توسعه کسب‌وکار کمک کند و عاملی باشد که بتواند حوزه‌ای را که به مشتریان سرویس‌رسانی می‌کند، گسترده‌تر و وسیع‌تر نماید. دوم اینکه فناوری کمک کند که ادارات مختلف فرآیند بهتری برای انجام امور جاری و آتی داشته باشند.

توسلی اظهار داشت: فناوری از منظر توسعه کسب‌وکار باعث می‌شود هزینه خدمات کاهش یابد و ایجاد اکوسیستم و فضای پیرامونی ارائه سرویس به مشتریان را وسیع‌تر می‌کند. از منظر درون بانک و فرآیندهای عملیاتی نیز باعث می‌شود کارکنان بتوانند با نیرو و انرژی کمتری به مأموریت‌ها، چشم‌اندازها و سیاست‌هایی که هیأت مدیره و مدیرعامل محترم تدوین می‌کنند، بپردازند.

عضو هیأت مدیره بانک اظهار داشت: با توجه به جلساتی که درباره موضوع تحول دیجیتال داشتیم، محورهایی از طریق هیأت مدیره به واحد تحول ابلاغ و موضوع چشم‌انداز راهبردی بانک در حوزه فناوری مطرح شد که مؤلفه‌های کلیدی آن شامل این بود که وارد حوزه دیجیتال فاینانس و فرابانکداری شویم و اکوسیستم ایجاد کنیم. همچنین خدمات مالی‌ را در جایگاهی به مشتری ارائه کنیم که نهایت اثربخشی را داشته باشد و تعامل پایدار ایجاد کند.

توسلی گفت: در نهایت، چشم‌انداز سه‌ساله‌ای برای حوزه فناوری اطلاعات تدوین شد که بر آن مبنا مسیر یاد شده طی می‌شود.

وی تصریح کرد: ارائه همزمان خدمات در شعبه و به موازات آن توسعه خدمات غیرحضوری یکی از راهبردهای بانک است. ما با یک راهبرد دوگانه قرار است از تعامل متوازن و بهینه فضای فیزیکال و دیجیتال استفاده کرده و این دو فضا را به موازات یکدیگر توسعه دهیم و به یک بانک فیجیتال تبدیل شویم.

رضایت ۹۷ درصدی مشتریان از تسهیلات آنلاین بانک

عضو هیأت مدیره بانک با اشاره به عملکرد موفق بانک در حوزه تراکنش‌ها، گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی، تنها تا نیمه اسفند ماه سال جاری ۳۴۳ میلیون تراکنش در شبکه شتاب انجام شده که نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است. این بانک امسال تقریباً ۲میلیارد و ۸۷۶ میلیون تراکنش شتابی داشته است.

توسلی اظهار داشت: از منظر تراکنش‌ها بر اساس آماری که بانک مرکزی ارائه کرده، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ۲میلیارد و ۲۱۳میلیون تراکنش تا پایان دی ماه سال ۱۴۰۲، رتبه هشتم شبکه شتاب را کسب کرده‌ است. این در حالی است که بانک در سال ۱۴۰۱ در این شاخص رتبه دهم و در سال ۱۴۰۰رتبه هجدهم را داشته است.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۷۳ درصد از کل تسهیلات بانک به‌صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود. ۶۳ درصد از کل افتتاح حساب‌های بانک نیز به صورت آنلاین انجام می‌شود و در خصوص تسهیلات آنلاین نیز، یک نظرسنجی صورت گرفت که ۹۷ درصد شرکت‌کنندگان رضایت خود را از این خدمت اعلام کردند.

http://tejaratava.ir/?p=121251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.