• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

خدمات قابل ارائه بانک توسعه تعاون به صندوق بازنشستگی کشوری متنوع و اثربخش است

  • کد خبر : 120544
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
خدمات قابل ارائه بانک توسعه تعاون به صندوق بازنشستگی کشوری متنوع و اثربخش است
مدیر عامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت مطابق تفاهم نامه خدمات قابل ارائه این بانک به صندوق بازنشستگی کشوری بسیار متنوع و اثربخش است.

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه انعقاد تفاهم نامه اظهار داشت: این بانک به موجب سیاست های اصل ۴۴ تاسیس گردیده است، بانک خدمتگزار بخش غیر دولتی اقتصاد با اولویت تعاونگران است و بازوی مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیشبرد اهداف دولت جهت حمایت از تعاونگران و کارآفرینان است، بانک هیچ محدودیتی برای ارائه انواع خدمات بانکی به بخش خصوصی ندارد، البته در سبد اعتباری رعایت سهم ۷۰ درصدی تعاون همواره مورد تاکید است، البته به اندازه ای ظرفیت در محصولات و تفاهم نامه برای ارتباط بانک و بخش خصوصی فراهم است این اطمینان را می دهیم که در خدمات اعتباری نیز پاسخگویی کامل به تعهداتمان به بخش خصوصی در تفاهم ها و مذاکره ها داریم.
شیخ حسینی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری یکی از ارکان مهم اقتصادی و اجتماعی وزارتخانه است، این جلسه به منظور هم فکری و تفاهم در راستای هم افزایی و استفاده از ظرفیت های طرفین است، صندوق بازنشستگی کشوری با وجود بنگاههای معتبر صنعتی در زیر مجموعه از قطب های اقتصادی کشور محسوب می شود.
وی تاکید نمود: بانک های توسعه ای عموما از سوی دولت ها برای پیشبرد برنامه های حمایتی و توسعه ای تشکیل می شوند، چند مولفه و ویژگی در این بانک وجود دارد که وجه تمایز آن با سایر بانک ها است، اولین ویژگی این است که امکان ارائه خدمات فراتر از جامعه هدف را دارد، بدین معنا که علاوه بر بخش تعاون، می تواند به بخش خصوصی و جامعه هدف بدون محدودیت خدمات بانکی ارائه دهد.
این مقام بانکی در رابطه با ویژگی دیگر بانک گفت: بانک توسعه تعاون بانک تخصصی چند منظوره است که در بخش های اقتصادی اعم از مسکن، کشاورزی، انواع صنایع، گردشگری، محیط زیست فعالیت بانکی و اعتباری داشته است و همکاران بانک تبحر و تجربه کافی برای ارائه خدمات به صورت چند منظوره به بخشهای متنوع اقتصاد را دارند، در حالی که دیگر بانک های تخصصی و توسعه ای صرفا بر بخش خاصی از اقتصاد تمرکز دارند.
شیخ حسینی درباره ویژگی مهم دیگر گفت: بانک توسعه تعاون بنگاه اقتصادی غیر بانکی ندارد، شرکت های تابعه در تکمیل زنجیره ارزش و سرویس دهی بهتر بانک مشغول فعالیت هستند، تمرکز اصلی بانک بر حمایت از بخش خصوصی و تعاونی بوده است، همان گونه که مطابق فرامین مقام معظم رهبری و اصول علمی و مدیریتی و اقتصادی، بانکها از بنگاهداری منع شده اند، بانک توسعه تعاون نیز هیچگاه به دنبال بنگاهداری نبوده است.مدیر عامل بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: این بانک دستاوردهای ارزشمندی طی بیش از دو سال فعالیت دولت سیزدهم حاصل نموده است که بخش عمده ای از آن با راهبری آقای مسکنی به عنوان معاون تعاون وزارتخانه صورت پذیرفته است. افزایش سرمایه ۱۲۰ درصدی به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال از یک محل و افزایش سرمایه از محلهای دیگر که موجب کفایت سرمایه ۶.۶ درصدی گردیده و وضعیت بانک را از این لحاظ در شبکه بانکی ارتقا داده است.
وی ادامه داد: عملکرد بانک توسعه تعاون در دوران استقرار دولت سیزدهم، پس از یک دهه از زیان خارج شده و با اتکا به بهره وری و کارآمدی و اثربخشی به سوددهی رسیده است و در عین حال در عمل به تکالیف نیز توفیق حداکثری داشته است. هم اکنون ۹۸ درصد حجم تسهیلات تکلیفی بانک پرداخت شده است و تا پایان سال عملکرد صد در صدی حاصل می شود، ناترازی ها در بانک مرتفع گردیده و بانک نسبت مصارف و منابع را از بالای صد در صد به ۹۵ درصد رسانده و سال آینده به حد متعارف ۸۵ درصد خواهد رسید. جریان منابع و مصارف به گونه ای تنظیم شده تا بانک اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته باشد، در حالی که ناترای شبکه بانکی ۵۰۰ همت برآورد می شود، بانک توسعه تعاون با انضباط نقدینگی ناترازی ها را برطرف نموده است.شیخ حسینی تاکید نمود: مطابق تفاهم نامه واحدهای اقتصادی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری با رعایت اصل ذینفع واحد تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان قابلیت دریافت تسهیلات را دارند، این تسهیلات با میانگین موجودی سه ماهه و با ضریب برابری ۱.۵ برابر و مطابق سود ابلاغی بانک مرکزی است.وی ادامه داد: تامین مالی با استفاده از اعتبار اسنادی و از روش های نوین مبتنی بر اوراق اسلامی، اوراق مرابحه و اوراق بدهی از سوی بانک توسعه تعاون به عنوان رکن ضامن امکان پذیر است. بانک در تامین مالی خرد جمعی تعداد ۱۵ شرکت را در سال گذشته و ۵۰ شرکت را در سال جاری مورد حمایت و تامین مالی قرار داده است، بانک ۶ همت مجوز برای تامین مالی نوین با استفاده از بازار سرمایه داشته که نصف آن اجرایی شده است.سامانه تی تی پلاس با قابلیت های جدید از جمله سفته الکترونیک، امضای دیجیتال، احراز هویت غیر حضوری، افتتاح حساب و تسهیلات آنلاین می تواند در تفاهم نامه نقش تسهیلگر داشته باشد. پرداخت تسهیلات به کارکنان مجموعه صندوق نیز میسر است.شیخ حسینی توضیح داد: بانک توسعه تعاون به لحاظ حجم و تعداد قرارداد با صندوق توسعه ملی، در شبکه بانکی سرآمد است ، امکان ارائه تسهیلات ارزی با عاملیت بانک وجود دارد.
آرمین معصومی مدیر عامل شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون و سرپرست مرکز آموزش و پژوهش در ابتدای جلسه گفت: بانک توسعه تعاون و صندوق بازنشستگی کشوری دو نهاد اجتماعی و دو مجموعه اقتصادی حاضر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، افزایش تعاملات و هم افزایی ها می تواند ثمرات و دستاوردهای مثبتی برای جامعه هدف اعم از بازنشستگان و تعاونگران داشته باشد.
در این جلسه که با حضور سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره و محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، معاونین مدیر عامل، مدیران شرکت های تابعه بانک و تعدادی از مدیران ستادی و اجرایی بانک و همچنین مهدی مسکنی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، حمید تاجیک، سید حمید رضا هاشمی و ماجد ناجی اعضای هیات مدیره صندوق، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ ها و واحدهای اقتصادی زیرمجموعه صندوق همراه بود، تفاهم نامه به امضای مدیران ارشد بانک توسعه تعاون و علیرضا زمان پور مدیر عامل هلدینگ صبا انرژی و سید رضا علیخانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا رسید.
این جلسه هم اندیشی با حضور کامل و جامع مدیران ارشد بانک توسعه تعاون و صندوق بازنشستگی کشوری و با هدف توسعه همکاری ها و بررسی ظرفیت ها و هم افزایی ها به همت شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون و اداره کل روابط عمومی بانک برگزار گردید.

http://tejaratava.ir/?p=120544

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.