• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

تدوین ۱۸ استراتژی توسعه با محوریت نوآوری، همکاری با شرکت های دانش بنیان و هوشمندسازی در چادرملو

  • کد خبر : 101993
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
تدوین ۱۸ استراتژی توسعه با محوریت نوآوری، همکاری با شرکت های دانش بنیان و هوشمندسازی در چادرملو

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان گفت : ۱۸ استراتژی توسعه با محوریت نوآوری، همکاری با شرکت های دانش بنیان و هوشمندسازی در چادرملو تدوین شد.

مهندس طاهر زاده، مدیرعامل شرکت چادرملو در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان  اظهار داشت : در شرایطی که صنعت فولاد با رقابت جهانی و سرعت جهانی شدن مواجه است، افزایش بهره وری و بهبود عملکرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وی تاکید کرد : این امر تنها از طریق اقتصاد دانش محور و نوآورانه امکان‌پذیر است.

مدیرعامل شرکت چادرملو افزود :  در دو سال گذشته، قیمت‌های فولاد به شدت کاهش پیدا کرده و از ۹۰۰ دلار به ۴۶۰ دلار رسیده است. این در حالی است که شرکت‌های جهانی فولاد قیمت‌های تمام شده خود را کاهش می‌دهند. بنابراین، برای رقابت پذیری در این شرایط، اقتصاد دانش محور امری ضروری است.

طاهر زاده با تاکید بر اینکه  شرکت چادرملو به عنوان یکی از پیشرانان این سیاست توسعه ملی در حوزه فولاد فعالیت می‌کند ، تصریح کرد : بخش معدن و صنعت به عنوان بخشی که نقش ویژه‌ای در اقتصاد غیر نفتی دارد، می‌تواند در تحقق این اهداف ملی نقش بزرگی ایفا کند.

به گفته طاهر زاده، شرکت چادرملو در دو رکن تولید و توسعه در حال اکتشاف، استخراج، فراوری، تولید گندله، تولید اسفنجی، تولید فولاد و در نهایت تولید پایین دستی، میلگرد فعالیت می‌کند. او اعلام کرد: در بخش طرحهای توسعه، نزدیک به ۴۶ طرح با سرمایه‌گذاری نزدیک به هشت میلیارد یورو در این شرکت در حال اجرا است.

وی گفت : ۱۸ استراتژی در شرکت چادرملو تدوین شده که از این میان می توان به ۴ استراتژی در چرخه نوآوری و در بخش توسعه ای همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاهی بومی سازی اشاره کرد . مدیرعامل شرکت چادرملو تأکید کرد : توسعه انتقال تکنولوژی و حرکت به سمت هوشمند سازی از اهمیت ویژه برخوردار است و شرکت چادرملو در این زمینه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

مهندس طاهر زاده  همچنین به ضرورت تمرکز بر فرآوری معادن جدید ، گفت : در بحث بومی سازی، در سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ قطعه را بومی سازی کرده و از این راه توانسته‌اند صرفه‌جویی از ۱۶ میلیون یورو در بومی سازی را به ۲۵ میلیون یورو افزایش دهند.

http://tejaratava.ir/?p=101993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.