• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

۹۳ درصد تسهیلات‌دهی بانک مسکن در حوزه مسکن بوده است

  • کد خبر : 73786
  • ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
۹۳ درصد تسهیلات‌دهی بانک مسکن در حوزه مسکن بوده است

سرپرست بانک مسکن با بیان اینکه این بانک بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در ۱۰ ماه سال جاری تسهیلات پرداخت کرده‌ است گفت: ۹۳ درصد تسهیلات‌دهی بانک مسکن در حوزه مسکن بوده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از بانک مسکن – هیبنا، علی عسکری سرپرست بانک مسکن در مراسم گرامیداشت هشتاد و چهارمین سالروز تاسیس بانک مسکن با تبریک این روز گفت: زحمات و تلاش همکاران در ۱۰ ماهه سال جاری نتایج خوبی در پی داشت. بانک مسکن بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این مدت پرداخت کرد که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه رشد قابل توجه تسهیلات‌دهی بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ مرهون زحمات کارکنان بانک مسکن است، افزود: رسالت بزرگی در حوزه تسهیلات‌دهی در حوزه مسکن بر روی دوش بانک مسکن قرار داده شده و تقریبا ۹۲ درصد از تسهیلات‌دهی بانک مسکن نیز در بخش مسکن صورت گرفته است و چه در حوزه طرح نهضت ملی و چه بخش‌های دیگر مانند ودیعه مسکن و خرید همه این موارد به بخش مسکن باز می‌گردد و چه اعتبار و افتخاری بهتر که این تلاش برای ایجاد سرپناه برای مردم صورت می‌پذیرد.

سرپرست بانک مسکن با بیان اینکه مسکن در سبد هزینه خانوارها و همچنین ایجاد تورم در کشور رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است، گفت: ۳۴۰ قلم کالا در شاخص تورم تاثیرگذار هستند و از این میان مسکن کالایی است که به تنهایی ۳۳ درصد از وزن تورم متعلق به آن است. اگر وزن تورمی مسکن کاهش یابد این موضوع در شاخص تورم بسیار اثرگذار است.
دکتر عسکری افزود: رسالت و کار ما در بانک مسکن بسیار می‌تواند در کاهش شاخص تورم اثرگذار باشد و بار هزینه مردم را کم کند. البته بانک مسکن بخشی از کار حوزه مسکن را در دست دارد و سایر دستگاه‌ها نیز در این عرصه مسوول و اثرگذار هستند اما به سهم خودمان بسیار می‌توانیم در این زمینه اثرگذار باشیم.

سرپرست بانک مسکن با بیان اینکه در حوزه بانکداری دیجیتال بانک مسکن باید مجهز به فناوری‌های روز شود گفت: در بانک‌ مسکن کارهای خوبی در حوزه بانکداری دیجیتال صورت گرفته است که باید ضمن استفاده از این موارد در حوزه خدمات بانکی و اطلاع رسانی آن برای استفاده عموم از این خدمات، تلاش بیشتری برای ارتقای بانک در این حوزه انجام دهیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تلاش و همکاری کارکنان بانک مسکن این بانک در آینده هر چه بیشتر رسالت و مسوولیت اجتماعی خود را در بخش تخصصی‌اش یعنی مسکن بتواند به خوبی ایفا کند.

http://tejaratava.ir/?p=73786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.