• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

۹۰۰ واحد مسکن مهر خراسان شمالی امسال بهره‌برداری می‌شود 

  • کد خبر : 10371
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
۹۰۰ واحد مسکن مهر خراسان شمالی امسال بهره‌برداری می‌شود 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: هزار و چهار واحد مسکن مهر، آبان ماه امسال با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد که در این راستا ۹۰۰ واحد دیگر هم تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدعبدالمجید نژادصفوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال های گذشته، ساخت بیش از ۲۴ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت در دستور کار قرار گرفت که در قالب اجاره پنج ساله،  اجاره داری ۹۹ ساله، تفاهم نامه سه جانبه و به صورت خود مالکی اجرا شد.

وی با بیان اینکه اکنون هزار و ۳۵۷ واحد مسکن مهر در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین باقی مانده است افزود: ۲ هزار و ۹۰ واحد مسکن مهر که زیر ۳۰ درصد پیشرفت دارد در دست تعیین تکلیف بر اساس شیوه نامه ابلاغی است.

وی گفت: باتوجه به کمبود منابع اعتباری و با توجه به اینکه بسیاری از پروژه های مسکن غیرفعال است اما با تلاش این اداره کل و پس از پیگیری های بسیار زیاد این پروژه ها فعال شده است.

پرداخت ۳۷۰ میلیارد ریال وام ودیعه مسکن در استان

نژادصفوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان در دست مستاجران است افزود: امسال برای حمایت از مستاجران، پرداخت وام ودیعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: ۱۳ هزار و ۹۷۲ نفر در استان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که تا کنون ۳۷۰ میلیارد ریال وام به آنان پرداخت شده است.  

وی خاطرنشان کرد: بیشترین متقاضی برای وام ودیعه مسکن در شهر بجنورد با هفت هزار و ۳۴۳ نفر و کمترین آن در لوجلی شیروان و یکه سعود با یک نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: کل اعتبار وام ودیعه استان ۹۲۰ میلیارد ریال است.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.  

قرار است برای پاسخ به نیاز مردم به مسکن، ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان ساخته شود.  

http://tejaratava.ir/?p=10371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.