• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن زنجان به قزوین اختصاص می یابد

  • کد خبر : 38455
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن زنجان به قزوین اختصاص می یابد

زنجان-وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در حوزه مسکن نیز استان زنجان سهمیه‌ای در تولید مسکن دارد که در زمان حاضر ۲ میلیون واحد مسکونی در حال ساخت و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار واحد مسکونی در استان زنجان اشتغال و رونق جدی را در سطح استان زنجان ایجاد خواهد کرد، اظهار کرد: پروژه‌های ریلی زیادی در سطح کشور داریم که متأسفانه تعداد زیادی از آنها به دلیل مشکلات اعتباری در زمان حاضر یا پیشرفت فیزیکی کمی دارند یا غیرفعال هستند.

وزیر راه وشهرسازی گفت: در تلاش برای طرح جامع حمل و نقل ریلی و هوایی و جاده‌ای هستیم که در مجلس نیز ارائه شده تا بتوانیم به روش مختلف منابع اعتباری تأمین کنیم و تحولی در این حوزه محقق شود.

قاسمی با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین تخصیص خواهد یافت، ابراز داشت: در گذشته این خطوط ریلی یک خطه بوده که برای اجرای پروژه ۲ خطه کردن راه آهن این منطقه اقداماتی در بخش‌های مختلف انجام شده است اما کار نواقص زیادی دارد و بر اساس برآوردهای انجام شده توسط راه آهن کشور، ۸۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین اعتبار نیاز است و حداکثر تا ۲ سال آینده با توانمندی راه آهن اجرای این پروژه به پایان برسد.

وی به اعتبارات راه‌های مواصلاتی استان زنجان اشاره کرد و گفت: حدود یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه جاده‌ها و راه آهن استان پیش بینی شده است که به موقع پرداخت می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=38455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.