• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8
محمدحسین حسین زاده راهبر نهاد مردمی رسالت خبر داد:

۷۰۰ میلیارد تومان تبادل کالا و خدمات با ایجاد ۵۰ هزار شغل خُرد و خانگی

  • کد خبر : 46767
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
۷۰۰ میلیارد تومان تبادل کالا و خدمات با ایجاد ۵۰ هزار شغل خُرد و خانگی
راهبر نهاد مردمی رسالت از تشکیل مجموعه ای از 6 سازمان که حدود 5 هزار نفر عضو موظف داشته خبر داد و گفت: 14 سامانه اختصاصی در اختیار اعضا که 2500 کانون همیاری اجتماعی و 5 میلیون عضو دارد قرار داده شده است و در این مدت کوتاه ایجاد 50 هزار شغل خُرد و خانگی با تبادل 700 میلیاد تومان کالا و خدمات داشته است.

به گزارش تجارت آوا، محمدحسین حسین زاده در نشست خبری معرفی نهاد مردمی رسالت افزود: نهاد مردمی رسالت با ایجاد تشکل‌هایی مانند انجمن حامیان کارآفرینان اجتماعی، شرکت پردازش اطلاعات به عنوان مالک سامانه مرآت، دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت و پلتفرم فروش محصولات کسب و کارهای خرد به توسعه فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی کمک می‌کند.

وی این فعالیت را یک الگوی بومی و ایرانی- اسلامی برای توسعه کارآفرینی دانست و گفت: این مجموعه مانند نمونه‌های غربی نیست که یک هلدینگ اقتصادی و اجتماعی باشد بلکه مجموعه تشکل‌های مردم نهاد هستند که توقعی از دولت و بودجه دولتی ندارند. هر چند ممکن است دولت بخواهد از این ساختار استفاده کند اما این تشکل‌ها خودگردان و خودکفا هستند.

راهبر نهاد مردمی رسالت ادامه داد: کارآفرینی اجتماعی یک فرایندی است که به صورت شرعی و آسان به اشتغال و کسب و کارهای خرد و خانگی کمک می‌کند تا مردم با عزت نفس روی پای خود بایستند. ما به دنبال کار خیریه نیستیم.

حسین زاده شعار نهاد مردمی رسالت را «هر خانه یک کارخانه» عنوان و اظهار کرد: از دیگر شعارهای این تشکل «کار پول می‌سازد، پول کار نمی سازد» است. همچنین دنبال ارتقا مهارت افراد و سواد اینترنتی مردم هستیم.

راهبر نهاد مردمی رسالت با بیان اینکه ۲۵ هزار کانون همیاری اجتماعی داریم یادآور شد: این کانون‌ها مربوط به بانک نیستند بلکه کانون‌های مردمی هستند که به عنوان زیرمجموعه انجمن حمایت از کارآفرینان و فرهنگ قرض الحسنه فعالیت دارند.

وی این کانون‌ها را دارای ۵ میلیون عضو در کشور دانست و افزود: تاکنون ۵۰ هزار کسب و کار خرد و خانگی با اقدامات این انجمن شکل گرفته و تا پایان امسال ۷۰۰ میلیارد تومان تبادل کالا و خدمات در پلتفرم متعلق به انجمن که از جنس فروشگاه‌های اینترنتی نیست انجام خواهد شد. همچنین تا پایان امسال ۱۰۰ هزار رأس دام سبک در سامانه مذکور به فروش می‌رسد.

حسین زاده با بیان اینکه بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای خانگی نیاز به وام نداشته اند بلکه مشکل اساسی آنها تأمین نهاده یا فروش محصول بوده که با راهبری رهیاران نهاد مردمی رسالت منتهی به ایجاد شغل شده است یادآور شد: سقف وام مشاغل خرد و خانگی که به متقاضیان داده می‌شود ۱۰۰ میلیون تومان است. رهیاران نهاد مردمی رسالت نیز مشاوره و راهنمایی به متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی ارائه می‌دهند.

راهبر نهاد مردمی رسالت تاکید کرد: تاکنون ۹۳ هزار میلیارد تومان معادل ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره وام قرض الحسنه پرداخت شده است که حدود ۲.۵ هزار میلیارد تومان آن با احتساب متوسط ۵۰ میلیون تومان برای وام مشاغل خانگی به این دسته از متقاضیان اعطا شده است.

وی ضمنا اعلام کرد: دبیرخانه نهاد مردمی رسالت یکسری عناصر به نام رهیار و راهنما دارد که مشاوره و راهنمایی و همیاری را بعهده دارند که تعداد آنها ۲۰۰۰ نفر بوده و در کشور پراکنده هستند و کار آموزش و توسعه را به عهده دارند.

http://tejaratava.ir/?p=46767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.