• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

۶۶۰ کیلومتر جاده در خوزستان در دست احداث است

  • کد خبر : 13327
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۴۲
۶۶۰ کیلومتر جاده در خوزستان در دست احداث است

اهواز- تجارت آوا- معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت:۶۶۰ کیلومتر بزرگراه و جاده جدید با مشارکت این اداره کل و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان خوزستان در دست احداث است.

به گزارش ایرنا علی عیدیوندی  روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: مجموع راه‌های اصلی، فرعی و بزرگراه های جدید در دست ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ۳۴۰ کیلومتر است که برای آنها ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ۳۲۰ کیلومتر راه جدید ویژه استان خوزستان از سوی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برنامه‌ریزی شده که در دست اجرا هستند.

عیدیوندی به همکاری مشترک اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با این شرکت به‌منظور اجرای جاده‌های شریانی در استان اشاره‌کرد و گفت: در این راستا مسیر اهواز- هفتکل-باغملک-ایذه و لردگان همچنین مسیر رامهرمز- بهبهان که به گچساران ختم می‌شود از جمله اولویت‌هایی هستند که در حوزه ساخت جاده و بزرگراه در استان خوزستان دنبال و پیگیری می‌شوند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به چشم انداز روشن در پیشروی ساخت مسیرهای شریانی ادامه‌داد: ۱۱۶ کیلومتر از عملیات اجرایی مسیر اهواز- هفتکل، باغملک، ایذه و لردگان در سه قطعه و چهار فاز کاری در حال انجام است.

وی ادامه‌داد: بر اساس پیش‌بینی انجام شده انتظار می‌رود این پروژه که از غیزانیه (از توابع شهرستان اهواز) شروع و تا شهرستان ایذه ادامه می‌یابد در طول یک زمانبندی سه ساله به اتمام برسد.

عیدیوندی با تاکید بر اینکه این مسیر چهار خطه از جنبه‌های خاص اجرایی، فنی و ایمنی برخوردار است بیان‌داشت: در حال حاضر تمامی فازهای این پروژه فعال هستند و با توجه به اهمیت مسیر اهواز- هفتکل، باغملک، ایذه و لردگان، تلاش می‌شود طبق زمانبندی صورت گرفته عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.

به گفته معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چهار خطه شدن این مسیر عملا منجر به کاهش تصادفات مکرر از مقطع غیزانیه تا ایذه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه شهرهای مختلفی را نیز در بر می‌گیرد اضافه‌کرد: از جمله این شهرها، هفتکل است که به واسطه نفتی بودن آن و محدودیت فعالیت‌ها، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته یک کریدور در ۲ قطعه به طول هشت کیلومتر  در این شهر اجرا می‌شود.

عیدیوندی با بیان اینکه به واسطه ایجاد این کریدور، جاده شریانی اهواز تا لردگان، وارد هفتکل می‌شود اضافه‌ کرد: این اقدام باعث خواهد شد تا شهر نفتی هفتکل  که به واسطه فعالیت‌های نفتی در بن بست مواصلاتی قرار گرفته از شرایط بهتری برخوردار شود؛ لذا این امر تقویت اقتصاد بومی منطقه را درپی خواهد داشت.

این مقام مسئول در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: مسیر شریانی اهواز- هفتکل- باغملک- ایذه و لردگان در زمینه حمل کالا و بار برای کشور و همچنین استان خوزستان از اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

وی به دشواری های اجرای قطعه دوم این پروژه از دهدز تا لردگان اشاره‌کرد و گفت: این قطعه به شکل آزاد راه مطالعه و برنامه ریزی شده که پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذار مورد نظر این پروژه سال آینده تعیین و ادامه فرآیند ساخت را آغاز کند.

عیدیوندی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص برنامه‌ریزی انجام شده به منظور احداث مسیر رامهرمز- بهبهان که به گچساران ختم می‌شود گفت: این پروژه نیز با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و شرکت زیرساخت به طول ۹۰ کیلومتر راه در قالب چندین فاز عملیاتی انجام خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: این مسیر نیز در طول دوره زمانی ۲ تا سه سال به اتمام می‌رسد.

به گفته وی چشم انداز تعریف شده برای این پروژه، اجرای مسیر چهار خطه از رامهرمز تا مرز خوزستان با استان کهگیلویه و بویراحمد است.

بر اساس این گزارش، استان خوزستان ۱۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه‌های مختلف اصلی، بزرگراه، آزادراه، راه‌های فرعی و روستایی دارد که سومین استان برخوردار کشور از  راه های ارتباطی است. همچنین به واسطه توسعه راه‌های روستایی، خوزستان جایگاه اول در زمینه راه های روستایی را دارد.

http://tejaratava.ir/?p=13327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.