• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی بانک توسعه تعاون به گروه‌های هدف

  • کد خبر : 68081
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی بانک توسعه تعاون به گروه‌های هدف

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون از پرداخت ۵۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایتی بانک به گروه‌های هدف خبر داد

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمدجعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه کمیته تطبیق بانک اظهار داشت: این بانک ۲۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال ۱۴۰۱ پرداخت نموده و رشد ۶۰ درصدی در این بخش رقم خورده است.
وی افزود: تکالیف بانک توسعه تعاون در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه ازدواج جوانان، فرزندآوری، مشاغل خانگی، معرفی شدگان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید از ۵۶ هزار میلیارد ریال در سال جاری فراتر رفته است و بانک ۴۳ هزار میلیارد ریال نیز در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه تکلیف بر عهده دارد و بانک به زودی بخشی از عاملیت طرح ملی مسکن را نیز پذیرا خواهد شد.
عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: در بانکداری انواع فرآیندها برای تجهیز منابع، تخصیص منابع، پرداخت تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه، صدور اعتبار اسنادی، عملیات ارزی و سایر عملیات بانکی تعریف گردیده است.
وی افزود: بسیاری از فرآیندها و سازوکارها مترتب آثار حقوقی هستند که حقوق مشتریان و ذینفعان به نحو مناسبی باید رعایت گردد.
ایرانی افزود: «تطبیق» نقش سازنده و راهبردی برای نظارت فرآیندهای بانکی بر عهده دارد و نقش ارکان تطبیق بانک را نظارت بر فرآیندهای بانکی حائز اهمیت است.
عضو هیات مدیره تأکید کرد: کمیته تطبیق بانک توسعه تعاون متشکل از نخبگان حقوقی و صاحب‌نظران برجسته کشور در زمینه حقوق و فرآیندهای بانکی دارای این ظرفیت است که با اعمال نظارت عالیه بر فرآیندها و مکانیزم های بانکی، شرایط بهتری را برای بانکداری توسعه‌ای ایجاد نماید.
وی تصریح کرد: تطبیق عملیات بانکی با استانداردهای متعارف ملی و بین‌المللی می‌تواند در گسترش بانکداری توسعه‌ای و توسعه همکاری‌ها در سطوح بانکداری داخلی و عملیات ارزی چاره‌ساز باشد.
رییس کمیته تطبیق بانک توسعه تعاون گفت: در جمع خبرگان حاضر در کمیته، یکی از خبرگان فقهی نیز حضور دارد که در نظارت شرعی و نیز توسعه محصولات نوین و فعالیت در اوراق تأمین مالی اسلامی اثرات مثبتی خواهد داشت
. ایرانی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف سیستم بانکی حمایت از فعالیت‌های تولیدی و بخش واقعی اقتصاد و جلوگیری از فعالیت‌های ناسالم و غیر رسمی است
در این جلسه ربیعا اسکینی، خلیل حیات مقدم، مسعود کاکاوند و ایرانشاهی به عنوان اعضای کمیته تطبیق مطالب تخصصی را مطرح نمودند. شایان ذکر است مهدیه ابراهیمی رییس اداره کل تطبیق قوانین و مقررات بانک و مجتبی زارع معاون این اداره نیز حضور داشتند.

http://tejaratava.ir/?p=68081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.