• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

۱۸۲%رشد سود خالص شرکت بیمه تجارت‌نودر سال ۱۳۹۹

  • کد خبر : 24203
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
۱۸۲%رشد سود خالص شرکت بیمه تجارت‌نودر سال ۱۳۹۹

سود خالص شرکت بیمه تجارت نو در سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۸۲% رشد نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته و به عدد ۳۶۲ میلیارد تومان رسیده است. رشد سود خالص این شرکت در سال ۱۳۹۸، حدود ۲۳۱% بوده است.

سود خالص شرکت بیمه تجارت نو در سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۸۲% رشد نسبت به سال ۱۳۹۸ داشته و به عدد ۳۶۲ میلیارد تومان رسیده است. رشد سود خالص این شرکت در سال ۱۳۹۸، حدود ۲۳۱% بوده است.

دیاگرام سنکی جریان سود و زیان شرکت بیمه تجارت نو

هزینه های اداری و عمومی شرکت بیمه تجارت نو ۱۲/۴ % از کل درآمد حق بیمه این شرکت را تشکیل می دهد. درآمد سرمایه گذاری از سایر منابع این شرکت نیز همین مقدار است و به نوعی کل هزینه اداری و عمومی را پوشش می دهد.
درصد بالای نسبت سود خالص به درآمد حق بیمه شرکت بیمه تجارت نو قابل توجه است. در سال ۱۳۹۸ ، این شاخص برای بیمه تجارت نو ۲۶/۱% بوده که در سال ۱۳۹۹، به ۴۱/۱% رسیده است.

بررسی دقیق تر صورت سود و زیان شرکت بیمه تجارت نو نشان می دهد که:

درصد سود ناخالص فعالیت بیمه ای قبل از سرمایه گذاری از محل ذخایر بیمه ۱۹/۸% و بعد از آن ۳۳/۲ % است. این به این معناست که شرکت بیمه تجارت نو درآمد قابل توجهی از سرمایه گذاری از محل ذخایر بیمه ای داشته است. همچنین بیشتر بودن درصد سود عملیاتی به درآمد حق بیمه با وجود هزینه اداری و عمومی، نشان از عملکرد خوب این شرکت در سرمایه گذاری از محل سایر منابع دارد.

همچنین جمع دارایی های شرکت بیمه تجارت نو در سال ۱۳۹۹ با ۸۰% رشد نسبت به سال ۱۳۹۸، به ۱/۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.
جمع دارایی ها را میتوان به صورت مجموع حقوق صاحبان سهام و جمع بدهی ها در نظر گرفت.

بررسی بیمه گرافی نشان می دهد که درصد رشد حقوق صاحبان سهام بیمه تجارت نو در مقایسه با درصد رشد بدهی ها آن در سه سال اخیر بیشتر بوده، بنابراین با شیب ملایمی سهم حقوق صاحبان سهام آنها از کل دارایی ها در حال افزایش است.

در سال ۱۳۹۸، شرکت بیمه تجارت نو جز ۳ شرکت با کمترین نسبت کل بدهی ها به دارایی ها بوده است.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در سال ۱۳۹۹، حدود ۳۵% از کل دارایی های شرکت بیمه تجارت نو مربوط به مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان است. در طول چهار سال اخیر سهم سرمایه گذاری کوتاه مدت از کل دارایی های این شرکت کاهش و سهم مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان آن از کل دارایی ها افزایش یافته است.

هنوز تمامی شرکت های بیمه ای صورت های مالی سال ۱۳۹۹ خود را منتشر نکرده اند.

اما شرکت بیمه تجارت نودر سال ۱۳۹۸
جمع دارایی ها………….۰/۳۱ برابر میانگین بازار

جمع بدهیها ………………۰/۲۳ برابر میانگین بازار

سود خالص ……………۱/۱ برابر میانگین بازار

همانطور که مشخص است به دلیل درصد بالای نسبت سود خالص به درآمد حق بیمه شرکت بیمه تجارت نو، جایگاه این شرکت در سود خالص نسبت به سایر پارامترها بسیار بهتر است.

http://tejaratava.ir/?p=24203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.