• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
0

۱۲ درصد تولید فولاد جهان با ارزش افزوده بالاست

  • کد خبر : 55751
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
۱۲ درصد تولید فولاد جهان با ارزش افزوده بالاست

به گفته مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان آمادگی و تجهیز واحدهای فروش، مهندسی فروش و تکنولوژی تولید، کنترل کیفیت و آزمایشگاه، برنامه ریزی تولید و لجستیک و اتوماسیون با شرایطی چالشی تر تولید فولاد های مخصوص و‌ آلیاژی، پیش نیازی در این حوزه است.

اسدالله فرشاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان گفت: امروز ایران مسیر رو به رشدی را تا به اینجای کار در این حوزه طی کرده و گامهای موفقی برداشته شده است. بالغ بر ۵۵ سال از عمر صنعت فولاد ایران با شروع بهره‌برداری از ذوب آهن اصفهان می‌گذرد. در بخش خصوصی در گروه صنعتی فولاد ایران بخش خصوصی تولید فولاد ایران را با کوره‌های برقی و تکنولوژی اروپایی آغاز کرد. روزگاری ۱۵ میلیون واردات فولاد داشتیم و اکنون ۱۰ میلیون صادرات فولاد را در برنامه داریم و این امر تاییدی بر حرکت در مسیر درست است که حالا باید به فکر ارتقاء و سرعت دهی آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تن فولاد در جهان تولید می شود ۱۲ درصد آن فولاد با ارزش افزوده بالا می باشد که می خواهیم توانمندی های خود را مرور می کنیم و حرکت به سمت ارزش افزوده بالاتر را مورد تاکید قرار می دهیم.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان تصریح‌کرد: تولید و فروش فولادهای مهندسی و با ارزش افزوده بالا در جهان به این دلیل است که بخش قابل توجهی از مواد اولیه تجهیزات فناوری را در صنایع حمل و نقل هوایی، نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع ماشین‌سازی، واگن‌سازی، کشتی‌سازی، ساخت و ساز، تجهیزات پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، کارخانجات شیمیایی و پزشکی و غیره را به خود اختصاص می‌دهد و کاربردهای ویژه دارد.

وی اظهار داشت: اطلاعات کلی فولاد آلیاژی در کشور نرخ بهره‌برداری از ظرفیت تقریبا با ثبات ۷۴٪ ، متوسط قیمت جهانی هر تن حدود ۱۷۵۰ دلار ، ارزش تولید جهانی حدود ۲۱۰ میلیارد دلار و سود حدود ۱۰ درصد است.

فرشاد افزود: تولید جهانی فولاد برحسب کیفیت ۲۰۱۴، محصولات فولادی ۵.۹ درصد و ضدزنگ ۲.۲ درصد و ۰.۱ درصد فولاد ابزار است. فولاد آلیاژی ایران با توان تولید ۵۰۰ هزار تن است که با راه‌اندازی یزد ۱ توان تولید این شرکت افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان بیان کرد: زمینه برای تولید فولادهای با ارزش‌افزوده بالا شامل سه مرحله کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است. اقدامات اساسی در کوتاه مدت شامل آمادگی و تجهیز واحد فروش، مهندسی فروش تکنولوژی تولید، برنامه‌ریزی تولید و لجستیک و اتوماسیون و در میان‌مدت بازاریابی فعال داخلی و بین‌المللی و در بلندمدت تهیه طرح توجیهی فنی- اقتصادی و تامین سرمایه‌گذاری لازم نیاز است.

منبع خبر: معدن نامه

http://tejaratava.ir/?p=55751

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.