• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

گسترش روابط تجاری تهران-بیشکک و تقویت کریدور شمال-جنوب

  • کد خبر : 37960
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
گسترش روابط تجاری تهران-بیشکک و تقویت کریدور شمال-جنوب

وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان امروز با یکدیگر دیدار و درباره توسعه روابط اقتصادی دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، دانیار آمانگلدی یف، وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرقیزستان که در صدر هیأت عالیرتبه اقتصادی به تهران سفر کرده صبح روز شنبه ۲۲ آبان با حضور در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران ملاقات و گفتگو کرد.

در این ملاقات که با حضور معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران انجام شد، خاندوزی با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر اولویت توسعه روابط با کشورهای همسایه، منطقه و همسو؛ بر ضرورت ایجاد تسهیلات لازم برای ارتقا و بهبود فعالیت تجار و فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

وزیر اقتصاد و تجارت جهوری قرقیزستان نیز با اشاره به ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور بر ظرفیت‌های بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل کالا به ویژه از مسیر بندرعباس به دریای خزر و تمایل کشورهای آسیای میانه برای تقویت کریدور شمال – جنوب تاکید کرد.

آمانگلدی یف همچنین با اشاره به عضویت قرقیزستان و عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ظرفیت این اتحادیه اقتصادی برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور را حائز اهمیت دانست.

گسترش روابط تجاری تهران-بیشکک و تقویت کریدور شمال-جنوب

دیدار سفیر تاجیکستان با خاندوزی

همچنین در نشست جداگانه زاهدی سفیر کشور تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور اقتصادی و دارایی، موضوعات مختلفی در خصوص روابط دوجانبه دوکشور به ویژه پس از سفر تاریخی و با اهمیت جناب آقای دکتر رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان به عنوان اولین سفر خارجی ایشان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

خاندوزی در این ملاقات با اشاره به اهتمام کشورمان نسبت به توسعه روابط با کشورهای همسایه و حوزه تمدنی جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم برنامه ریزی برای توسعه همکاری‌های بلندمدت در حوزه‌های اقتصادی و فنی ایران تاکید کرد.

بر اساس این گزارش مقرر شد در ملاقات‌های بعدی مقامات عالی دو کشور موضوعاتی همچون امضا یادداشت تفاهم‌های همکاری فنی و اقتصادی که در سفر اخیر ریاست جمهوری کشورمان به تاجیکستان ارائه گردید در دستور کار قرار گیرد. همچنین وزیر اقتصاد بر فراهم آوردن مقدمات و پیش نیازهای ارتقا سطح روابط اقتصادی دو کشور به سطح ۵۰۰ میلیون یورو تاکید کرد.

گسترش روابط تجاری تهران-بیشکک و تقویت کریدور شمال-جنوب

http://tejaratava.ir/?p=37960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.