• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه بانک ملی ایران؛ بخش دوم

  • کد خبر : 48612
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه بانک ملی ایران؛ بخش دوم

با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از آغاز به کار مدیریت جدید در بانک ملی ایران، اکنون زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد این بانک در این دوره زمانی است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دوم آبان ماه سال جاری بود که دکتر «محمد رضا فرزین» به عنوان مدیرعامل بانک کار خود را آغاز کرد. این دوره کوتاه مدت با تغییرات قابل توجهی در مدیریت و شیوه فعالیت های بانک همراه بوده و دستاوردهای قابل توجهی نیز به همراه داشته است.

پیشتر در گزارشی تفصیلی، بخش هایی از این دستاوردها مرور شد و اکنون بخش دوم گزارش را می خوانید. بدیهی است که نتایج فعالیت های زیربنایی، در میان مدت و بلند مدت مشخص خواهد شد.

پرداخت تسهیلات

پرداخت تسهیلات یکی از کارکردهای عمده بانک هاست. بانک محلی برای تجمیع منابع دریافتی و تخصیص آن ها در قالب انواع تسهیلات است. بانک ملی ایران علاوه بر تسهیلات عمومی که در اختیار متقاضیان قرار می دهد، منابعی را نیز در قالب تسهیلات تکلیفی پرداخت می کند.

بانک ملی ایران با پرداخت بیش از ۳۱ هزار فقره تسهیلات سرمایه ثابت به ارزش حدود ۸۴ هزار میلیارد ریال به بخش های تولیدی، تخصیص بیش از ۱۷۳ هزار میلیارد ریال کارت اعتباری به اقشار مختلف جامعه و پرداخت حدود ۸٫۵ میلیون فقره تسهیلات در قالب عقود فروش اقساطی، جعاله و مرابحه به مبلغ حدود ۶۲ هزار میلیارد ریال به منظور رفع نیازهای اساسی خانوارها در زمره بزرگترین تامین کنندگان مالی در نظام بانکی قرار دارد.

همچنین پرداخت حدود ۸٫۵ میلیون فقره تسهیلات به ارزش حدود ۱۴۶ میلیارد ریال پس از شیوع ویروس کرونا به کسب و کارهای آسیب دیده از این بیماری، تامین مخارج مستاجرین و تسهیلات قرض الحسنه اعطایی به یارانه بگیران در کنار پرداخت بیش از ۱۱ هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسکن مورد حمایت دولت شامل مسکن مهر، احیای بافت فرسوده شهری، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و تسهیلات مسکن ایثارگران به مبلغ بیش از ۵٫۵ میلیارد ریال در کارنامه این بانک به چشم می خورد.

پرداخت ۲۰ هزار  میلیارد ریال تسهیلات به شرکت بازرگانی دولتی ایران به منظور خرید گندم از کشاورزان نیز از جمله منابعی است که به صورت تکلیفی توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.

توسعه مشارکت در ساخت واکسن کرونا

بانک ملی ایران از ابتدای شروع پروژه ساخت واکسن های داخلی کرونا، حامی این طرح ها بود و تا کنون منابع قابل توجهی به این موضوع تخصیص داده است.

شرکت داروسازی اسوه از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری شفادارو در حال حاضر با حمایت بانک ملی ایران پروژه تولید واکسن کووید ۱۹ را ادامه می دهد. تهیه تجهیزات، مواد، ملزومات مصرفی و ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفیت محصولات بیولوژیک با حمایت این بانک عملیاتی و مهیا شده و در حال حاضر شرکت یادشده به‌عنوان حلقه‌ای موثر در نظام سلامت کشور درحال فعالیت شبانه روزی برای تهیه و تولید واکسن کووید ۱۹ جهت مبارزه با بیماری کرونا است.

توسعه خدمات حضوری

بانک ملی ایران گرچه خدمات غیرحضوری خود را به سرعت گسترش داده و می دهد، اما همچنان بنا به شرایط محیطی و جغرافیایی، خدمات حضوری نیز مشتریان خاص خود را دارد. این بانک تلاش کرده است با جانمایی صحیح شعب و واحدها و نیز تغییر مکان جغرافیایی آنها به منظور استفاده بهینه از زیرساخت ها، شرایط مطلوب تری را برای مشتریان فراهم آورد.

افتتاح واحد بانکی در مناطق محرومی چون اندیکا از توابع شهرستان مسجد سلیمان و صیدون از توابع شهرستان باغ ملک در استان خوزستان با هدف افزایش ارایه خدمات بانکی به اهالی منطقه و نیز جابه جایی ۷ شعبه در مناطق مورد نیاز طی تنها ۱۰۰ روز نخست فعالیت مدیرعامل کنونی بانک، از این جمله است.

همچنین با هدف ارائه خدمت به مشتریان، در این مدت نسبت به صدور مجوز ایجاد و افزایش بیش از دو هزار صندوق‌های اجاره‌ای در سطح کشور اقدام شده است.

قرض الحسنه در صدر امور

تسهیلات قرض الحسنه، جایگاه ویژه ای در عملکرد بانک ملی ایران دارد. این بانک هر سال منابع قابل توجهی را در قالب عقد قرض الحسنه در اختیار متقاضیان قرار می دهد و از این رو می توان آن را پیشتاز در پرداخت این نوع از تسهیلات قلمداد کرد.

گزارش ها نشان می دهد بانک ملی ایران تنها در دوره مورد بررسی، حدود ۹۶ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از ۶۲٫۵ هزار میلیارد ریال در اختیار متقاضیان قرار داده است.

از این مبلغ، حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال در قالب ۴۴ هزار فقره به تسهیلات ازدواج و ۱۵ هزار میلیارد ریال در قالب ۲۴ هزار فقره به تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی کمیته امداد مربوط بوده است.

مشاغل خانگی معرفی شده از سوی وزارت کار، رفع احتیاجات ضروری، تعمیر مسکن، کمک به هموطنان آسیب دیده از سیل، اشتغال زندانیان، اشتغالزایی سربازان، بیماران نیازمند با معرفی نهادهای مسئول و …. از جمله مواردی است که مشمول این تسهیلات قرار گرفته اند.

http://tejaratava.ir/?p=48612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.