• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

گزارش عملکرد و دستاورهای چهار ساله پست بانک ایران به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شد

  • کد خبر : 26578
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
گزارش عملکرد و دستاورهای چهار ساله پست بانک ایران به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شد

طی نشست مدیر عامل ، اعضای هیات مدیره ، معاونین و مدیران امور پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، گزارش عملکرد و دستاوردهای چهار ساله بانک ارائه شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از  روابط عمومی پست بانک ایران ، در این نشست که روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه سالجاری برگزار شد ؛ دکتر شیری مدیر عامل پست بانک ایران محورهای تحول در بانک را شامل : برنامه محوری ، اصلاح ساختار ، بازنگری مدل کسب و کار ، بهره وری و بهبود عملکرد ذکر کرد و افزود: برنامه راهبردی برای سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ با رویکرد استقرار بانکداری دیجیتال تدوین شده و در زمینه اصلاح ساختار ؛ اجرای حاکمیت شرکتی ، نهادینه کردن شایسته سالاری و قانون مداری از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

دکتر شیری در ادامه گزارش گفت: بانکداری دیجیتال ، پیاده سازی بانکداری عاملی و توسعه ای و تخصصی (در بخش روستایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات ) ، از مهمترین اقدامات صورت گرفته پست بانک ایران در زمینه بازنگری مدل کسب کار می باشد.

مدیر عامل پست بانک ایران افزود: در زمینه بهره وری و بهبود عملکرد ؛ رشد منابع و افزیش سهم بانک از بازار بانکی ، کاهش قیمت تمام شده پول ، رشد مصارف و مدیریت مطالبات غیر جاری ، سودآوری ، رشد و مدیریت قیمت سهام بانک و عمل به تکالیف قانونی را از مهتمریت دستاوردهای بانک می توان ذکر کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به تاکید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، مبنی بر توسعه باجه های بانکی روستایی در اقصی نقاط کشور ؛ تا پایان سال ۱۳۹۹ نسبت به اخذ موافقت اصولی برای راه اندازی ۶ هزار و ۵۳ باجه روستایی اقدام و تاکنون برای ۲ هزار باجه پروانه فعالیت اخذ و مدارک و مستندات لازم برای بقیه باجه ها در حال بارگذاری درسامانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر عامل پست بانک ایران اظهار داشت:منابع بانک در پایان سال ۱۳۹۹ به ۲۶۷,۱۰۷ هزار میلیارد ریال افزایش یافت که نسبت به سال ۱۳۹۷ از ۱۵۷ درصد رشد برخوردار بوده است.همچنین تسهیلات پرداختی بانک در پایان سال ۱۳۹۹ به ۲۲۸ هزار میلیارد رسید که نسبت به سال ۱۳۹۷ با رشد ۱۸۲ درصدی مواجه شده است.

دکتر شیری ادامه داد : علیرغم تحریم های ظالمانه صورت گرفته علیه کشورمان ؛ در زمینه حوالجات ارزی ، مبلغ حوالجات بانک از ۳۱۳ میلیون یورو در سال ۱۳۹۷ به ۴۷۰ میلیون یورو در سال ۱۳۹۹ رسید که رشد متوسط آن ۲۳ درصد و رشد دوره ای خدمت مذکور ۵۰ درصد بوده است.همچنین از نظر تعداد حوالجات نیز با ثبت ۲ هزار ۱۷۱ فقره در سال ۱۳۹۹ ، نسبت به سال ۱۳۹۷ با رشد ۱۴۰ درصدی مواجه بوده است.

وی گفت: با برنامه ریزی ها و  تلاشهای صورت گرفته ، زیان ۴ هزار ۲۹۶ میلیارد ریالی پست بانک ایران در سال ۱۳۹۷ تبدیل به سودآوری ۷ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریالی شده و تداوم سودآوری در دوسال پیاپی دستاورد مهمی برای این بانک محسوب می شود.

دکتر شیری در تشریح عملکرد بانک در زمینه بانکداری الکترونیک اظهار داشت:تعداد دستگاههای POS پست بانک ایران از ۹۶ هزار دستگاه درسال ۱۳۹۷ به ۱۷۶ هزار دستگاه درسال ۱۳۹۹ افزایش یافت که با رشد ۸۳ درصدی مواجه بوده و سرانه توقف دستگاههای خود پرداز نیز از ۱۹۷ ساعت در سال ۱۳۹۷ به ۵۵ ساعت در سال ۱۳۹۹ کاهش پیدا کرد. همچنین تراکنش دستگاههای مذکور نیز علیرغم کاهشی بودن در تعدادی از بانکهای مورد مقایسه ، در این بانک از ۴۶ درصد رشد برخوردار بود.

وی افزود:تعداد تراکنش های انجام شده از طریق سوئیچ پست بانک ایران ، از ۵۹۸ هزار ۳۸۲ فقره به یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۳۱ فقره در سال ۱۳۹۹ افزایش یافت که نشان دهنده استفاده دارندگان کارتهای سایر بانکها از ظرفیت ایجاد شده در خود پردازهای پست بانک ایران است.

شایان ذکر است در پایان جلسه مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از خدمات وتلاشهای دکتر بهزاد شیری مدیر عامل ، طهمورث الیاسی بختیاری، اکبر کشاورزیان و فرهاد بهمنی اعضای هیات مدیره ، مهدی عسکری زاده ، محمود سعادتفر و سید اصغر جلیلی نیا  معاونین مدیر عامل و علیرضا واحد پور ، جمال مقصودی ، آرش شهرکی کیا و محسن اخلاقی مدیران امور پست بانک ایران با اهدای لوح تقدیر ، تشکر و قدردانی کرد.

http://tejaratava.ir/?p=26578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.