• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

گزارشی از بازدیدهای سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد: از ادای احترام به مقام شهدا تا بازدید از طرح های ملی و گفتگو با فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی

  • کد خبر : 67832
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
گزارشی از بازدیدهای سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد: از ادای احترام به مقام شهدا تا بازدید از طرح های ملی و گفتگو با فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی
یک روز بعد از حضور نصرا….ابراهیمی، سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از نخستین منطقه آزاد کشورمان در دریای کاسپین دیدار کرد. در جریان سفر کاری به منطقه آزاد انزلی که با حضور عیسی فرهادی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، معاونین و مدیران دبیرخانه و سازمان همراه بود با توانمندی ها، فرصت ها و مسائل این منطقه و سرمایه گذاران آشنا شد.

براین اساس حضور در مزار شهدای روستای گلشن منطقه آزاد انزلی و ادای احترام به مقام شامخ هشت هزار شهید استان گیلان و روستاهای این منطقه نخستین برنامه کاری سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بود.

در ادامه، دیدار از روند عملیات اجرایی طرح ملی اتصال مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری کشور در ایستگاه پیربازار رشت دومین برنامه کاری ابراهیمی و هیأت همراه را تشکیل می داد که در جریان این بازدید معاون عمرانی و شهرسازی سازمان، مشاور و مجریان طرح مزبور، گزارشی از روندهای سرعت یافتن اجرای این طرح ملی را که باعث اتصال دریای کاسپین به دو آبراه بین المللی خلیج فارس و دریای عمان می گردد و زمینه فعال سازی کریدور شمال-جنوب نیز فرآهم می کند؛ را به سرپرست دبیرخانه شورایعالی ارائه دادند.

حضور در بخش های مختلف مجتمع بندری کاسپین دیگر بخش از برنامه های دیدار عالی ترین مسئول مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشورمان را به خود اختصاص می داد. در این برنامه معاون امور بندری و دریای خزر سازمان گزارشی از مسیرهای کشتیرانی این مجتمع بندری نسل سوم دریای کاسپین با سایر بنادر این دریا، و اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در فعال سازی و رونق فعالیت های ترانزیتی کریدورهای بین المللی نق و انتقال کالا میان کشورهای چین، روسیه، هند، اوراسیا و غرب آسیا به یکدیگر ارائه نمود.

نکته حائز اهمیت اینکه ظرف سالهای اخیر بندر کاسپین در تأمین کالاهای اساسی کشور نقش اساسی ایفا نموده و حلقه اتصال کریدور های بین المللی چین _ قزاقستان _ ایران و کریدور بین المللی شمال_ جنوب محسوب می شود.

بنابراین گزارش بررسی ظرفیت های این مجتمع بندری، اسکله سوخت، سیلو و انبارهای روباز و سرپوشیده از دیگر برنامه‌های سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور بود.

دیدار از دو کارخانه تولید و صادر کننده منطقه آزاد انزلی به نمایندگی از ۱۶۰ واحد تولیدی-صنعتی منطقه آزاد انزلی که در دو شهرک صنعتی این منطقه مشغول به فعالیت می باشند سومین برنامه کاری ابراهیمی و هیأت همراه را به خود اختصاص داد.

در این بازدیدها مدیران کارخانه های سرزمین شاد، و افرند تاج که در تولید انواع پوشاک دارای فعالیت می باشند ضمن بیان مسائل و برنامه های کاری واحدهای تولیدی خود، خواستار حمایت بیش از پیش همه نهادهای همکار مناطق آزاد در مسیر توسعه کسب و کارهای تولید و صادرکننده در این مناطق شدند.

‌گفتنی است مجموعه تولیدی سرزمین شاد یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی پوشاک در سطح کشور بوده که به عنوان کارآفرین نمونه و صادر کننده در سطح ملی و بین المللی فعالیت می کند.

بخش پایانی برنامه های کاری سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، دیدار و گفتگو با سرمایه گذاران و تولید کنندگان منطقه آزاد انزلی در قالب نشست چند جانبه با حضور مدیرعامل سازمان، معاونین و مدیران دبیرخانه و سازمان منطقه آزاد انزلی بود که در این جلسه تخصصی، طرفین به بیان نقطه نظرات خود در جهت تسهیل و گسترش صادرات به بازارهای دریای کاسپین و اتحادیه اقتصادی اوراسیا پرداختند.

http://tejaratava.ir/?p=67832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.