• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

گام بلند متخصصین پتروشیمی شازند در راه اندازی خط تولید انواع مستربچ های مورد نیاز صنایع

  • کد خبر : 57103
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
گام بلند متخصصین پتروشیمی شازند در راه اندازی خط تولید انواع مستربچ های مورد نیاز صنایع
تولید محصول جدید " مستربچ شفاف کننده " در واحد پلی پروپیلن شرکت پتروشیمی شازند

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی شازند، تیم تحقیقاتی و پژوهشی شرکت پتروشیمی شازند با همکاری متخصصین ناحیه دو بهره برداری ، موفق به تولید مستربچ شفاف کننده (Master Batch) با اضافه کردن ۱۰% شفاف کننده روی ماتریس کوپلیمر گرید  PP-RP210G  و از طریق کامپاندر واحد پلی پروپیلن (PP) در این شرکت شدند.

مستربچ ها، محصولات تولید شده توسط دستگاه  کامپاندر هستند که می توانند به عنوان خوراک کمکی در اکسترودرها ، کامپاندرها و یا دستگاه های تولید محصولات پایین دستی مورد استفاده قرار گیرند.

مستربچ از مخلوط شدن پودر و ادیتیو  و ذوب شدن  این مخلوط در SCREW  و Barrel  بدست می آید و در ادامه وارد تجهیزات Pelletizer شده و محصول گرانول تولید می گردد. لذا به کار گیری مستربچ برای پودر ادیتیو کاملا اشتباه بود و به صورت گرانولی است که از ذوب شدن و سرد شدن مخلوط پودر و ادیتیو توسط دستگاه کامپاندر بدست می آید.

در اینجا باید به این نکته اشاره نمود طول مارپیچ کامپاندر موجود در واحد PP  پتروشیمی شازند دو برابر طول مارپیچ اکسترودر این واحد می باشد و این در حالی است که ظرفیت تولید اکسترودر واحد ۵ برابر کامپاندر موجود می باشد. همچنین برای تولید مستربچ ، یک یا چند ادیتیو در حجم بسیار زیاد به پلیمر اضافه می شود، در حالی که در محصولات تولید شده در اکسترودر مانند :Z30S ،LL209AA و یا  HDBL3 ادیتیو در حد خیلی پایین و با مقیاس PPM  ترکیب می شوند.

کامپاندر واحد پلی پروپیلن شرکت پتروشیمی شازند علاوه بر فیدرهای معمولی، دارای دو عدد Side Feeder مخصوص تولید آلیاژهای پلیمری می باشد که از هر Side Feeder می توان بالای ۵۰%  (معادل ۵۰۰,۰۰۰ ppm ) ادیتیو اضافه نمود. محصولی که با درصد بالای ادیتیو در کامپاندر تولید می شود  را مستربچ نام دارد.

موارد کاربردی مستربچ شفاف کننده در صنعت

استفاده از مستربچ شفاف کننده سبب افزایش سرعت کریستال شدن در سراسر پلیمر می گردد، در نتیجه مقدار کریستال های تشکیل شده در واحد حجیم تر شده و کاهش اندازه کریستال را به دنبال خواهد داشت. کریستال های با اندازه کوچکتر از طول موج نور مرئی تشکیل می شود که نور مرئی از آن عبور کرده و باعث شفافیت یا به اصطلاح شیشه ایی شدن پلیمر” می شود و  برای استفاده در محصولاتی نظیر ظروف یکبار کاربرد فراوانی دارد. مستربچ شفاف کننده صرفه و سود اقتصادی فراوانی دارد و در حال حاضر بیش از دو و نیم برابر PP معمولی قیمت گذاری شده است.

از مستربچ های تولید شده و یا در حال تولید در شرکت پتروشیمی شازند می توان به: مستربچ مشکی برای گرید لوله و صنایع لوله سازی ، مستربچ سفید کننده دارای ۶۰%  TiO2   برای کارخانه فیلم  (کیسه های سفید رنگ ۲۵ کیلویی مورد مصرف واحدهای بسته بندی پلیمری) ، مستربچ رنگی برای فیلم شیرینگ و دیگر موارد اشاره نمود.

شرکت معظم پتروشیمی شازند همواره در جهت تولید محصولات نوآورانه، تحول آفرینی و خلق ارزش های ماندگار، در سطح صنایع پتروشیمی کشور پیشگام می باشد و این شرکت قادر به تولید انواع مستربچ ، با افزودن درصدهای بالا و متنوعی از ادیتیوها بر سامانه های پلیمری PP و PE   خواهد بود.

روابط عمومی و امور بین الملل، کسب این موفقیت ارزشمند را به تمامی پرسنل تلاشگر و خدوم شرکت پتروشیمی شازند خصوصا متخصصین گران سنگ واحد پلی پروپیلن و نیز مدیریت محترم عامل و اعضای ارجمند هیات مدیره تبریک عرض می نماید.

http://tejaratava.ir/?p=57103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.