• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6
مدیر ارتباطات گروه سام در گفت و گویی اعلام کرد:

گارانتی سام سرویس برای محصولات سامسونگ حذف نشده است

  • کد خبر : 22964
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
گارانتی سام سرویس برای محصولات سامسونگ حذف نشده است
مدیر ارتباطات گروه سام در واکنش به انتشار خبری مبنی بر «توقف خدمات پس از فروش محصولات سامسونگ توسط شرکت سام سرویس» گفت: گارانتی سام سرویس برای محصولات سامسونگ حذف نشده است؛ بلکه ملاک محاسبه گارانتی سام سرویس برای کالاهای سامسونگ از تاریخ تولید، 18 ماه است نه تاریخ فروش تا سودجویان برای جلوگیری از ضرر حداکثری خود هر چه سریع‌تر مجبور به عرضه این کالاها به بازار شوند.

مدیر ارتباطات گروه سام در واکنش به انتشار خبری مبنی بر «توقف خدمات پس از فروش محصولات سامسونگ توسط شرکت سام سرویس» گفت: گارانتی سام سرویس برای محصولات سامسونگ حذف نشده است؛ بلکه ملاک محاسبه گارانتی سام سرویس برای کالاهای سامسونگ از تاریخ تولید، ۱۸ ماه است نه تاریخ فروش تا سودجویان برای جلوگیری از ضرر حداکثری خود هر چه سریع‌تر مجبور به عرضه این کالاها به بازار شوند.

احسان فدایی در گفت و گو با «تصلا» افزود: مدیران گروه سام با هماهنگی دستگاه‌های مسئول، با هدف تحت فشار قرار دادن و مجبور کردن احتکارکنندگان برای عرضه هر چه سریع‌تر این محصولات و تنظیم شرایط بازار، مبادرت به اعلام ابلاغیه‌ای کردند که در آن اعلام شده ملاک محاسبه گارانتی سام سرویس برای کالاهای سامسونگ از تاریخ تولید، ۱۸ ماه است نه تاریخ فروش تا سودجویان برای جلوگیری از ضرر حداکثری خود هر چه سریعتر مجبور به عرضه این کالاها به بازار شوند.

فدایی افزود: امیدواریم اجرای این طرح باعث کاهش و منطقی شدن قیمت‌ها و افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت شود چرا که حفظ اعتماد و جایگاه برند نزد عرضه‌کنندگان قانون مدار و خریداران واقعی بزرگترین سرمایه و خط قرمز گروه سام است.

راهکار سام سرویس برای جلوگیری از احتکار و منطقی شدن قیمت‌ها

مدیر ارتباطات گروه سام ادامه داد: گروه سام از دهه هفتاد تنها نماینده رسمی تولید، توزیع و خدمات پس از فروش محصولات لوازم خانگی سامسونگ در ایران بوده و همواره در تمام شرایط تحریم، محدودیت‌ها و بحران‎های اقتصادی، بر تعهدات خود در خصوص حمایت و پشتیبانی از محصولات قانونی و رسمی سامسونگ در کشور پایبند بوده است.

فدایی افزود: پس از شروع تحریم‌های دوره جدید و توقف همکاری رسمی سامسونگ با شریک تجاری خود سام در بخش تولید محصولات جدید، تامین قطعات اصلی این صنعت توسط شرکت مادر متوقف شد. این موضوع همزمان شد با سیاست ابلاغی وزارت صمت مبنی بر تولید تمام ظرفیت شرکت‌ها و عرضه گسترده کالا به بازار به منظور مدیریت عرضه و تقاضا تا خلعی در بازار احساس نشود.

وی گفت: هر چند بر این موضوع واقف بودیم که اجرای این سیاست به دلیل شرایط خاص تحریم‌ها، تبعات سنگینی در ادامه مسیر برای گروه خواهد داشت، اما چون همیشه، تابع بی چون و چرای سیاست‌های ابلاغی بودیم و با تمام توان در سه شیفت، تولید و حجم گسترده‌ای از کالا با گارانتی سام سرویس را به بازار عرضه کردیم. این شکل عرضه به صورت مقطعی و موضعی باعث کاهش عطش بازار شد اما چون بخش عمده محصولات، توسط افراد سودجو و بعضا غیرمرتبط، با هدف احتکار و فروش بعدی، انبار شد، آسیب جدی به ما و فروشندگان رسمی و مصرف‌کننده واقعی وارد کرد.

فدایی افزود: از سوی دیگر کالاهای مذکور برای دور بودن از چشم دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، در مکان‌هایی انبار شده بود که فاقد استاندارها و کیفیت لازم آب و هوایی بود تا جایی که اخبار منتشره حکایت از کشف انبارهایی در کنارگاوداری ها و سوله‌های ضایعات داشت و قاعدتا هنگام رسیدن به دست مشتری نهایی، محصولات با آسیب‌دیدگی‌های جدی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مواجه شدند.

تزریق قطره چکانی محصولات به بازار توسط سودجویان

مدیر ارتباطات گروه سام ادامه داد: اقبال و اعتماد مردم به محصولات این برند با گارانتی رسمی سام سرویس، زمینه را برای سوءاستفاده حداکثری احتکارکنندگان فراهم ساخت تا با تزریق قطره‌چکانی و بالا بردن عطش بازار، زمینه قیمت‌گذاری‌های اجحاف‌آمیز و غیرقانونی روی کالاهای مذکور را فراهم کنند. به همین منظور مدیران گروه سام با هماهنگی دستگاه‌های مسئول، با هدف تحت فشار قرار دادن و مجبور کردن احتکارکنندگان برای عرضه هر چه سریع‌تر این محصولات و تنظیم شرایط بازار، مبادرت به اعلام ابلاغیه کردند که در آن اعلام شده ملاک محاسبه گارانتی سام سرویس برای کالاهای سامسونگ از تاریخ تولید ۱۸ ماه است نه تاریخ فروش تا سود جویان برای جلوگیری از ضرر حداکثری خود هر چه سریعتر مجبور به عرضه این کالاها به بازار شوند.

فدایی افزود: امیدواریم اجرای این طرح باعث کاهش و منطقی شدن قیمت ها و افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت شود چرا که حفظ اعتماد و جایگاه برند نزد عرضه‌‎کنندگان قانون‌مدار و خریداران واقعی بزرگترین سرمایه و خط قرمز گروه سام است.

http://tejaratava.ir/?p=22964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.