• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

کمیسیون عمران برای راه‌آهن اینچه‌برون – شاهرود ردیف بودجه تصویب کرد

  • کد خبر : 15071
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۴۳
کمیسیون عمران برای راه‌آهن اینچه‌برون – شاهرود ردیف بودجه تصویب کرد

گنبدکاووس – تجارت آوا – نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت که کمیسیون عمران مجلس به درخواست نمایندگان مردم گلستان، ردیف بودجه برای احداث راه آهن اینچه برون – گنبدکاووس – آزادشهر – شاهرود تصویب کرد.

غلامعلی کوهساری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت این پروژه، برای تصویب آن در کمیسیون تلفیق با رییس این کمیسیون و نیز رییس مجلس شورای اسلامی مذاکره شده است.

طرح راه‌آهن اینچه برون – گنبدکاووس – آزادشهر – شاهرود و اتصال آن به کریدور ریلی شمال – جنوب به اعتقاد کارشناسان اقتصادی مهمترین حلقه‌ مفقوده در ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای گلستان است که احداث آن نقش موثری در توسعه اقتصادی و صادرات غیرنفتی این استان به کشورهای شرق و مرکز آسیا خواهد داشت.

مطالعه و اجرای طرح راه آهن اینچه برون – گنبد – آزادشهر (خوش ییلاق) – شاهرود که حدود ۲ دهه قدمت دارد با وجود مزایای اقتصادی و توسعه‌ای قابل توجه آن و پیگیری‌های مسوولان گلستان هنوز اجرا نشده که به نظر می‌رسد راه اندازی آن تحولی بزرگ در توسعه اقتصادی این استان کمتر توسعه یافته ایجاد کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درخواست ردیف بودجه برای توسعه بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی آزادشهر به ۱۳۰ تخت‌ را از دیگر موارد در حال پیگیری عنوان کرد و گفت: بیمارستان فعلی با توجه به شاخص‌های موجود درحوزه بهداشت و درمان پاسخگوی نیاز مردم این شهرستان نیست.

کوهساری افزود: موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این رابطه گرفته شده و امیدواریم ردیف جداگانه‌ برای آن در قانون بودجه ۱۴۰۰ داشته باشیم.

وی اظهار داشت: مجمع نمایندگان گلستان پیشنهاد دادند تا در کنار ردیف بودجه سد “نرماب چهل چای” مینودشت، ردیف مربوط به ساخت تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ برای آبرسانی به شهرهای شرق استان نیز اضافه شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: عملیات احداث ساختمان سد نرماب چهل چای در اوایل سال آینده پایان می‌یابد اما برای آبرسانی به شهرهای شرق استان باید برخی زیرساخت‌ها آماده شود.

پیگیری تکمیل و رساندن سد نرماب چهل چای مینودشت به مرز بهره‌برداری به اعتقاد کارشناسان از نقاط عطف دولت در استان گلستان است که سبب رفع کمبود آب شرب افزون بر ۵۵۰ هزار نفر جمعیت چهار شهر و ۱۳۰ روستای نواحی شرقی استان، تامین آب ۱۸ هزار هکتار اراضی زراعی و کنترل و ذخیره سیلاب‌های فصلی می‌شود.

کوهساری، بودجه امسال پروژه‌ تعریض و بهسازی جاده آزادشهر – شاهرود و نیز بهسازی جاده رامیان – شاهرود را به ترتیب ۳۳۰ و ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در لایحه بودجه سال آینده درخواست افزایش اعتبار برای این پروژه‌ها به ترتیب به ۴۵۰ و ۱۰۰ میلیارد ریال مطرح شده است.

وی بیان کرد: افزایش اعتبار برای ایجاد تاسیسات فاضلاب آزادشهر از ۱۱۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به ۱۶۳ میلیارد ریال در لایحه بودجه ۱۴۰۰ و نیز افزایش اعتبار آبرسانی به شهرهای رامیان و آزادشهر از بودجه ۳۵ میلیارد ریال امسال به ۱۰۰ میلیارد ریال در لایحه بودجه سال آینده از دیگر موارد در حال پیگیری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان در مجلس همچنین پیشنهاد داد تا در ردیف مربوط به علاج بخشی سد وشمگیر شهرستان آق‌قلا، خلیج گرگان هم اضافه شود تا مشکلات آن با این ردیف بودجه‌ای به حداقل برسد.

کوهساری از اضافه شدن ۲ ردیف بودجه ملی به ردیف‌های بودجه‌ای فعلی گلستان خبر داد و افزود: احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان طالقانی گرگان و احداث سد شصت‌کلاته گرگان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ صاحب ردیف بودجه شدند.

http://tejaratava.ir/?p=15071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.