• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2
حمایتی دیگر توسط خانواده بانک مسکن از زلزله زدگان سی سخت صورت گرفت

کمک های انسان دوستانه بازنشستگان بانک مسکن

  • کد خبر : 17383
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کمک های انسان دوستانه بازنشستگان بانک مسکن
خانواده بزرگ بانک مسکن حمایت تازه ای از آسیب دیدگان زلزله بزرگ شهر سی سخت انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بعد از پشتیبانی مالی بانک مسکن از ساکنان شهر زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب پرداخت تسهیلات بازسازی خانه های آسیب دیده، این بار بازنشستگان این بانک در اقدامی انسان دوستانه، برای همدردی با زلزله زدگان، کمک های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق کانون بازنشستگان بانک مسکن به این استان ارایه کردند.

مطابق اعلام کانون بازنشستگان بانک مسکن، مبلغ ۶۱ میلیون تومان به صورت نقد توسط بازنشستگان بانک جمع آوری شد و از طریق نمایندگان کانون با حضور در سی سخت بین افراد واجد شرایط برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از زلزله پرداخت و توزیع شد. همچنین بازنشستگان بانک مسکن کمک های غیرنقدی نیز برای این منظور ارایه کردند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. خوشبختانه، این حادثه تلفات جانی نداشت اما دهها مصدوم بر جای گذاشت و به صدها واحد مسکونی خسارت زد. شهر سی سخت یکی از مناطق گردشگری زیبا در استان کهگیلویه و بویراحمد است که همه ساله میزبان گردشگرانی از سراسر کشور و کشورهای خارجی می باشد. این شهر توریستی با چشم اندازی زیبا در دامنه دنا واقع شده است.

پیش­تر، پایگاه خبری بانک مسکن دو شماره حساب برای جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان سی سخت معرفی کرده بود. دو شماره کارت هلال احمر: ۶۲۸۰۲۳۱۴۵۵۵۵۵۵۵۶ و بانک مسکن: ۶۲۸۰۲۳۱۵۲۲۲۲۲۲۲۲ به منظور دریافت کمک به هموطنان زلزله زده سی سخت در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، بانک مسکن در چارچوب تعهد به مسولیت اجتماعی و همچنین وظیفه ای که برای خود از بابت توسعه شهرها و رسیدگی به اوضاع مناطق شهری و روستایی در مواقع اضطراری نظیر سیل و زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه قایل است، همواره بخشی از تسهیلات پرداختی در قالب ساخت یا قرض الحسنه را به موضوع بازسازی ویرانی های ناشی از این نوع حوادث اختصاص می دهد. از طرفی، تسهیلاتی نیز برای جبران خسارت های خانوارهای آسیب دیده از حوادث پرداخت می شود.

در همه زلزله های اخیر در کشور، چنین حمایتی از طرف بانک مسکن چه در قالب تسهیلات و چه به شکل کمک های انسان دوستانه صورت گرفته است.

اطلاعات مستند درباره عملکرد بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات حاکی از آن است که از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر ۱۲۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برای جبران آسیب های حوادث غیرمترقبه توسط این بانک در کل کشور پرداخت شده است. عمده این تسهیلات مربوط به زلزله های رخ داده بوده است.

http://tejaratava.ir/?p=17383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.