• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
5

کاهش ۲۵ درصدی عوارض آزادراه غدیر برای سه ماه

  • کد خبر : 15629
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کاهش ۲۵ درصدی عوارض آزادراه غدیر برای سه ماه

تهران- ایران- رییس جمهوری گفت: در سه ماه نخست بهره برداری از آزادراه غدیر به عنوان عیدی دولت تخفیف ۲۵ درصدی برای عوارض در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در پنجاه و دومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، درخصوص عوارض آزادراه غدیر، تصریح کرد: تخفیفی برای ارقام در نظر گرفته شده عوارض این مسیر برای سه ماه نخست اجرایی شود.

وی افزود: ۲۵ درصد کاهش عوارض به عنوان عیدی ورود به سال و قرن جدید و وجود شرایط کرونایی به عنوان عیدی دولت به مردم در نظر گرفته شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: خودروهای سواری برای پیمایش کل مسیر ۲۵ هزار تومان و کامیون های تریلی ۸۵ هزار تومان باید پرداخت کنند، البته اگر کسی پیمایش کمتری داشته باشد به همان نسبت نیز رقم کمتری را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی آزادراه ۱۵۸ کیلومتری غدیر به صورت ۶ خطه در سال ۱۳۹۴ آغاز شد.

این طرح عظیم با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی سرمایه گذار با اعتبار ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و ارزش روز ۷ هزار میلیارد تومان اجرا شده و در طول مسیر چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران را طی کرده و در محدوده شهرستان ورامین، وارد بزرگراه قم – گرمسار می‌شود.

در طول اجرای این بزرگراه ۴۹ دستگاه پل بزرگ، ۶۹۰ دستگاه پل کوچک،۲ دستگاه تونل، ۱۲ دستگاه تقاطع، ۷ دستگاه تبادل و ۳۲ دستگاه پارکینگ احداث شده است.

هدف از اجرای این پروژه تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است و بهره برداری از آن سبب کوتاه شدن مسیر و تسهیل عبور و مرور بین مناطق شمال غرب کشور به مناطق شمال شرق کشور می‌شود.

آزادراه غدیر که از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند، علاوه بر توسعه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی ملی، در زمینه ترانزیت کالا در حوزه فراملی با تمرکز بر کشورهای همسایه نیز تأثیرگذار خواهد بود.

عملیات احداث آزاد راه غدیر پیشتر با نام آزادراه جنوبی تهران- البرز شناخته می‌شد.

http://tejaratava.ir/?p=15629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.