• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3
رئیس سازمان بورس:

کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی تاثیر چندانی بر بازار سرمایه ندارد

  • کد خبر : 81923
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی تاثیر چندانی بر بازار سرمایه ندارد

مجید عشقی گفت: دولت تلاش می‌کند نرخ ارز در بازار آزاد و غیررسمی را پایین بیاورد لذا این کاهش قیمت ارز به قیمت‌های رسمی که شرکت‌ها در حال فروش محصولات هستند، اثر آنچنانی بر بازار سرمایه ندارد. همچنین متغیرهای مختلفی بر بازار اثر دارد؛ یکی از متغیرها بحث دلار است، سودآوری شرکت‌ها نیز افزایش پیدا کرده است؛ تولید شرکت‌ها، قیمت‌های جهانی و… همه موثر است. یکی از مولفه‌ها ارز و به نحوی افزایش فروش صادراتی شرکت‌ها است که روی سهام شرکت‌ها اثر می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از خانه ملت؛ مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای تداوم رشد شاخص‌های بورس دارید، گفت: بازار باید مسیری منطقی داشته باشد، به نظر ما اکنون مسیر بازار درست است؛ صف‌های خرید آنچنانی نداریم و سهم در حال معامله است؛ همچنین مهم‌ترین موضوع در بازار سرمایه نقدشوندگی است و پول در صنایع مختلف گردش می‌کند.

نباید برخوردهای هیجانی داشته باشیم

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بنیادین شرکت‌ها و سودآوری شرکت‌ها تحلیل‌گران بررسی می‌کنند و سهم‌های مختلف را انتخاب می‌کنند، افزود: اکنون شرایط متعادل است؛ خیلی نباید برخوردهای هیجانی داشته باشیم البته ما توصیه‌هایی برای سهامداران ارائه کردیم که باید از رفتارهای هیجانی پرهیز کرد، تک سهم نشویم و منابعی که نیاز مبرم داریم وارد بازار نکنیم. در این صورت بازار می‌تواند روند منطقی داشته باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری که اکنون نیز نقش بسیار خوبی در بازار دارند را به شدت توصیه کرد.

یکی از متغیرهای مهم اثرگذار روی بازار سرمایه بحث ارز است

وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه رشد شاخص بورس ناشی از افزایش نرخ دلار است، گفت: متغیرهای مختلفی بر بازار اثر دارد؛ یکی از متغیرهای مهم بحث دلار است و فقط دلار نیست، سودآوری شرکت‌ها نیز افزایش پیدا کرده است؛ تولید شرکت‌ها، قیمت‌های جهانی و… همه موثر است. یکی از مولفه‌ها ارز و به نحوی افزایش فروش صادراتی شرکت‌ها است که روی سهام شرکت‌ها تاثیر می‌گذارد.

سودآوری و فروش شرکت‌ها براساس ارز کوچه، خیابان و سایت‌ها، نیست

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به اینکه دولت در حال تلاش برای کاهش نرخ ارز است آیا راهکارهایی برای جلوگیری از کاهش شاخص بورس با ارزان شدن دلار دارید؟ توضیح داد: سودآوری و فروش شرکت‌ها با ارزی که در کوچه، خیابان و سایت‌ها می‌بینیم، نیست بلکه فروش شرکت‌ها با قیمت‌های رسمی ارز است، دولت تلاش می‌کند نرخ ارز در بازار آزاد را پایین بیاورد لذا کاهش قیمت ارز به قیمت‌های رسمی که شرکت‌ها در حال فروش هستند، اثر آنچنانی بر بازار سرمایه ندارد.

http://tejaratava.ir/?p=81923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.