• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3
مدیرعامل بانک سینا در همایش سراسری کارشناسان اعتباری:

کاهش مطالبات بانک سینا نتیجه ی اعتبارسنجی درست و رعایت بهداشت اعتباری است

  • کد خبر : 42363
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰:۳۸
کاهش مطالبات بانک سینا نتیجه ی اعتبارسنجی درست و رعایت بهداشت اعتباری است
مدیرعامل بانک سینا در همایش سراسری کارشناسان اعتباری گفت: کاهش مطالبات غیرجاری بانک سینا به کمتر از 3 درصد نتیجه اعتبارسنجی درست و رعایت بهداشت اعتباری در تخصیص منابع است.


دکتر ایمانی با بیان آنکه بحث اعتبارات موضوع بسیار مهمی در عملیات های بانکی است، افزود: با تجزیه و تحلیل فعالیت ها و عملیات بانکی و تحقق ۷۵ درصدی از اهداف بانک سینا در بخش اعتبارات، اهمیت قابل تامل این حوزه بیش از پیش نمایان می شود.
وی با تاکید بر لزوم رعایت چارچوب ها برای پیشگیری از مخاطرات حوزه اعتباری اظهار داشت: در شبکه بانکی و نهادهای مالی، ۵۰ درصد از فرایندهای عملیات مالی مربوط به حوزه اعتبارات است و زمانی که سیستم اعتباری در چارچوب صحیح و خاص خود فعالیت کند، متعاقب آن اتفاقات خوبی نیز رقم می خورد.
دکتر ایمانی افزود: این بانک در حوزه اعتبارات با برخورداری از نیروهای متخصص و خبره و با اعتماد به توانمندی همکاران و توان داخلی و همچنین بازنگری در شیوه های اعتباری، با ارائه محصولات رقابتی و نو، توانست عملکرد مطلوبی را رقم بزند.
وی تصریح کرد: با تفویض اختیارات به مدیریت های مناطق زمینه ای ایجاد شد تا بانک در فضای کار، سهم بالاتری از بازار های مالی داشته باشد و خوشبختانه با این اقدام فعالیت در حوزه اعتبارات به بهترین نحو مدیریت شد و بر اساس آمارها بانک سینا توانست در حوزه اعتباری تا پایان آذر ماه اهداف ۱۲ ماه سال جاری را محقق نماید.
مدیرعامل بانک سینا در ادامه با تاکید بر آنکه سودآوری این بانک از محل عملیات بانکی و بر پایه بانکداری واقعی بوده است، افزود: این بانک در راستای تحقق اهداف و انجام عمیات بانکی و کسب سود هرگز خارج از چارچوب و مقررات بانکی، اقدام نکرده و همواره رعایت دستورالعمل های بانکی را مدنظر دارد.
دکتر ایمانی خاطرنشان کرد: تمرکز فعالیت ها در بانک سینا به منظور سودآوری بر چند محور استوار است که از مهمترین آنها می توان به تخصیص درست منابع و درآمدهای ناشی از آن، درآمدهای کارمزدی، فروش املاک مازاد و سمی و نیز کاهش مطالبات و آزادسازی ذخایر بانکی اشاره کرد.
وی با اشاره به کاهش نسبت مطالبات بانک به کمتر از۳ درصد علیرغم پرداخت حجم بالای تسهیلات، گفت: این امر نشان می دهد که فرایند اعتبارسنجی و پیش بینی توان بازپرداخت مشتری، در بانک سینا با اتکا به روش های سیستماتیک و هدفمند بصورت دقیق و منسجم انجام شده است.
مدیرعامل بانک سینا با اشاره به فعالیت ۹ ماهه بانک در سال جاری اظهار کرد: تقریبا در تمام شاخص ها چون نقدینگی، قیمت تمام شده پول، قیمت تامین منابع، سهم بازار و سهم منابع و مصارف، عملکرد مطلوبی محقق شده و با وجود مشکلاتی که امروزه بر اثر کرونا گریبانگیر نهادهای بانکی و مالی است، بانک سینا به نحو خوبی اداره شده است.
دکتر ایمانی با تاکید بر تعامل موثر با مشتریان بانک تصریح کرد: با استفاده از توان بازاریابی داخلی در ۹ ماهه اخیر توانستیم ارتباطات حضوری و تعاملات موثر و کارآمدی با مجموعه های بزرگ بویژه شرکت های فعال در حوزه تولید و صنعت داشته باشیم که این در نحوه تعاملات و همچنین برنامه کسب و کار بانک، نقطه عطفی محسوب می شود.
وی ضمن تشکر از مدیران و همکاران بانکی در بخش اعتبارات و انتقال تجربیات در ارتقاء سطح دانش همکاران این حوزه گفت: امیدواریم با انتقال تجربیات همکاران و نقطه نظرات آنان در این همایش، به اهداف اصلی خود در حوزه اعتبارات دست یابیم.

http://tejaratava.ir/?p=42363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.