• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2
بورس در یک نگاه ( 15 شهریور 1401)

کاهش ارزش معاملات بازار سهام

  • کد خبر : 63229
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
کاهش ارزش معاملات بازار سهام
در دادوستد های امروزسه شنبه 15شهریور ماه1401 ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 12 هزار و 742 میلیارد تومان کاهش یافت. در این میان ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 400 میلیارد تومان رسید.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت تامین سرمایه تمدن ، در بازاری که در اغلب صنایع ، تعداد نمادهای قرمزپوش افزایش یافته بود صنایع خودرویی نسبت به سایر صنایع از تعداد نمادهای سبزها بیشتر برخوردار شد. نمادهای دیگر این گروه مانند خدیزل و خزامیا با ورود پول حقیقی مواجه شدند.

بنابر این گزارش ،شاخص کل بورس با 5945 واحد کاهش تا رقم یک میلیون و 420هزارو ۸۳۴ واحد کاهش یافت وشاخص کل با معیار هم‌وزن صعودی 399واحدی داشت و رقم 410هزار و 775 واحد را ثبت کرد.

در بازار امروز ، شرکت داده گستر عصر نوین های وب ، شرکت زامیاد ، شرکت تامین سرمایه بانک ملت ، شرکت پارس فولاد سبزوار و گروه بهمن بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند. ودر مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، شرکت ملی صنایع مس ایران ، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ، شرکت پتروشیمی پردیس و شرکت پالایش نفت بندرعباس بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل به ثبت رساندند .

در بازار فرابورس ایران نیز شاخص کل این بازار با کاهش  ۱۹ واحدی در رقم ۱۹هزار و ۱۷۶ واحد قرار گرفت. در این بازار نمادهای پلیمر آریاساسول، پالایش نفت لاوان، سنگ اهن گهرزمین و پتروشیمی تندگویان بیشترین تاثیر منفی و در مقابل بهمن دیزل، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و اعتباری ملل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را برروی شاخص فرابورس داشتند .

http://tejaratava.ir/?p=63229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.