• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

کام مردم ۷۴ روستای استان مرکزی با آب آشامیدنی بهداشتی شیرین شد

  • کد خبر : 11003
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کام مردم ۷۴ روستای استان مرکزی با آب آشامیدنی بهداشتی شیرین شد

ساوه – تجارت آوا – کام ساکنان ۷۴ روستای استان مرکزی با افتتاح ۴۰ طرح آبرسانی روستایی در قالب پویش ملی هر هفته – الف – ب – ایران و بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، شیرین شد.

به گزارش ایرنا، استاندار مرکزی در آیین افتتاح ۴۰ طرح آبرسانی روستایی استان مرکزی که همزمان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو  برگزار شد، اظهار کرد: امروز در قالب پویش «هر هفته الف ب ایران» با شعار ساخت و سازها و ساز و کارها ۴۰ طرح آبرسانی به ۷۴ روستای استان بهره برداری شد.
«سید علی آقازاده» روز سه شنبه در این مراسم که در روستای «سیلیجرد» شهرستان ساوه برگزار شد، افزود: این طرح ها شامل ۱۰ مجتمع آبرسانی با ظرفیت ۳۰ پروژه روستایی است که برای احداث و تکمیل آنها ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: در راستای احداث این طرح های آبرسانی ۴۷ حلقه چاه، چشمه و قنات حفر و تجهیز و ۱۸۵ کیلومتر شبکه آبرسانی نیز اصلاح شده است.
به گفته او در همین زمینه ۲۰ واحد ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت ۷۴.۴ لیتر بر ثانیه و ۲۳۴ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع نیز در پروژه‌های آبفای استان مرکزی احداث شده است.
استاندار مرکزی گفت: ۴۶ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۱۱ هزار و ۲۱۵ مترمکعب نیز در قالب این پروژه‌ها ایجاد شده است.

آقازاده گفت: مرکزی در زمینه اجرای طرح های آب و فاضلاب از استان های پیشرو کشور محسوب می شود به گونه ای که اکنون ۶۰ درصد از مردم شهرستان های این استان از شبکه فاضلاب بهره مند هستند و سطح دسترسی به آب آشامیدنی سالم نیز برای جمعیت روستایی به میزان ۹۵ درصد و برای ساکنان شهرهای استان هم ۱۰۰ درصد می باشد.

وی اظهار کرد: این دستاوردها در شرایطی حاصل شده که کشور درگیر تحریم های ظالمانه اقتصادی است و زمینه برای احداث طرح های خدماتی و توسعه بخش نیز با مشکلاتی همراه است اما با اهتمام قابل تقدیر وزارت نیرو و مساعدت های استان مرکزی امروز شاهد بهره مندی جمعیت قابل توجهی از مردم روستانشین استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان دولت دوازدهم با تکمیل شمار دیگری از طرح های آبرسانی، تعداد بیشتری از روستاهای استان مرکزی به شبکه آب بهداشتی متصل شوند.  

http://tejaratava.ir/?p=11003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.